Dit klopt wel, maar voor zover ik weet, is die vergoeding wel een pak lager dan dit. En een systeem dat niet zonder controverse is. Veel burgerrechtengroeperingen willen het afschaffen. Het is mogelijk door de 'slavernijclausule', die expliciet stelt dat slavernij afgeschaft moet worden behalve bij gedetineerden. In principe zouden ze verplicht kunnen worden, maar dat gebeurt niet. Alleen zijn de vergoedingen extreem laag, zowel de geldelijke als de materiële (oa het eten zelfs). Maar nog altijd hoger dan een normale vergoeding in de gevangenis, waardoor er toch nog altijd zijn die het doen. Is het wel ethisch om dat op die manier aan te bieden, kun je je afvragen.Fun fact
+/- 30% van het huidige brandweerkorps die momenteel worden ingezet zijn gevangenen. (dit is niet verplicht voor de gevangenen).
Ze krijgen hier een vergoeding voor van 27 dollar voor een 24 uurs shift
Als ik het zo opzoek, lees ik vergoedingen van: they either receive $0.16 to $0.74 an hour or a maximum day rate of $5.80 to $10.24.
Inmates Can Make Up Nearly A Third Of Those Fighting California Fires
As much as 30% of the firefighters force in California may be prison inmates, according to reports. How did we get here? And what's the best path forward?
www.forbes.com
Die 30% is wel geteld zonder de vrijwilligers, neem ik aan. Want dat is in de VS ook wel een traditie die veel groter is dan bij ons, hoewel je bij ons bij zulke rampen ook enorm veel vrijwilligers zult krijgen.