Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Ik dacht dat het daar ook gewoon 0-5 was qua forfait, vandaar.
Uiteindelijk lijkt forfait voor mij nog altijd het meest logische maar ik volg het Nederlandse voetbal dan ook enkel hier.

Die randdebielen die met vuurwerk gooien en daarna de hoofdingang gaan afbreken mogen ze van mijn part gewoon levenslang stadionverbod geven. Dat je gefrustreerd bent kan ik erg goed begrijpen, dat je als supporter niet rationeel denkt snap ik ook. Maar zulke zaken hoef je gewoon niet te doen. Er zijn volwassenere manieren om je ongenoegen te uiten.

Langs de andere kant is de slinger in Nederland ook wel langs beide zijden aan het doorslaan natuurlijk... Een match stilleggen omwille van 1 fucking bekertje is ook gewoon belachelijk imo ma bon.
Forfaitscore staat volgens mij sowieso niet in het reglement bij deze situatie. Alleen maar dat de huidige score wordt behouden, indien ze niet verder spelen. Helaas is het hoe dan ook competitievervalsing, want stel dat Feyenoord op doelsaldo kampioen zou worden tov PSV door een forfaitscore, dat is ook niet eerlijk. Maar net zo goed kan het nu in het nadeel van Feyenoord zijn, want voor hetzelfde geld gingen ze zondag met 0-6 winnen en kan Ajax morgen nog terugkomen tot 2-3. Echt een ideale oplossing is er niet. Het stadion leegmaken en doorspelen is sportief de eerlijkste oplossing, maar of dat dan weer de veiligste is.

Helemaal eens met levenslang stadionverbod. Begrijp echt niet dat dat nog niet aan de orde is.

De slinger is inderdaad aan het doorslaan in Nederland, maar dat komt ook omdat supporters zich, na de Corona-tijd, serieus aan het misdragen zijn. Echt absurd veel. Dan moet je ze misschien maar als kleuters behandelen.

Forfaitscore staat volgens mij sowieso niet in het reglement bij deze situatie. Alleen maar dat de huidige score wordt behouden, indien ze niet verder spelen. Helaas is het hoe dan ook competitievervalsing, want stel dat Feyenoord op doelsaldo kampioen zou worden tov PSV door een forfaitscore, dat is ook niet eerlijk. Maar net zo goed kan het nu in het nadeel van Feyenoord zijn, want voor hetzelfde geld gingen ze zondag met 0-6 winnen en kan Ajax morgen nog terugkomen tot 2-3. Echt een ideale oplossing is er niet. Het stadion leegmaken en doorspelen is sportief de eerlijkste oplossing, maar of dat dan weer de veiligste is.

Helemaal eens met levenslang stadionverbod. Begrijp echt niet dat dat nog niet aan de orde is.

De slinger is inderdaad aan het doorslaan in Nederland, maar dat komt ook omdat supporters zich, na de Corona-tijd, serieus aan het misdragen zijn. Echt absurd veel. Dan moet je ze misschien maar als kleuters behandelen.

Is dat ook niet een beetje naar het voorbeeld van Engeland? Weet niet hoe het zit met bekertjes gooien, maar ze zijn daar toch sinds een aantal jaar geleden behoorlijk streng in het stadion.

Is dat ook niet een beetje naar het voorbeeld van Engeland? Weet niet hoe het zit met bekertjes gooien, maar ze zijn daar toch sinds een aantal jaar geleden behoorlijk streng in het stadion.
Ik vermoed dat daar van de rechterlijke macht uit heel zware straffen aan verbonden zijn, gezien iedereen er zich daar zo mooi aan houdt ondanks daar ook gewoon heel veel marginalen wonen.

Gezien men in België en Nederland (en nog landen) daar lustig mee doorgaat, neem ik aan dat dat hier niet zo is?
Iemand meer zicht op hoe dart allemaal in zijn werk gaat in Engeland?

Men is in Engeland idd heel streng. Vooral dan qua straffen.
Vooral sinds het Hillsborough drama (ook al is dat niet 100% te wijten aan de supporters maar een stok om mee te slaan is altijd leuk voor pers en machthebbende)

Wie daar een ban heeft moet zich vaak ook op matchdagen melden bij het locale politiebureau. Waardoor alsnog naar het stadion gaan haast onmogelijk wordt. Bv hier in Belgie ben je zo overal binnen ook al heb je een SV.
En kan bv ook niet Europees mee vanwege diezelfde melding.
Daarentegen is een stadionverbod vaak wel enkel club gerelateerd, maar door de cultuur/mentaliteit van die Britten zal je toch niet snel iemand van club a opeens ergens anders zien opduiken.

Dan heb je ook nog eens dat clubs er heel veel aan doen om families binnen te rijven.
Gelijk met onze verhuis waar ze met man en macht ervoor gezorgd hebben dat bepaalde vakken uit elkaar getrokken zouden worden in het nieuwe stadion.
Wat duidelijk te merken is aan de sfeer.
Hoeveel mensen er toen ook geen SV kregen gewoon omdat ze rechtstonden...

Je mag ook nergens alcohol nuttigen in de tribune wat natuurlijk ook wel helpt.
Al zorgt dat ook soms wel voor "creatieve oplossingen" waar ik niet verder op zal ingaan :unsure:

Maar vooral die ganse cultuur van pyro en dergelijke die heb je gewoon niet in Engeland.
Palace en Celtic die proberen wat meer die ultra cultuur te brengen en nu ook bij Arsenal een deel jongeren die dat probeert maar is allemaal beperkt natuurlijk.

Nog een grote factor is de prijs gewoon. Naar een voetbalmatch gaan is er gewoon schijteduur waardoor je ook al 2x nadenkt alvorens onnozel te doen in die tribune.

Met als gevolg dat elke beleving ook weg is. En ja, bier gooien op het veld heeft 0 link met geschorste wedstrijden.

Mjah, bekers op het plein of naar iemand gooien heeft niets beleving te maken uiteraard.
Pyro zou dat wel kunnen zijn, maar dat is dan gewoon weer levensgevaarlijk (en persoonlijk geen fan van).

SV's deftig toepassen + heel hoge boetes en opgelost lijkt me. Allé, het zal wel zo simpel niet zijn, vooral identificatie is een groot probleem (bij vb. Club) als ik dat zo hoor, maar dat moet toch ook op te lossen zijn met deftige camera's, geen brol waar je pixels moet tellen.
Maar dat geld moet dan ook weer van ergens komen, veelal de clubs of eigenaars van het stadion die dat moeten betalen neem ik aan, en zo is het altijd wel iets.

Vroeger deed men dat in Belgie toch ook, dat je je moest gaan melden op het politiebureau bij een SV tijdens de match van je ploeg. Geen idee waarom ze dat ooit afgeschaft hebben want via bevriende stewards raken er altijd een hoop binnen.

Mjah, bekers op het plein of naar iemand gooien heeft niets beleving te maken uiteraard.
Pyro zou dat wel kunnen zijn, maar dat is dan gewoon weer levensgevaarlijk (en persoonlijk geen fan van).

SV's deftig toepassen + heel hoge boetes en opgelost lijkt me. Allé, het zal wel zo simpel niet zijn, vooral identificatie is een groot probleem (bij vb. Club) als ik dat zo hoor, maar dat moet toch ook op te lossen zijn met deftige camera's, geen brol waar je pixels moet tellen.
Maar dat geld moet dan ook weer van ergens komen, veelal de clubs of eigenaars van het stadion die dat moeten betalen neem ik aan, en zo is het altijd wel iets.
Camera's zijn zeker niet overal brol ze.
Wat er gemiddeld in een Belgisch stadion hangt is vaak beter dan wat je in een station of zelf luchthaven hangt (ooops).
Gezichtsherkenning begint er ook meer en meer door te komen de laatste jaren.

Pyro ben ik persoonlijk ook niet echt fan van maar het gevaarlijke nu is vooral de regelgeving erond.
Maak een vak waar het toegelaten is mits afspraken en waar het ook duidelijk is van bon hier kan pyro gebruikt worden, niet mee akoord, awel zit/sta ergens anders.
Voor degene die het willen doen aangenamer, alsook voor degene die het niet willen. En het kan een pak gecontroleerder dan nu gewoon in het wild.

Vroeger deed men dat in Belgie toch ook, dat je je moest gaan melden op het politiebureau bij een SV tijdens de match van je ploeg. Geen idee waarom ze dat ooit afgeschaft hebben want via bevriende stewards raken er altijd een hoop binnen.

Wss omdat ze zich er niet mee willen bezig houden (lees teveel administratie).
Idem met perimeters. Die zijn soms zo lachwekkend dat de persoon in kwestie puur gezien niet in zijn zetel mag zitten tijdens de match omdat die zo dicht woont. Wat is de reactie van de arm der wet dan? Sjah laat ze maar doen, zolang ze niets uitspoken in die tijd en we ze niet zien met risicomatchen zijn we content.

Voetbalclubs worden al royaal gesubsidieerd in dit land en de kost van de ordehandhaving wordt al grotendeels afgewenteld op de maatschappij. Het minste dat de clubs kunnen doen is zorgen dat hun interne ordehandhaving in orde is.

Als je kijkt hoeveel geld er in die sport om gaat, met hoeveel geld ze gooien naar transfers en spelerslonen, vind ik het echt wel degoutant dat ze dan komen lullen dat ze geen geld zouden hebben om hun stadions beter te beveiligen en te managen en het lef hebben om ook daarvoor nog eens te willen passeren bij vadertje staat.

Pyro ben ik persoonlijk ook niet echt fan van maar het gevaarlijke nu is vooral de regelgeving erond.
Maak een vak waar het toegelaten is mits afspraken en waar het ook duidelijk is van bon hier kan pyro gebruikt worden, niet mee akoord, awel zit/sta ergens anders.
Voor degene die het willen doen aangenamer, alsook voor degene die het niet willen. En het kan een pak gecontroleerder dan nu gewoon in het wild.
Dit!
Maak gewoon 1 sfeervak waar je, op eigen risico, pyroshows mag doen. Bespreek dat te goei met de brandweer en de supportersclubs zodat die x aantal personen afvaardigen om daar verantwoordelijk en nuchter hun ding te doen.
Iedereen die er niet van moet weten neemt gewoon plaats in een ander vak en heeft er 0,0 last van.

En dan gewoon keihard optreden tegen randdebielen die het toch nog doen in andere vakken. Dat gaat sowieso al een minderheid zijn en dat roei je uit op enkele matchen.

Het zal er nooit van komen natuurlijk want hoog van de toren blazen en steeds alle beleving verbieden is gemakkelijker maar uiteindelijk werkt quasi overal de wortel beter dan de stok.

De beleving in Engeland weg? Dat vind ik toch een straf statement :unsure:
Engeland is echt zwaar naar de kloten qua sfeer. Ge wordt daar tegengehouden als fan als ge naar de boarding wilt om te gaan juichen met de spelers. Ge moogt geen drank meer in de tribunes. Vlaggen worden geprojecteerd op de boarding. Ge moogt niet meer rechtstaan,...

Een zeer triestige evolutie in het voetbal. Voor de echte Engelse sfeer moet ge naar de onderste regionen van het Engelse voetbal gaan.

Laatst bewerkt:
Eringa stapt op bij de RvC van Ajax. Ergens blij, want de vernieuwing begint bij de top, die totaal onbekwaam zijn. Alleen is het een kwalijke evolutie dat dit onder druk van de F-side is. Die criminelen gaan zo ook nog hun doel bereiken en dat is niet de situatie waar de naartoe willen.

Engeland is echt zwaar naar de kloten qua sfeer. Ge wordt daar tegengehouden als fan als ge naar de boarding wilt om te gaan juichen met de spelers. Ge moogt geen drank meer in de tribunes. Vlaggen worden geprojecteerd op de boarding. Ge moogt niet meer rechtstaan,...

Een zweer triestige evolutie in het voetbal. Voor de echte Engelse sfeer moet ge naar de onderste regionen van het Engelse voetbal gaan.
Daar zijn ze wel stappen aan het zetten met safe standing.

Terug
Bovenaan