Bod op zoekertje auto bindend ?

Silence

Well-known member
Ik heb al een tijdje een zoekertje online staan voor mijn vorige wagen die hier thuis staat.
Er staat geen telefoonnummer bij en ze kunnen enkel reageren op het zoekertje.

Nu had ik onlangs iemand die mij een mail stuurde of de wagen nog beschikbaar was (zo komen er 10tallen per week), maar ook dat hij 2500€ bood (op het zoekertje had ik 2750€ als vraag prijs).
Voor de rest had hij niets in zijn bericht staan.

Stel dat ik hem nu antwoord dat ik akkoord ben en hij hem voor 2500€ mag komen halen.
In hoeverre kan hij dat bod dan nog intrekken of hier onderhandelen als hij hem komt halen ?

Bij een bod voor een huis is elk bod bindend, maar moeten er bepaalde zaken worden opgenomen in het bod.
Alle gegevens staan eigenlijk in het zoekertje waar hij reageerde dus hoe zit het voor een ander zoekertje ?

Voor de totstandkoming van een rechtsgeldige overeenkomst is een aanbod van de ene partij en de aanvaarding daarvan door de andere partij voldoende. De wijze waarop aanbod en aanvaarding plaatsvindt is in principe vormvrij, tenzij de wet anders bepaalt.

Dit betekent dat overeenkomsten ook mondeling of digitaal kunnen worden gesloten. Het gaat erom dat partijen overeenstemming hebben bereikt over de inhoud van hun afspraak. Een man een man, een woord een woord.

Contacteer de persoon en spreek de prijs af.
Als je op voorhand duidelijke afspraken maakt moet er niet meer onderhandeld worden.
Ja kan je altijd doen, maar als ze hier komen dan is het toch altijd nog moeilijk doen of discuteren. Tijdje terug had ik ene die nog de helft wou geven toen hij hier kwam omdat hij niet gekeurd was, dat staat denk ik 2x in de advertentie.

Dan kunt ge ze weer de deur wijzen en van vooraf aan beginnen en weer je tijd erin steken.
Heb ik gewoon geen zin meer in, daarom dat ik de serieuzere er al uitpik nu die in hun reactie een bod doen.
Maar dan sta ik wel al sterker als ze dan uiteindelijk hier komen

Zoiets los ik snel op. Als ik op voorhand een prijs afspreek en ze komen ter plaatse dan is het aan die prijs. Zint het hun niet dan mogen ze omdraaien en naar huis rijden. In al mijn gevallen kopen ze het dan wel aan die prijs.
Ik heb ook nooit zin in discussies wat ik dan ook direct zeg als ze beginnen over de prijs. Prijs is vast. Te nemen of te laten.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan