broodjes bestellen op het werk, hoe is dat geregeld bij jullie?

Bij ons is er 1 iemand die om broodjes gaat (niet altijd dezelfde). We rekenen dan gewoon direct met hem af.
Wel klein team waardoor het overzicht behouden blijft, kan mij wel voorstellen dat met grotere teams dit moeilijker ligt.
Hetzelfde hier, wel altijd afrekenen met Payconiq.

Ik zou ook gewoon zeggen van 20€ te leggen en iedere keer dat je een broodje besteld gaat er geld vanaf. Zie je dat je geld op is dan betaal je terug 20€ en doe je het niet dan moet je maar een slaatje eten zodat je onepack terug weg gaat.

Ik zou ook gewoon zeggen van 20€ te leggen en iedere keer dat je een broodje besteld gaat er geld vanaf. Zie je dat je geld op is dan betaal je terug 20€ en doe je het niet dan moet je maar een slaatje eten zodat je onepack terug weg gaat.
De slaatjes zijn duurder dan broodjes.

Op het hoofdkantoor van mijn vorige werkgever (+- 400 man) hadden ze alles netjes op orde, ondanks dat de broodjeszaak enkel cash wou ontvangen.
  • Aan de receptie stond een brievenbus met een doos enveloppen waarmee je cash geld op je account kon zetten. Gewoon je initialen op de enveloppe schrijven, je biljetten in de enveloppe steken en in de brievenbus steken. Iemand van de receptie haalde dagelijks de enveloppen uit de brievenbus en paste onze saldi aan.
  • Via een intranet-webpagina kon je broodjes bestellen tot 10u30. Je kon er ook een historiek van je bestellingen zien, de bestellingen van die dag (heeft mijn collega een broodje besteld?), en natuurlijk je saldo.
  • Je kon maximaal -€10 in de min gaan met je saldo. Zo kon je nog een broodje bestellen als je saldo op was en je geen cash geld bij had.
Om 10u30 werd de bestelpagina voor die dag afgesloten en vertrok er automatisch een mail met de bestelling van die dag naar de broodjeszaak. Typisch waren dat +- 50 broodjes. Ten laatste om 12u werden die dan geleverd in de eetzaal, alfabetisch gerankschikt op onze initialen.

Gasten konden trouwens gratis broodjes bestellen via diezelfde pagina.

In mijn laatste maanden bij die werkgever werd ook de optie toegevoegd om geld over te schrijven naar een rekeningnummer ipv cash geld in de brievenbus te steken. Als de broodjeszaak dan via factuur of Payconic werkt, kan heel dat proces cashless blijven verderdraaien.

Elke dag een belegd broodje. Om moddervet van te worden.

Mijn favoriet: Verse geitenkaas I honingmosterd I krokant spek Nootjes I krokante ui I rucola

Bij mijn eerste werkgever (klein boekhoudkantoor) was het eerst elke week zelf bijleggen voor broodjes. Daarna werd het betaald door de zaak. Bij mijn volgende werkgever was het meteen door de zaak betaald.

Belegde broodjes? Stelletje luxetijgers! Ik smeer gewoon elke avond mijn boterhammetjes voor de volgende dag, zoals elke normale pauper.

Brood is zeer ongezond en maakt mensen dik! Je krijgt dan van die papperige kantoormensen waarbij de 6-pack vervangen is door een one-pack.
Mijn excuses als ik iemand geschoffeerd heb.
Belegde broodjes? Stelletje luxetijgers! Ik smeer gewoon elke avond mijn boterhammetjes voor de volgende dag, zoals elke normale pauper.
De grootste paupers nemen een brood dat 3 weken houdbaar is, een pakje margarine en kaas en ham van everyday en eten hier de hele week van. Elke dag een broodje komt al gauw richting de 1000 euro per werkjaar?

Brood is zeer ongezond en maakt mensen dik! Je krijgt dan van die papperige kantoormensen waarbij de 6-pack vervangen is door een one-pack. Belegde broodjes en zeker de Vlaamse "culinaire klassiekers" (wit brood, mayo, ei, kaas, hesp,martino,américain) zouden moeten verboden worden. Meestal bereid in bedenkelijke hygiënische omstandigheden met de allergoedkoopste ingrediënten.

Alternatieve zijn gezonde salades die je 's ochtends vroeg klaarmaakt.

Een variatie aan salades met walnoten, zalm, feta, olijven, magere ham, advocado, olijfolie, tomaten, mozarella, eventueel gebakken kip of tonijn, quinoa, linzen, kikkererwten.... enz...
Als je dik wordt van brood, dan is dat omdat je meer (kcal) eet dan je verbrandt. Een salade met noten, zalm, avocado, mozzarella, kikkererwten, quinoa afgewerkt met olijfolie, kan gemakkelijk een stuk meer kcal bevatten dan een simpel broodje.

Het zijn vooral de andere voedingswaarden waarop deze ingrediënten 'beter' scoren dan brood. Als je elke dag zo'n slaatje eet, zal je even dik worden als wanneer je elke dag een broodje eet. Je zal misschien wel voedzamer gegeten hebben, maar je zal er alsnog dik van worden.

Bruin brood is goed voor 250-260kcal/100g, wit brood 260-270 kcal/100g. Een hoop ingrediënten uit jouw lijst doen het slechter. Quinoa en avocado scoren boven 350 kcal/100g. Mozzarella scoort even slecht als brood.

Als je dik wordt van brood, dan is dat omdat je meer (kcal) eet dan je verbrandt. Een salade met noten, zalm, avocado, mozzarella, kikkererwten, quinoa afgewerkt met olijfolie, kan gemakkelijk een stuk meer kcal bevatten dan een simpel broodje.

Het zijn vooral de andere voedingswaarden waarop deze ingrediënten 'beter' scoren dan brood. Als je elke dag zo'n slaatje eet, zal je even dik worden als wanneer je elke dag een broodje eet. Je zal misschien wel voedzamer gegeten hebben, maar je zal er alsnog dik van worden.

Bruin brood is goed voor 250-260kcal/100g, wit brood 260-270 kcal/100g. Een hoop ingrediënten uit jouw lijst doen het slechter. Quinoa en avocado scoren boven 350 kcal/100g. Mozzarella scoort even slecht als brood.
Glycemische waarde is belangrijker dan kcal. Een belegd broodje van 400 kcal zal een grotere insuline respons opwekken dan dat slaatje van 400 kcal. Het belegd broodje zal voor een veel groter deel opgeslaan worden als vet omwille van de hoge glycemische waarde, en zodus de hogere insuline respons. Voeding met een lage glycemische waarde zal veel minder snel leiden tot gewichtstoename. Om dan nog maar te zwijgen over al die waardevolle micronutriënten die je lichaam opneemt uit die sla, noten en andere ingrediënten.

Glycemische waarde is belangrijker dan kcal. Een belegd broodje van 400 kcal zal een grotere insuline respons opwekken dan dat slaatje van 400 kcal. Het belegd broodje zal voor een veel groter deel opgeslaan worden als vet omwille van de hoge glycemische waarde, en zodus de hogere insuline respons. Voeding met een lage glycemische waarde zal veel minder snel leiden tot gewichtstoename. Om dan nog maar te zwijgen over al die waardevolle micronutriënten die je lichaam opneemt uit die sla, noten en andere ingrediënten.

Er wordt naar onderzoek verwezen waar diëten met lage glycemische waarde waar gewichtsverlies beter is maar er wordt evenzeer verwezen naar studies die geen enkel verschil geven. Er staat alleszins niets in over dat calorieën minder belangrijk zou zijn dan glycemische waarde, integendeel, ze gebruiken zelf isocalorische studies om de effecten van zo'n laag glycemisch dieet te onderzoeken, ze erkennen dus het belang van calorieën.

Ze brengen zelf de hypothese naar voor dat een laag glycemisch dieet beter zou kunnen helpen omdat het het hongergevoel beter onderdrukt maar zeggen er zelf ook bij dat er nog geen enkel onderzoek is dat dat ook effectief aantoont.

Die studie bevestigt eerder wat Eland zegt dan dat het een argument contra zou zijn.

WEG MET DIE VIEZE BROODJES DUS!!

Alle gekheid op een stokje, laat de mensen is gewoon hun broodje eten. Dat is beter voor mij, zo kan ik meer kledij in maat XS en S vinden!

Hier koop ik de broodjes gewoon in de kantine, elke dag "vers" belegd.
Ik koop dus altijd mijn broodje voor het werk en leg het dus in de koelkast.

Kcal deficiet = afvallen. Eet een maand lang 2 broodjes per dag en op het eind van de rit zijt ge afgevallen.

Terug
Bovenaan