Bloodborne

Bloodborne

Daar is wel iets mis met. Dankzij dubs en subs hebben hele generaties zonder veel werk het Engels geleerd. Originele dub voor deze games zijn trouwens meestal Engels geweest voor zover ik mij herinner.

Daar is wel iets mis met. Dankzij dubs en subs hebben hele generaties zonder veel werk het Engels geleerd. Originele dub voor deze games zijn trouwens meestal Engels geweest voor zover ik mij herinner.
Zeker en vast. Door van kinds af aan spelleks int Engels te spelen, heb ik de taal heel goed geleerd. Maar ik vind wel niet dat mensen zich verplicht moeten voelen om iets in 't Engels te spelen. Dat is nog altijd een individuele keuze. Maar ik kan in elk geval idd alleen maar aanmoedigen om in het Engels te spelen.

Een andere reden waarom ik games, maar bvb ook software (Windows etc) in het Engels prefereer, is omdat je met Google veel meer resultaten, en dus antwoorden, gaat vinden. En voor de rest is het inderdaad ook omdat ik vaak schrik heb voor totaal verkeerde vertalingen. Ik ben er zo al tegen gekomen waarvan ik dacht 'wtf zeggen ze hier' om het dan maar zelf in het Engels te vertalen en dan door te hebben dat ze gewoon een totaal andere betekenis van een woord gebruikt hadden in hun vertaling :wallbash:. Maar dat hangt dus vooral van de kwaliteit van de game/vertalingen af.

Japanse studio trouwens, als je een echte purifist bent, speel je het met Japanse audio.
Originele dub voor deze games zijn trouwens meestal Engels geweest voor zover ik mij herinner.
Ja, FromSoftware's Souls games zijn zelfs uitsluitend met Britse voice actors om artistieke reden.
Miyazaki also explains the game's surprisingly authentic, untranslated scriptwriting and the use of predominantly Scottish voice actors, which has long been a point of personal curiosity (I'm Scottish). "As you'd expect, with medieval Europe as our base, American English wouldn't do. We're Japanese so we don't know the particulars, but in Japan, in period pieces and such, there are very distinctive [linguistic] expressions. We thought these probably existed in English, so we went to the [SCE] co-ordinator and explained this, and they cast to suit our needs."

Bloodborne met Japanse VO spelen zie ik een purist niet snel doen, maar wel bij games als Sekiro en Ghost of Tsushima.

Ik speel games meestal in het engels, bij mij viel het eigenlijk niet op dat het in het Nederlands was. AC heb ik ook in NL gespeeld. Maar... vaak heb je de keuze ook niet hoor. Of ik het nu wou of niet, als ik pokémon, runescape wou spelen als kind of een spel van paradox of civ moest het wel in het engels horen en lezen. Ik heb mijn engels ook absoluut verbeterd door games.

Audio is engelstalig hoor verder. Het meest vervelende aan het NL zal zelfs de notities zijn die je vindt in Bloodborne, die zijn anders in het engels, maar voorlopig speel ik offline omdat iemand anders me niet de fun moet afpakken om te verschieten van iets lol, en de vele notities en icoontjes ook te overwhelming waren in begin.

Waar stoort mij dat wel verder, wel als ik FIFA speel, speel ik met Engelse commentaar (of zelfs Franse).

Gisteren bloodstarved beast en Djura (Diene op zene toren) allebei verslagen 😁 Blijft toch lukken, opt gemakske ma kom er wel.

Nu is er een deur ergens open gegaan om verder te gaan maar heb nu ook mijn eerste kelk gedaan dus kan een soort van dungeon doen. Is dat nuttig die dungeons doen?

Gisteren bloodstarved beast en Djura (Diene op zene toren) allebei verslagen 😁 Blijft toch lukken, opt gemakske ma kom er wel.

Nu is er een deur ergens open gegaan om verder te gaan maar heb nu ook mijn eerste kelk gedaan dus kan een soort van dungeon doen. Is dat nuttig die dungeons doen?
Kunt ge bekijken als end game content, wel zeker de moeite

Ik hoop echt dat Bloodborne ooit naar PC komt. Ik heb het ooit op PS4 gespeeld, maar ik gebruik die console amper nog. En als ik zie dat god of war en horizon zero dawn allebei naar PC zijn gekomen, heb ik een sprankeltje hoop dat dit ook ooit komt. Was een geweldige game die ik graag nog eens zou willen helemaal doorspelen.

Wat een stressmoment gisteren! Ben in de forbidden woods ondertussen, niet zo moeilijk eigenlijk. Zat rustig het 2de deel te doen daar met al die slangekoppen. Das er toch even mee bezig en dus uiteindelijk 65k blood echoes op zak. Das al zo ongemakkelijk er zoveel op zak te hebben en als er dan een baas staat opeens dacht ik…

En ja, loop ik daar naar beneden ergens in een wat grotere open vlakte en komen er daar opeens 3! levenslijnen op het scherm. Met men 65k blood echoes natuurlijk vol met stress 😅. Dan ook wel trots dat ik die van de eerste keer neergekregen heb! Daar dan nog is 20k van gehad dus dan de lantern toch maar genomen 😝.

Vond die woods nu niet echt een leuk stuk maar voor de rest moet ik toch bevestigen dat het 1 vd beste games in de laatste 10 jaar is. De voldoening die je er uit krijgt en vooral de zin om verder te doen heb ik sinds ik nog een kind was niet meer gehad.

Aaaah Forbidden Woods :love:

Zalige area. De sfeer/leveldesign (net zoals zoveel andere area's in de game) zit er zo dik in. Leuke afwisseling na je eerste (10) uren in Yharnam.

Ik herinner me de boss aan het einde en bijhorend schrikmoment ook :D Best wel een coole boss omdat de drie levenslijnen elk hun eigen aanvalspatroon hebben :p

Aaaah Forbidden Woods :love:

Zalige area. De sfeer/leveldesign (net zoals zoveel andere area's in de game) zit er zo dik in. Leuke afwisseling na je eerste (10) uren in Yharnam.

Ik herinner me de boss aan het einde en bijhorend schrikmoment ook :D Best wel een coole boss omdat de drie levenslijnen elk hun eigen aanvalspatroon hebben :p
Ik liep er vooral verloren in dat 2de deel😝. Ik ben er door (gisteren gestopt als ik aan de lamp van byrchen… aankwam) maar weet niet of ik eigenlijk alles gezien heb. Maar het eerste deel vond ik inderdaad wel eens goede afwisseling.

De boss was uiteindelijk vrij simpel. Had eerst de mage doodgegaan, dan de traagste melee man en als laatste die dat constant naar u loopt. Had me ervoor ook nog eens darkbeast pearl geprobeerd want die lukte niet toen ik hem origineel tegenkwam, die toch ook doodgekregen. Ik denk dat ik tot nu toe alle bazen wel gedaan heb, ook de optionele, dus toch enige trots 😆.

Net uitgespeeld, denk dat ik alle bosses gedaan. Toch wel trots :clap:. Moet het beste spel zijn dat ik de laatste 10j gespeeld heb!

Beetje teleurstellende eindboss wel, zo simpel.

Net uitgespeeld, denk dat ik alle bosses gedaan. Toch wel trots :clap:. Moet het beste spel zijn dat ik de laatste 10j gespeeld heb!

Beetje teleurstellende eindboss wel, zo simpel.
Dan kunt ge nu aan Elden ring beginnen. Of als je jezelf echt wilt testen, Sekiro 😄.

Ik ben ook nog eens aan het gamen geslagen en ben Bloodborne aan het spelen, efkes voor comfort gegaan.

Plan is er voor DS1 ter herdoen ook en eens 100% te completen, maar kan zijn dat het pas voor later dit jaar is en overweeg ook nog een ER..

Oh ik verlang zo naar een Bloodborne remaster met perfecte framerate 😭 snap niet dat ze daar nog geen werk van gemaakt hebben.

Oh ik verlang zo naar een Bloodborne remaster met perfecte framerate 😭 snap niet dat ze daar nog geen werk van gemaakt hebben.
Ja, tmag gaan komen, speel em zo ook nog wel graag, framerate valt me minder op dan de beliching vant spel, fuck man soms zijn dingen echt slecht te zien xD

Terug
Bovenaan