Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Vonden wij hier ook.Interessante aflevering
de man zal wel een tandje moeten bijsteken thuis. Alhoewel ik de openingsuren niet snap:Respect voor die vrouw haar doorzettingsvermogen alleszins. Er waren daar meerdere momenten waarop ze gerust de handdoek had kunnen gooien. Gelukkig heeft ze hier wel begeleiding gehad want haar origineel idee zou een complete ramp geworden zijn. €400k betalen voor een pand waar een halve keuken en 4 tafeltjes in konden, dat zou nooit rendabel geweest zijn.
Aan de andere kant stel ik mij toch de vraag hoe dit op lange termijn verder moet en of ze wel op lange termijn heeft nagedacht over de impact op haar gezinsleven (en dat zeg ik niet gewoon omdat het een vrouw is voor alle duidelijkheid). Ze heeft 2 jonge kinderen en toch ga je jezelf in een avontuur smijten waar je elk vrij moment dat je normaal met je kinderen zou kunnen hebben (woensdagnamiddag/weekends/schoolvakanties) in die zaak gaat moeten steken. En voor wat? Dit is niet de high-margin business waar je op termijn gewoon personeel in de zaak zet en zelf enkel nog achter de schermen werkt of gewoon de zaak af en toe even kan dicht doen in één van die 15 weken schoolvakantie want dat zijn de periodes waar je het juist van moet hebben denk ik dan...
Tegelijk was het ook wel héél flou hoe ze plots aan maar liefst €57k kapitaal kwam nadat het pitch eigenlijk een bust was. Ik ga er toch half vanuit dat er funding van familie en vrienden mee in de zaak zit maar dat lijkt mij gewoon een legendarisch slecht idee... als den boel ooit begint te sputteren kan je er eigenlijk niet zomaar uit. En als het écht slecht gaat zit je niet alleen met een financiële put maar krijg je gratis waarschijnlijk ook nog eens een hoop miserie in uw sociale kring bij met geldschieters uit uw omgeving.
Ik vraag mij af of dit over 2-3 jaar nog zo'n positief verhaal blijft...
Dat was inderdaad een reden om te huren maar ondanks het feit dat de aankoopkost van het pand weg viel was er wel nog steeds een stevige up front investering te doen, werd er niet over €150-200k gesproken? Inrichting zaak, keuken, inboedel... los van het feit dat ze niet aan een pand vast hangt is er wel degelijk een serieuze put gegraven die moet gevuld worden. Worst worst case kan een deel inboedel waarschijnlijk wel verkocht worden om die investering deels te recupereren maar dat zal met zware verliezen zijn.Vond het leuke aflevering, respect voor die vrouw haar doorzettingsvermogen.
Hoop voor haar dat het een positief verhaal blijft... 'maar' is het ook niet in de aflevering gezegd dat ze net moest gaan huren exact voor wanneer het zou mislopen? Op voorwaarde dat ze de eerste jaren minstens een bepaalde bedrijfswinst boekt, kan die daar daar over X aantal jaar toch perfect ook uitstappen zonder er haar broek aan te scheuren?
50% van alle horeca zaken gingen overigens ook de eerste 5 jaar failliet, belanden al die mensen dan in armoede? Verliezen de banken er geld aan? No clue.
Vind alleen die win-win lening een vreemd concept, geld lenen bij familie en vrienden is iets dat ik persoonlijk nooit zou doen net omwille van de "drama"-reden. Ofwel krijg/geef je het geld cadeau van/aan familie/vrienden, ofwel doe je het beter niet.
Dat was inderdaad een reden om te huren maar ondanks het feit dat de aankoopkost van het pand weg viel was er wel nog steeds een stevige up front investering te doen, werd er niet over €150-200k gesproken? Inrichting zaak, keuken, inboedel... los van het feit dat ze niet aan een pand vast hangt is er wel degelijk een serieuze put gegraven die moet gevuld worden. Worst worst case kan een deel inboedel waarschijnlijk wel verkocht worden om die investering deels te recupereren maar dat zal met zware verliezen zijn.
Allé op zich zijn schulden geen probleem, dat is onderdeel van ondernemen maar die put gaat over 2-3 jaar niet dichtliggen en dan zit er dus nog steeds wel geld in van familie en vrienden (veronderstel ik).
Deed mij een beetje denken aan die sofa man, alleen had ik daar nog een warmer hart voor. Ik vond dat ze hier op het einde een beetje teveel goed nieuws show wouden brengen. Kvraag mij af of die binnen een jaar nog gaan bestaan. Hij had alles om er een succes van te maken, maar vastgeroest in zijn angstpatroon.Dat bouwbedrijf was het zoveelste voorbeeld van iemand die zijn hobby verward met zijn bvba![]()