Bpost geleverd maar niet ontvangen. Iemand ervaring?

Vandaag ongeveer dezelfde ervaring meegemaakt. Koffie besteld bij Nespresso, geleverd daarstraks om 17u53 maar niet aangebeld of niets maar wel een foto van de aflevering. Omdat we net aan het eten waren en we in een appartement wonen waar ze pakjes soms gewoon in de algemene gang leggen (waar die relatief veilig liggen) heb ik eerst mijn eten opgegeten om het 20 minuten later te gaan halen. Blijkt echter dat er geen pakje te bespeuren was.
Er zijn in onze straat enkele residenties van dezelfde bouwfirma dus hebben we een ingang A, B en C. Op de foto trekt dit dus allemaal op elkaar. Ik dus al die gangen afgegaan...niets. Aangebeld bij iedereen maar niemand beweerd iets gezien te hebben. Dus ofwel heeft er iemand het zelf binnen gepakt en verzwegen ofwel heeft de postbode het zelf gestolen.
Enfin, direct Nespresso gecontacteerd en ze sturen mij gewoon dezelfde bestelling opnieuw op maar nu laat ik toch leveren aan een pakjes automaat want ik vertrouw ze niet meer.

Enfin, direct Nespresso gecontacteerd en ze sturen mij gewoon dezelfde bestelling opnieuw op maar nu laat ik toch leveren aan een pakjes automaat want ik vertrouw ze niet meer.
Ik heb onlangs een dure laptop besteld via amazon en om die laptop te ontvangen moest ik een (OTP) code doorgeven aan de koerier.
Dus zoiets bestaat tegenwoordig ook blijkbaar.

Ik heb onlangs een dure laptop besteld via amazon en om die laptop te ontvangen moest ik een (OTP) code doorgeven aan de koerier.
Dus zoiets bestaat tegenwoordig ook blijkbaar.
Ik geloof dat tegenwoordig alles boven de 300euro op die manier wordt verzonden bij Amazon.
Is een stuk veiliger op die manier.

Helaas heb ik dit hier nu aan de hand. Bestelling was geleverd, maar op een compleet ander huisnummer in de straat. Ga ik bij die mensen aanbellen; wisten die oprecht van niets en waren ze de hele dag gaan werken, dus kon het daar onmogelijk afgeleverd zijn.

Resultaat: mijn pakketje is zoek. Het gaat om bijna € 80. Merci, bpost.

Aan de webshop (of mijzelf) ligt het niet, want alle adresgegevens klopten gewoon in de bevestigingsmail.

Meteen naar de webshop gemaild. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

EDIT: ook nog eens extra leuk dat dit het laatste item was, en er komt geen nieuw meer binnen. Ergens anders is het ook niet te vinden.

Laatst bewerkt:
Wij hebben hier doorgaans zelden problemen met Bpost, we hebben hier een hele goede vaste chauffeur. Nu soms is dat uiteraard een vervanger en één keer hebben we prijs gehad. Pakje besteld en melding gekregen dat het afgeleverd was, inclusief foto van letterlijk enkel de voordeur. Zeer vervelend om dat dan te gaan zoeken want anders zou je direct het huis kunnen herkennen.

Wat bleek: ze hadden het afgeleverd een paar huizen verder aan een huis dat al jaren onbewoond is met een gigantische voortuin. Die voortuin is letterlijk bijna een jungle, het onkruid staat daar zo hoog dat het quasi onmogelijk is om niet te beseffen dat dat huis onbewoond is. Er staan zelfs een autowrak war het onkruid letterlijk er bovenuit komt. :laugh:

Ah ja: we hebben ook nog eens huisnummer 1. Beetje vreemd om dan te denken dat je een pakje ergens midden in een straat moet afleveren. Die postbode had volgens mij gezopen of is gewoon gatachterlijk.

Bpost belt thuis aan, maar ben niet thuis, dus men dropt het pakket in het postkantoor. Zo wordt het ook gemeld in de online tracking.

Paar dagen later ga ik naar het postkantoor en wat blijkt? Ze zijn daar het pakket kwijt gespeeld. In de tracking staat wel het exacte tijdstip waarop ze het daar ontvangen hebben.

Geen probleem, de baliebediende erkent de fout en maakt een ticket aan in hun systeem. Ik zou er binnenkort dan nog wel van horen.

Effectief, nog geen 12u later krijg ik een mail van een medewerker ergens uit Brussel. Het ticket werd afgesloten, want het is de afzender die moet klagen, niet de bestemmeling.
Dat het pakket door hen kwijt is geraakt, wordt geen woord meer over gerept.

Ik contacteer de afzender met de melding dat bpost het pakket is kwijt geraakt.
Afzender doet zijn onderzoek met als fantastisch resultaat:
"Goed nieuws. We hebben de tracking nagekeken bij bpost en uw pakket ligt op het postkantoor" 😩😩.
Stoethaspels van bpost vinden het zelfs te veel moeite om even hun eigen fout in te geven en de tracking aan te passen.

Onlangs een pakje geleverd bij ons geleverd met een pak van 1kg keukenzout in ipv een RTX 4060, moet wel zeggen dat het origineel was 🤣
In principe word bij Bpost in het sorteer centrum alles goed opgevolgd met talloze camera's en een team erop, maar de rit "van" en "naar" daar heeft Bpost totaal geen controle over.
Als er dan zulke "Paljaskes" bijzitten die pakjes aanpassen waar ze waarde vermoeden moet je van goede huize zijn om dat te kunnen bewijzen.
Gelukkig hadden wij foto's van verzender en camerabeelden van bij ons (pakje geopend) wat ons sterk deed staan (word terugbetaald door Bpost blijkbaar), maar personen met weinig concreet bewijs zijn een vogel voor de kat bij zulke chauffeurs, dit is iets wat Bpost zelf niet kan oplossen lijkt me behalve hun goodwill (aka de juiste persoon aan de lijn hebben).
Duurdere dingen probeer ik voortaan toch zelf op te halen in het weekend om files id week te vermijden, kost me wel extra tijd maar heb ik ervor over.
Onder elke dienst zit dezer dagen gespuis, als je regelmatig pakjes verzend is het kwestie van tijd dat je wat voorhebt.

Hier foto van het product dat in de gemeenschappelijke hal ligt, maar uiteraard bij thuiskomen al weg. Geen handtekening.
Maar er is een foto in de hal, dus ze doen moeilijk voor vervanging op te sturen..

Om die reden kies ik altijd de optie "afhalen op ophaalpunt" als ik kan. Dat is nog nooit misgelopen met bpost. Thuisleveren is altijd lotje trekken in mijn ervaring.

Bij postNL kan je dat niet, daar reken ik 50/50 dat het pakketje verloren gaat. En ik overdrijf helaas niet.

Als het om meer dan 100 euro gaat en ik zie dat de levering door postNL gedaan wordt, zeg ik de aankoop ook onmiddelijk af op de webwinkel.

Vanaf nu hier ook ophalen in pakketautomaat van Bpost.
0 risico dat je pakket plots weg is.

Vanaf nu hier ook ophalen in pakketautomaat van Bpost.
0 risico dat je pakket plots weg is.
Het risico is niet 0 maar de pakkans is voor zover ik weet wél 100%.

Onlangs had zo iemand van *Bpost zelf* tientallen pakjes gestolen door ze nooit in de automaat te steken maar ze gewoon zelf te houden en ze zo dus te stelen. De automaten waren dan gewoon 'leeg' hé.

Dat is volgens mij ook de enige manier. Eens het deurke dichtgaat kan alleen de klant er nog aan dacht ik (met de juiste code).

Die mens hadden ze dan ook snel te pakken.

Het risico is niet 0 maar de pakkans is voor zover ik weet wél 100%.

Onlangs had zo iemand van *Bpost zelf* tientallen pakjes gestolen door ze nooit in de automaat te steken maar ze gewoon zelf te houden en ze zo dus te stelen. De automaten waren dan gewoon 'leeg' hé.

Dat is volgens mij ook de enige manier. Eens het deurke dichtgaat kan alleen de klant er nog aan dacht ik (met de juiste code).

Die mens hadden ze dan ook snel te pakken.
Ik heb al wel eens gehad bij het versturen dat er een locker open ging waar een pakket van iemand anders in lag. Uiteraard gewoon dicht gedaan en opnieuw begonnen. Het systeem is zeker niet waterdicht.

Pakje laten leveren in automaat, app gaf aan vakje linksonder, ging niet open. Ze zouden het nu naar een afhaalpunt brengen. Ben benieuwd!

Pakje laten leveren in automaat, app gaf aan vakje linksonder, ging niet open. Ze zouden het nu naar een afhaalpunt brengen. Ben benieuwd!
Hier maandag 2 pakjes verzonden voor in een automaat. 1 in Aalter en 1 in Wetteren. Zijn er beide niet aangekomen. Zogezegd storing aan de locker en zou de volgende werkdag (woensdag) geleverd worden in een afhaalpunt. Niks, nada. Staat sinds dinsdag stil.

Vandaag 3 waarvan 1 met de app de deur open hoorde een klik maar de deur ging ni open .klantendienst Bpost - Antwoord Bpost gezien het een pakjesautomaat zonder scherrm is kan men niets doen op afstand dus afwachten tot de postbode terug bij die pakjesautomaat komt , oftewel neemt ie het pakje mee naar het postkantoor (afhaalpunt) om dan daar te halen of retour afzender . happy day ( had toch 2 pakjes om te martelen )

Allez, alweer een pakket zogezegd geleverd door PostNL. Niemand thuis, geen pakket te zien.
Ongelooflijk, maffia praktijken!

Hier ook weeral. Toetsenbord besteld bij Amazon, geleverd door B-Post. T&t zegt geleverd MET foto van aflevering, alleen was direct zichtbaar dat dat niet bij ons was.....
Bende lozers 😡

Terug
Bovenaan