Bloodborne

Bloodborne

Numbing Mist is ook niet noodzakelijk ze, maar als ze toch zou beginnen met healen... kan u serieus helpen :)

Fun fact in diezelfde arena vecht je later tegen een andere hunter op het einde van Eileen haar quest en die hunter gebruikt dit item ook tegen de speler tijdens dat gevecht.

Ale het lag dus zeker niet aan Bluepoint zelf he. Ze hebben verschillende keren aangeboden om dit project te mogen doen...telkens geweigerd door Sony.

Of From Software… Zij waren blijkbaar niet zo tevreden over de demon souls remake.
From Software heeft hier zeer niks mee te maken. De rechten voor Bloodborne zijn in handen van Sony. Als Sony nee zegt, dan is het nee. Kans is daarbij ook heel groot dat Sony de remake houdt als appeltje voor de dorst. Bloodborne-remake = instant cashflow.

Snap nog altijd het issue met die remake niet, ik vind dat zo een dik spel :S
Ik denk dat de meeste (oprechte) klagers vooral ontevreden zijn met

1. De artistieke keuzes -> DS op ps3 heeft qua kleurenpallet een iets "vuilere" look dan de remake. De remake ontwerpen van bepaalde bazen gelijk Dragon god en Adjudicator hebben een visuele glow-up gekregen. Ergens kan ik wel zien en begrijpen waarom sommigen het iets te "kleurrijk" zouden noemen.

2. De zesde Archstone die niet gerealiseerd werd. Dit had interessant kunnen zijn, maar zonder de input van From Software weet ik niet of dit echt een meerwaarde was geweest als Bluepoint dit gerealiseerd had.

Ik denk nog altijd dat op artistiek/visueel vlak zeer weinig games van deze generatie zo indrukwekkend zijn als DS. Zeker als je je beperkt tot de PS5/PC-exclusives. Echt een dijk van een spel. Ik zou nog altijd blij zijn als Sony eindelijk van hun gat komt en ps3-emulatie mogelijk maakt op PS5, want de ps3-versie zie ik mezelf ook wel met plezier herspelen ooit.

En de og ost die ontbreekt. Toch wel zeer iconisch en een eigen karakter.
Begrijpelijk dat ze ervoor hebben gekozen om het meer in lijn te brengen met de Souls serie. Maar geef het dan als optie of beloning voor het uit te spelen. Nieuwe versie is enorm sterk geïnterpreteerd en er zijn een paar tracks waar ze er zelfs beter uit komen(Tower Knight en Flamelurker in particular). Maar zowel het menu theme, de Nexus, Maiden Astreae en Maiden in Black klinken gewoon zo bombastisch en verkeerd.. compleet vervreemd van die meer melancholische en uiterst deprimerende toon in het origineel.

Zesde Archstone kan ik vergeven want was denk ik grotendeels al bevestigd door From dat deze content gerecupereerd was in opvolgende games. Dat ze Dragon God sequentie niet hebben aangepast.. nu dat was crimineel :p

Of From Software… Zij waren blijkbaar niet zo tevreden over de demon souls remake.
Bingo. Sony’s Bluepoint Pitched ‘Bloodborne’ Remake Before Closure - Bloomberg
In early 2025, when Bluepoint again pitched the idea of Bloodborne remake, the studio was told that the numbers made sense but FromSoftware didn’t want it to happen, according to people familiar with the process.

Former PlayStation executive Shuhei Yoshida shared a theory last year that this might be the case, saying in an interview with Kinda Funny Games that he thought FromSoftware president Hidetaka Miyazaki was interested in remaking the classic game but too busy to do it himself and “doesn’t want anyone else to touch it.” He added that he thought PlayStation would respect Miyazaki’s wishes despite owning the franchise.

Als eerste game in zijn soort was DeS fantastisch om te spelen.
Maar dan kwam de rest en als je dan de remake probeert is het maar 'meh'.
Dat en het weeral doen, was een dooddoener voor me. Ben afgehaakt na de eerste bossfight, dacht ik.
Probleem is ook dat je niet teveel kan veranderen, zoals bij een RE4.
Dus een Re-BB, dat gaat toch quasi hetzelfde zijn, niet? Geüpdatete graphics en vloeiendere gameplay voor 70€ zoals MGS3-Re, neen dank u.

From Software heeft hier zeer niks mee te maken. De rechten voor Bloodborne zijn in handen van Sony. Als Sony nee zegt, dan is het nee. Kans is daarbij ook heel groot dat Sony de remake houdt als appeltje voor de dorst. Bloodborne-remake = instant cashflow.
Klopt ik las vandaag hetzelfde, tis fromsoftware die hier de teugels in handen heeft.

FromSoftware heeft nee gezegd tegen een remake, blijkbaar heeft bluepoint de artistieke stijl van demon souls remake volledig verneukt (in de ogen van fromsoftware) en hebben ze nee gezegd tegen een remake van Bloodbourne blijkbaar heeft BB ook een speciale plaats bij Miyazaki en wilt hij die zelf doen. Een remake.

Als eerste game in zijn soort was DeS fantastisch om te spelen.
Maar dan kwam de rest en als je dan de remake probeert is het maar 'meh'.
Dat en het weeral doen, was een dooddoener voor me. Ben afgehaakt na de eerste bossfight, dacht ik.
Probleem is ook dat je niet teveel kan veranderen, zoals bij een RE4.
Dus een Re-BB, dat gaat toch quasi hetzelfde zijn, niet? Geüpdatete graphics en vloeiendere gameplay voor 70€ zoals MGS3-Re, neen dank u.
Gewoon nen patch voor PS5 zou leuk zijn (60 fps + 4k upscale or w/e). En dat ze dan beter BB2 maken ofzo.

Bloodborne film is officieel aangekondigd...

Ok, ik zal een beetje bloodbornium huffen. :woohoo:

Blij dat het een animatie-film is. Ik weet dat we niet altijd iets kunnen verwachten op het niveau van CP Edgerunners of Castlevania(S1-S3) en deftige animatie kost tijd en geld, maar liever dat dan 4 jaar wachten op een CGI-Amygdala die Tom Holland een inzinking geeft alvorens hem te slammen.

Elke keer ik hier een update zie komt toch steeds dat sprankeltje hoop terug naar boven, om dan met de harde realiteit geconfronteerd te worden

Terug
Bovenaan