broodjes bestellen op het werk, hoe is dat geregeld bij jullie?

Pompi

Active member
Wij kunnen broodjes bestellen bij de receptie,
de secretaresse had daar een uitgebreid excelformulier voor waarbij ge kon geld leggen om de zoveel tijd om uwe pot op te vullen.
Zij hield dat dan bij en liet u weten als ge moest bijspekken.

Nu ziet ze dat niet meer zitten en moeten broodjes dagelijks cash betaald worden, ambetanter natuurlijk.
De broodjes worden ook gewoon cash betaald bij levering; der is geen enkel broodjeszaak in de buurt met een online platform.

Veel collega's klagen der ook over, maar niemand heeft een beter voorstel.

Dus.. heeft er iemand wel een goed systeem op zijn werk?

Wij hebben een secretaresse die dat gelukkig nog wel ziet zitten om de excel lijst regelmatig te updaten. Ik spreek over een 40tal werknemers btw.

Payconiq toch een nobrainer in dit geval idd.

Bij mijn vorige WG had een developer een kleine applicatie daarvoor geschreven, waar bijgehouden werd hoeveel geld je nog over had om te bestellen (je gaf dan af en toe wat geld aan degene die de broodjes betaalt). Je kon enkel bestellen indien saldo het toeliet, en de applicatie bevatte het menu van de zaak waar besteld werd.

Dat was handig. :)

Wij bestellen met het bedrijf via Localimus. Misschien kan je kijken of je via daar een broodjeszaak in de buurt kan vinden die levert aan het bedrijf.

Brood is zeer ongezond en maakt mensen dik! Je krijgt dan van die papperige kantoormensen waarbij de 6-pack vervangen is door een one-pack. Belegde broodjes en zeker de Vlaamse "culinaire klassiekers" (wit brood, mayo, ei, kaas, hesp,martino,américain) zouden moeten verboden worden. Meestal bereid in bedenkelijke hygiënische omstandigheden met de allergoedkoopste ingrediënten.

Alternatieve zijn gezonde salades die je 's ochtends vroeg klaarmaakt.

Een variatie aan salades met walnoten, zalm, feta, olijven, magere ham, advocado, olijfolie, tomaten, mozarella, eventueel gebakken kip of tonijn, quinoa, linzen, kikkererwten.... enz...

Gewoon je muntjes sparen voor je broodje? Is bij ons altijd een cremedoos met cash geweest waar je gewoon moest insmijten en je wisselgeld terug uithalen; en je broodje op de lijst schrijven. Om 11h werd de lijst ingescand en opgestuurd. Is nu toch het einde van de wereld niet ?

Ik zal de mydailyfood.be voorstellen, een kleine app met payconiq klinkt ook wel nice maar helaas geen dev in house die dat even voor ons kan regelen.
'tis wel een kantoorgebouw voor een 100tal personen, dus ik snap wel dat dat veel moeite is.
Sowieso gaat het cash principe wel blijven zolang ze bij de broodjeszaken niet moderniseren..

Edit: ik ga nu trouwens braaf mijn slaatje opeten, er zitten wel wat koude patatjes bij maar tis met helft yoghurt helft mayo dus mijne 1pack zal stabiel blijven.

Brood is zeer ongezond en maakt mensen dik! Je krijgt dan van die papperige kantoormensen waarbij de 6-pack vervangen is door een one-pack. Belegde broodjes en zeker de Vlaamse "culinaire klassiekers" (wit brood, mayo, ei, kaas, hesp,martino,américain) zouden moeten verboden worden. Meestal bereid in bedenkelijke hygiënische omstandigheden met de allergoedkoopste ingrediënten.

Alternatieve zijn gezonde salades die je 's ochtends vroeg klaarmaakt.

Een variatie aan salades met walnoten, zalm, feta, olijven, magere ham, advocado, olijfolie, tomaten, mozarella, eventueel gebakken kip of tonijn, quinoa, linzen, kikkererwten.... enz...

Nog beter zou zijn om al die kantoormensen gewoon met hun dikkenekken vanachter hun nutteloze bureau weg te halen en zoals het gewone volk elke ochtend met de fiets naar het fabriek te sturen waar er écht gewerkt wordt!

En nu even serieus: wij doen (ofja deden, toen we nog op kantoor kwamen) dat meestal gewoon met Payconic, al is dat in een klein team natuurlijk al iets makkelijker dan in een groot team waar er tientallen broodjes betaald (en dus voorgeschoten) moet worden.

Ik zal de mydailyfood.be voorstellen, een kleine app met payconiq klinkt ook wel nice maar helaas geen dev in house die dat even voor ons kan regelen.

Op zich hoef je die custom dev app niet te hebben he. Puur voor het afrekenen met degene die de broodjes in ontvangst neemt en betaalt is Payoniq al handig. Zo kan je het cash gegeven vermijden.

'tis wel een kantoorgebouw voor een 100tal personen, dus ik snap wel dat dat veel moeite is.
Sowieso gaat het cash principe wel blijven zolang ze bij de broodjeszaken niet moderniseren..

Edit: ik ga nu trouwens braaf mijn slaatje opeten, er zitten wel wat koude patatjes bij maar tis met helft yoghurt helft mayo dus mijne 1pack zal stabiel blijven.
Waarom na uw werk niet eens stoppen in die broodjeszaak en de ganse problematiek voorleggen, misschien hadden ze al gedacht aan een online bestelmogelijkheid of alternatieve manier van betalen maar doen ze dit niet omdat er geen vraag achter is.

Waarom na uw werk niet eens stoppen in die broodjeszaak en de ganse problematiek voorleggen, misschien hadden ze al gedacht aan een online bestelmogelijkheid of alternatieve manier van betalen maar doen ze dit niet omdat er geen vraag achter is.
Dat hadden ze al voorgelegd, al was het gewoon om al met payconiq te kunnen betalen ipv elke dag cash af te rekenen.
Helaas zijn er niet veel broodjeszaken voorhanden, (vorig jaar een uitgebrand en die zijn nooit meer gestart) dus de deze die scheppen geld gelijk slijk.. als ge het niet op hun manier wilt doen, dan doede het maar niet..

Dat hadden ze al voorgelegd, al was het gewoon om al met payconiq te kunnen betalen ipv elke dag cash af te rekenen.
Helaas zijn er niet veel broodjeszaken voorhanden, (vorig jaar een uitgebrand en die zijn nooit meer gestart) dus de deze die scheppen geld gelijk slijk.. als ge het niet op hun manier wilt doen, dan doede het maar niet..
Tjah langs de andere kant als jullie daar mee akkoord zijn, waarom zouden ze dan ook hun manieren aanpassen.

gewoon geld afgeven voor in de pot. Word bijgehouden, heb je niets in pot? ... kin kloppen :D
Bestellen ook enkel vrijdags, andere dagen moet je zelf maar zien voor u eten.

je moet het ten gronde aanpakken.

pand naast je bedrijf opkopen, broodjeszaak beginnen met deftige online bestel en betaalmogelijkheden.

Iedereen blij, je collega's een broodje, jij de benefits!

Bij ons is er 1 iemand die om broodjes gaat (niet altijd dezelfde). We rekenen dan gewoon direct met hem af.
Wel klein team waardoor het overzicht behouden blijft, kan mij wel voorstellen dat met grotere teams dit moeilijker ligt.

Terug
Bovenaan