Britse politiek - De conservatieve onrust

Het gaat erom de stemmen op de juiste plaatsen te halen. Dat is waar alle partijen op mikken om zetels te halen, dus je moet naar die zetelverdeling kijken en niet naar de algehele percentages.
Als je kijkt naar hoe correct de vertegenwoordiging is van de verkozen vertegenwoordigers, moet je juist wel kijken naar percentages aka "the popular vote". Systemen die zoals hier daar enorm sterk van kunnen afwijken zijn m.i. ondemocratisch.

Als je kijkt naar hoe correct de vertegenwoordiging is van de verkozen vertegenwoordigers, moet je juist wel kijken naar percentages aka "the popular vote". Systemen die zoals hier daar enorm sterk van kunnen afwijken zijn m.i. ondemocratisch.
Je kan natuurlijk kritiek hebben op het systeem, maar stellen dat Labour eigenlijk slechter gepresteerd heeft dan in 2017 (de post waar ik op reageerde) slaat nergens op. Alle partijen hebben nl. campagne gevoerd om zoveel mogelijk zetels te halen binnen het huidige systeem - bij een ander systeem zouden zij op een andere manier campagne gevoerd hebben (waaronder bepalen wie op welke lijst komt en dergelijke).

Ik zag een discussie tussen enkele Britten over de onevenredige verdeling van zetels. Eén van de verdedigers van het systeem wees naar de politieke instabiliteit van complexe coalitieregeringen in Nederland en België als een voorbeeld van wat er zou kunnen gebeuren moesten ze hun systeem aanpassen. Een klein beetje touche. :p

Speech van Yvette Cooper vandaag over het asielbeleid van de Tories is echt wel onthutsend. Er zijn ondertussen al 4 vrijwillige immigranten verstuurd via het Rwanda systeem, en daar is tot nu toe 1 miljard pond aan uitgegeven. Het akkoord met Rwanda zou ook gigantisch veel geld kosten (10 miljard).
Labour gaat nu inzetten om ambtenaren terug te activeren om immigratieaanvragen af te handelen (dat is de laatste jaren stilgevallen), en dan mensen uit te wijzen naar hun geboorteland.

Speech van Yvette Cooper vandaag over het asielbeleid van de Tories is echt wel onthutsend. Er zijn ondertussen al 4 vrijwillige immigranten verstuurd via het Rwanda systeem, en daar is tot nu toe 1 miljard pond aan uitgegeven. Het akkoord met Rwanda zou ook gigantisch veel geld kosten (10 miljard).
Labour gaat nu inzetten om ambtenaren terug te activeren om immigratieaanvragen af te handelen (dat is de laatste jaren stilgevallen), en dan mensen uit te wijzen naar hun geboorteland.

Dat is dan zo'n €250.000.000 per immigrant. Ik ben blij dat ze daar het leven van een immigrant blijkbaar bijna 100x zoveel waarderen dan het leven van eengemiddelde Brit. :p

Dat is dan zo'n €250.000.000 per immigrant. Ik ben blij dat ze daar het leven van een immigrant blijkbaar bijna 100x zoveel waarderen dan het leven van eengemiddelde Brit. :p
Dat zijn natuurlijk ook initiële investeringskosten, maar systeem beek alvast niet zo goed te werken.

Deze week heel wat extreem-rechtse protesten in Engelse steden nadat fake nieuws na een dodelijke steekpartij in Southport zich als een wildvuur verspreidde.

The riots began on 30 July when a crowd, some of whom police believed to be supporters of the English Defence League, gathered outside Southport Mosque. The protesters wrongly believed the suspect in the mass stabbing was a Muslim immigrant, due to the spread of misinformation on social media platforms. They attacked police officers, threw objects at the mosque, and set a police vehicle on fire. The riot left over fifty officers injured, some seriously, three police dogs wounded, and multiple arrests were made. The unrest spread to other part of England in the following days. On 31 July, over 100 protesters were arrested in London and demonstrations occurred in Manchester, Hartlepool and Aldershot. On 2 August, rioting took place in Sunderland. A police station was set on fire, three police officers were injured, and several people arrested. On 3 August, far-right protesters again clashed with police in various locations, as well as with anti-racist counter-protests.
The riots have been described as being Islamophobic, racially charged, anti-immigration, and far-right. The fascist National Front party and neo-Nazi group British Movement spread misinformation online, and members of the neo-Nazi group Patriotic Alternative took part in and helped organise the Southport riots.

Deze week heel wat extreem-rechtse protesten in Engelse steden nadat fake nieuws na een dodelijke steekpartij in Southport zich als een wildvuur verspreidde.

Het is daar echt uit de hand aan het lopen als je de beelden op Twitter mag geloven.

P.S. ik volg die accounts niet en lees ook niet wat ze schrijven, werden gedeeld door iemand die ik volg en deel het omwille van de beelden.

Het is daar echt uit de hand aan het lopen als je de beelden op Twitter mag geloven.

P.S. ik volg die accounts niet en lees ook niet wat ze schrijven, werden gedeeld door iemand die ik volg en deel het omwille van de beelden.
Onder invloed van de English Defence League. Daar zitten ook veel voetbalhooligans met fascistische sympathieën bij.

Farage zit ook olie op het vuur te gieten.
Na de gloriejaren tussen 2009 en 2012 zwakt de impact van de groep al snel weer af. Het radicale karakter van de groep wordt ook steeds duidelijker. Er worden onder meer banden vastgesteld tussen de EDL en de Noorse extreemrechtse terrorist Anders Breivik, die uit racistische overwegingen 77 mensen heeft vermoord. Enkele EDL-leden spreken over een "inspirerende" aanslag en noemen Breivik "een rolmodel".
De Britse vicepremier Angela Rayner wil laten nakijken of de English Defence League kan worden veroordeeld op basis van de terrorismewetgeving. "We hebben wetten die beschrijven welke groepen moeten worden verboden", zegt Rayner. "Dat wordt ook regelmatig herbekeken, dus ik weet zeker dat de minister van Binnenlandse Zaken (Yvette Cooper) dit zal nakijken."

De vicepremier uit ook kritiek op de leider van de partij Reform UK, Nigel Farage. Terwijl bijna de volledige politieke top van het Verenigd Koninkrijk het geweld veroordeelt, laat Farage weten dat "hij twijfelt of de waarheid wordt verborgen", verwijzend naar de identiteit van de vermoedelijke dader.

Wat er nu aan het gebeuren is, is fout en verfoeilijk.
Oa in Blackpool, daar vaak net dat weekend gezeten vanwege het Rebellion festival (punk, oi, ska,..). Dat er nu daar ook prijs is, is niet verwonderlijk.

Veel volk, tussen het festival publiek ook wel wat boneheads (gebruik de term skinheads bewust niet en is een minderheid die aanwezig is) maar die zijn niet vies natuurlijk om zich daarbij te voegen.

Het festival heeft gisteren zelf de deuren gesloten en niemand meer buiten of binnen gelaten.

Al ljikt Blackpool me nog klein bier bij wat er in Bristol aan het gebeuren is, en Sunderland.
Zelfs NHS medewerkers worden er aangevallen...

Toch te belachelijk voor woorden dat ze ook asielcentra aanvallen.
Zitten daar ook geen kinderen, oorlogsvluchtelingen,...

Hoe moeten die mensen zich wel voelen als ge een land gaat ontvluchten om dan in zoiets terecht te komen waar ge zelf geen schuld aan hebt.
Als ge dan toch een probleem hebt met een laks migratiebeleid ga dan protesteren bij de mensen die voor dat beleid verantwoordelijk zijn, breek de boel niet af en laat de politie met rust.

Toch te belachelijk voor woorden dat ze ook asielcentra aanvallen.
Zitten daar ook geen kinderen, oorlogsvluchtelingen,...

Hoe moeten die mensen zich wel voelen als ge een land gaat ontvluchten om dan in zoiets terecht te komen waar ge zelf geen schuld aan hebt.
Als ge dan toch een probleem hebt met een laks migratiebeleid ga dan protesteren bij de mensen die voor dat beleid verantwoordelijk zijn, breek de boel niet af en laat de politie met rust.

Meerheid gelooft ook niet meer dat het oprecht vluchtelingen zijn gezien het hoge aantal mannen zonder kinderen of vrouwen die er toekomen.
Hun woorden, niet de mijne.

Het is ook maar waar je je info van haalt zeker?
De jongeren die op 9gag zitten gaan al rap hun mening hebben gemaakt.

Bij zulke claims horen wel betrouwbare bronnen.
Hoe zit het met de vele filmpjes die nu ook rond gaan van Groepen moslims, welke op straat komen gewapend en Britten aanvallen?

Want tot nu toe is het allemaal extreem rechts qua schuldige, maar over zulke praktijken hoor je niets in het nieuws/politiek, dus vraag me af hoe het eigenlijk daarmee zit

Bij zulke claims horen wel betrouwbare bronnen.
Want tot nu toe is het allemaal extreem rechts qua schuldige, maar over zulke praktijken hoor je niets in het nieuws/politiek, dus vraag me af hoe het eigenlijk daarmee zit
Dat de politiek en media daar van weg kijkt weten we natuurlijk al jaar en dag.

Ik zal de filmpjes/foto's hier niet posten maar een kerel die neergestoken wordt, een andere die bewerkt wordt met een hamer. In verschillende steden groepen moslims die de ene na de andere blanke op straat aanvallen.
Dat kan daar nog weleens spannend gaan worden de komende tijd.

Meerheid gelooft ook niet meer dat het oprecht vluchtelingen zijn gezien het hoge aantal mannen zonder kinderen of vrouwen die er toekomen.
Hun woorden, niet de mijne.

Het is ook maar waar je je info van haalt zeker?
De jongeren die op 9gag zitten gaan al rap hun mening hebben gemaakt.

In dit geval is het ook duidelijk misinformatie want een rechter heeft de naam van de dader vrijgegeven.
Anderzijds: reality check: die naam gaat het racisme achter de rellen heus niet beteugelen want de dader is dan weliswaar geen bootmigrant of moslim, het is wel het in Wales geboren kind van migranten uit een Afrikaans land.

Geloven of alle mensen die in Engeland aankomen "oprecht" vluchtelingen zijn, tja, is dat een serieuze vraag in deze kwestie?
Engeland is een eiland en als je daar met een klein bootje aankomt ben je toch quasi gegarandeerd via een veilig land gepasseerd dus dan ben je toch al minstens voor een deel een economische gelukszoeker, naast dat er ook heel wat ook oorlogsvluchtelingen zullen zijn. Waarom anders vanuit Frankrijk naar het VK willen?

Men wil naar een relatief rijk Westers land, waar je in de eerste plaats geen identificatiebewijs verplicht op zak moet hebben, en in een grote zwarte economie alsnog een beter leven kan leiden dan in een "veilig" vluchtelingenkamp in de regio waar je vandaan kwam, daarnaast is de lokale taal de lingua franca van de wereld, zijn er grote gemeenschappen uit diverse landen (legaal of illegaal).

Deze rellen zijn niet de oplossing natuurlijk en niet goed te praten, zo'n tragedies zoals die mesaanval kan ook gebeuren met autochtone inwoners (cfr. een gelijkaardig incident hier ooit in België) maar het heeft wel het lont aan een kruitvat van ontevredenheid ontstoken blijkbaar...

Ik zal de filmpjes/foto's hier niet posten maar een kerel die neergestoken wordt, een andere die bewerkt wordt met een hamer. In verschillende steden groepen moslims die de ene na de andere blanke op straat aanvallen.

Als ik je claims natrek op twitter, vind ik volgend officieel standpunt als reactie op die claims:

We’re continuing to dispel false claims that two men were stabbed during the protest following a number of videos that have been shared on social media sites.

We would like to reiterate that two men involved in the incident were hit with a blunt object that was thrown in the air. No stabbings have been reported to police.

Their injuries are not believed to be serious and they have been taken to hospital for treatment.

Met de enorme hoeveelheid fake nieuws dat gretig gedeeld wordt op Twitter (wat ook de aanleiding was voor deze rellen) mag je best wel bronmateriaal leveren voor zulke uitspraken.

Ik heb daar alleszins ook 0,0 geloofwaardig van zien passeren.
Vind het vooral ironisch dat dit soort extremisten altijd zegt dat de politie met harde hand moet optreden maar dan zelf de politie aanvalt.
Kan er bij mij écht niet in.

Bij gebrek aan likes om akkoord te gaan: ik vind ook dat als je zulke opruiende zaken komt posten (heelder groepen moslims die dan ook nog eens 'de ene na de andere blanke' aanvallen zeg!) je op zijn minst je opruiende statements mag onderbouwen. De mainstream media en politiek zwijgt er zogezegd over, dus dan is het een uitgelezen kans voor jullie om te te bewijzen dat bepaalde zaken inderdaad met de mantel der liefde bedekt worden door de MSM en de politiek.

Maar met 'ik heb filmpjes gezien' kom je er niet hoor, als je zulke statements komt neerzetten.

En dan nog snel: 1 incident in isolatie is niet genoeg als bewijs. Er werd gesproken over groepen moslims in verschillende steden die de ene na de andere blanke aanvallen. Graag bewijs van dit gegeven.

Zelf heb ik ook zo'n filmpjes gezien maar geen waar ze iemand aanvallen. Ik denk dat het tegenbetogers waren.
Tegenwoordig op platforms zoals 9gag zie je de laatste tijd meer extreem rechtse 'content'. Heb het gevoel dat dit meer en meer is sinds de invasie van Rusland. Hybride oorlogvoering van Rusland?

Terug
Bovenaan