Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Heb een probleem. Ik start rond 23u met spelen maar stop pas rond 2-3u, elke dag opnieuw. Verslavend en o zo goed. Post game secrets zijn echt zot. Ik ben nog lang niet uitgespeeld, het vinden van kamer 46 lijkt nog maar het begin... Game of the year voor mij!
En we blijven doorgaan, 35u op de teller. 2 sanctum deuren open en eerste sigil puzzel opgelost. Ondertussen start ik met 16 gold en 2 gems. Heb ook de billiard room gebroken.
Upgrade disk gebruikt waardoor ik daar nu 1 simpele bewerking moet uitvoeren en dezelfde reward krijg. Het begon wat te complex te worden met al die kleuren en figuren.
Nog mensen die deze post-game spelen? Hoever zit je al?
Ik heb nog maar 3 sanctum deuren open en 2 sigils opgelost maar ben precies op het punt gekomen dat ik niet goed meer weet hoe de rest te unlocken of verder te raken. Ik denk dat ik vanaf nu maar is werk ga moeten maken van de grote puzzels.
Nog mensen die deze post-game spelen? Hoever zit je al?
Ik heb nog maar 3 sanctum deuren open en 2 sigils opgelost maar ben precies op het punt gekomen dat ik niet goed meer weet hoe de rest te unlocken of verder te raken. Ik denk dat ik vanaf nu maar is werk ga moeten maken van de grote puzzels.
Deze foto is van gisteren en heb intussen nog een zevende rode enveloppe gevonden. Verder ook 2 sigils opgelost, 5 sanctum deuren open gekregen en mijn allowance staat op 62, maar begin op het punt te komen dat ik een beetje gefrustreerd geraak omdat ik niet weet wat ik verder nog kan doen. Alle klaslokalen in mijn huis krijgen is iets dat mij nog niet gelukt is.
gewoon zorgen dat je rerolls hebt en ook gewoon reroll gebruiken vanuit het klaslokaal zelf, naarmate dat de grade hoger is, gaat het aantal beschikbare rerolls ook naar boven.
gewoon zorgen dat je rerolls hebt en ook gewoon reroll gebruiken vanuit het klaslokaal zelf, naarmate dat de grade hoger is, gaat het aantal beschikbare rerolls ook naar boven.
Grootste probleem was telkens dat ik geen goeie source aan gems had. Zou een classroom run moeten kunnen combineren met green room gems run, of een commissary tegenkomen waar veel gems te koop zijn.
Volgorde van de gaits maakt niet uit, zo ook met de rest van de codes
Eens je weet hoe de cart moet staan, heb je een doel voor volgende keer, ik denk zelfs dat ik via de Tomb gegaan ben dus had de powerhammer niet nodig. Vergeet ook niet dat je een coatcheck hebt, dat neemt wel wat van de stress weg.
Je komt inderdaad vaak voor verrassingen te staan maar dat hoort een beetje bij het genre, denk ik. Alleen heb je hier ook het RNG gedeelte dat je parten speelt, nuja ook dat kan je uiteindelijk wat naar je hand zetten.
Volgorde van de gaits maakt niet uit, zo ook met de rest van de codes
Eens je weet hoe de cart moet staan, heb je een doel voor volgende keer, ik denk zelfs dat ik via de Tomb gegaan ben dus had de powerhammer niet nodig. Vergeet ook niet dat je een coatcheck hebt, dat neemt wel wat van de stress weg.
Je komt inderdaad vaak voor verrassingen te staan maar dat hoort een beetje bij het genre, denk ik. Alleen heb je hier ook het RNG gedeelte dat je parten speelt, nuja ook dat kan je uiteindelijk wat naar je hand zetten.
Yes, klopt helemaal, hoor! Het is ook gewoon mijn frustratie over dit stuk, nu lijkt het natuurlijk alsof ik er alleen maar negatief over ben. Dat is zeker niet het geval! Integendeel, want anders had ik het er al lang afgeflikkerd De beste spellen zijn er waar je op moet vloeken
Maar die puntjes maken wel dat het geen absolute top is voor mij. Snap best dat dat voor anderen anders is. Coatcheck had ik natuurlijk die dag net niet. Maar dan moet je al al je sleutels hebben voor die ene Hall met 7 deuren, deuren naar de kelder, eentje naar de rechterkant van de antechamber, EN een coatcheck binnen stappenbereik
Maar als ik nu via de tomb die cart juist zet, kan ik dan in de kelder zonder via de antechamber te gaan? Nee toch? Met die power hammer kun je die muur openbreken in de kelder, en is die vanaf dan altijd toegankelijk. Een deur die vanaf dan openstond daar zou het al een pà k verteerbaarder hebben gemaakt dat ik moest herstarten...
Yes, die had ik wel al, ja Die stond bij mij zo goed als tegen de antechamber! Op zich maakt het dat moeilijker, maar ook weer niet.
Ik had verdorie wel nog een pakje stress... de poging ervoor nog 18 sleutels, maar niet de juiste kamers. En deze keer was het een paar keer kiezen tussen sleutels en stappen.
Ik dacht dat ik genoeg stappen moest hebben om tot in de kelder te komen en wist niet meer zeker of je ook stappen verloor in de kelder zelf. En ik had er maar 17 of zo meer... tikte verdorie snel weg, zeker toen bleek dat ik ook nog terug naar boven moest. Dacht even dat ik zou stranden in de Foundation of zo, dan denk ik dat ik het nooit meer opgezet zou hebben.
Wat een game !! Somehow was deze vorig jaar totaal aan mijn aandacht ontsnapt, alhoewel ik een zeer grote puzzelgame fan ben.
Het was mijn zoon die toevallig zag dat Blue Prince in de PS+ Catalogus zat en bij hem wel al op zijn Wishlist stond. Dus samen (maar apart) aan begonnen. Grootste nadeel: je wil eigenlijk constant je ontdekkingen delen maar dan zit je natuurlijk te spoilen. Mijn zoon zat ook al verder en was een paar keer met mij aan het meekijken (en wat lachen met sommige van mijn redeneringen ) toen hij toch ook ongewild wat spoilers zag door het random karakter van de game.
Het is ook zo een game waarvan je een paar keer gaat denken: ok, nu zijn we er, maar er ineens weer nieuwe zaken tevoorschijn komen. Zo geraakte ik op Day 1 al aan de Antechamber en had al moeten weten dat een game niet zó kort kan zijn . Gisteren, bij Day 26 dan gedacht dat ik er nu toch was, toen ik de Antechamber binnen geraakte (en mijn zoon net ervoor wel wijselijk besliste om weg te gaan om spoilers te vermijden ). Maar ja... uiteraard ging het te simpel zijn...
Ik wist wel al dat het nog niet gedaan zou zijn omdat ik de North door nog niet open had. Maar in dezelfde run had ik ook al de Basement ontdekt en met nog 70+ stappen had ik wel goede hoop dat ik ver zou geraken. Zeker toen ik in de Basement dan nog een map vond met de route naar de North door. Einde in zicht! Maar helaas pindakaas bleek ook snel dat ik in deze run er onmogelijk ging geraken omdat ik met die draaiende platformen gewoon onmogelijk in die richting kon geraken en ik via die kaart al doorhad dat ik ook andere wegen ga nodig hebben. Zo had ik Tomb vroeger al gedraft, maar daarin de puzzel niet opgelost gekregen, waarvan ik nu weet dat er dus ook een route richting Catacombs zal vrijkomen.
Enig minpuntje is dat de game eigenlijk redelijk time consuming is omdat je bij elke nieuwe Day toch heel veel van hetzelfde opnieuw moet doen. Wordt natuurlijk ruimschoots gecompenseerd met hoe je ook bij elke Day bijna gegarandeerd weer nieuwe ontdekkingen doet, ook al doordat de game mondjesmaat her en der nieuwe items, hints, etc... plant.
Is ook geleden van The Witness dat ik nog zoveel notities nam. Da's ook wel een beetje de uitdaging nu met Blue Prince. Na een tijd begin je achter alles iets te zoeken. Ik ben nu ook beginnen foto's nemen ipv notities om het dan offline wat verder te bestuderen .
Moet toch zowat mijn favoriete puzzle game ever zijn.
Het is ook wel een spel dat "gewoon ok" start, maar gaandeweg altijd beter en meer mind-blowing wordt. Het enige andere spel dat zo'n effectop mij heeft gehad is Tunic (waarvan het een schande is dat mensen ermee starten en niet verder spelen, wetende wat voor een apotheose dat spel heeft)
Het is ook wel een spel dat "gewoon ok" start, maar gaandeweg altijd beter en meer mind-blowing wordt. Het enige andere spel dat zo'n effectop mij heeft gehad is Tunic (waarvan het een schande is dat mensen ermee starten en niet verder spelen, wetende wat voor een apotheose dat spel heeft)
Bedankt voor de tip. Tunic stond wel op mijn radar sinds het in PS+ kwam, maar ben er nog niet aan begonnen eigenlijk.
Blue Prince lijkt voor mij een beetje als een omgekeerde Matroesjka set . Je begint met een klein poppetje en als dat open gaat, komt er een grotere pop uit, enz...
Topspel indeed enige jammere vind ik dat eens je de latere puzzels (na het bereiken van kamer 46) wil doen je toch wel vaak botst op het random karakter van de game. Je weet wat er moet gebeuren maar je geraakt er niet/lukt niet omwille van dit of dat dat nu net niet komt.
Los daarvan is dit is zeker een van de beste puzzelgames in jaren. Mag gerust in het lijstje van The Witness, The Talos Principle en Riven voor mij.
Topspel indeed enige jammere vind ik dat eens je de latere puzzels (na het bereiken van kamer 46) wil doen je toch wel vaak botst op het random karakter van de game. Je weet wat er moet gebeuren maar je geraakt er niet/lukt niet omwille van dit of dat dat nu net niet komt.
Ik zag vandaag idd nog een video rond dat probleem. Heb niet teveel gekeken wegens risico op spoilers, maar wat ik nu idd ook al merk, is dat ik eigenlijk niet puzzel per puzzel aan het oplossen ben, maar eigenlijk een hele hoop puzzels in parallel 'open' staan heb, en afhankelijk van wat de RNG mij voorschotelt ik dan weer enkel met puzzel x of puzzel y wat vooruitgang boek. Dat maakt het spel wel behoorlijk complex omdat je constant op vanalles en nog wat moet letten, en met een hele hoop zaken tegelijkertijd moet rekening houden.
Ik kan me dan ook inbeelden dat eens je meer en meer opgelost hebt, het gaandeweg ook moeilijker is om nog die paar ontbrekende puzzelstukken te gaan bijeen brengen. Verklaart wellicht waarom je gemiddeld een whopping 100 uur nodig hebt om alles te vinden in dit spel.