Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Ach wist je toch sowieso dat het Messi zou zijn.
Past perfect in hun plaatje om nog wat aandacht aan qatar en andere geldcompetities te geven.

Het zal pas iemand anders worden als die en ronaldo stoppen al wordt het dan mss iemand uit de zandbak competitie om de geldvriendjes tevreden te houden.

Al die awards en dergelijke zijn ook gewoon al lang niet meer serieus te nemen in het voetbal.

Ja, redelijk. Hato staat er nu al, maar is pas 17. Dan nog Vos, Godts, van Axel Dongen, Aertssen, Misehouy, Hlynsson zijn wel de namen waar op korte termijn iets van wordt verwacht. Ik volg Jong Ajax niet heel goed en ze staan ook laatste :unsure: , maar dit zijn de namen die ik vaak lees bij medesupporters. Op Misehouy en Aertssen na, zitten de andere al vaak in de a-kern.
Goeie samenvatting. Zet daar dan nog de 2 talentvolle Belgen Butera (als die deftig herstelt van zijn blessure) en Stanis Idoumbo bij.
Aertssen zie ik het toch echt niet in voorlopig. Grote fan van van Axel Dingen, maar zit ook steeds heel lang in de ziekenboeg na de zoveelste blessure.

Goeie samenvatting. Zet daar dan nog de 2 talentvolle Belgen Butera (als die deftig herstelt van zijn blessure) en Stanis Idoumbo bij.
Aertssen zie ik het toch echt niet in voorlopig. Grote fan van van Axel Dingen, maar zit ook steeds heel lang in de ziekenboeg na de zoveelste blessure.
Aertssen zie ik idd vaak bij de twijfelgevallen. Misehouy moet zijn contract nog verlengen geloof ik. Dus hopelijk gebeurt dat snel. Hlynsson vind ik sterk spelen, nu hij regelmatig mag meedoen.

Geweldig dat zulke sprookjes nog altijd mogelijk zijn :love:
Zeer mooie avond beleefd. Ben momenteel op een tiental km van Saarbrücken. Heb de match gekeken in een plaatselijke bar, met mensen uit de streek. Sfeer was goed. En ook persoonlijk zeer leuk want Saarbrücken is een ploeg waar ik toch wel beetje fan van geworden ben sinds ik daar een jaar of 10 geleden ooit een leuke FM carrière met gespeeld heb. Ooit wil ik wel eens naar een thuiswedstrijd gaan kijken, ik zeg dat al zo lang, moet er toch eens werk van gaan maken.

3 punten erbij voor Ajax. 2-0 tegen Volendam, maar ne keer of 4 tegen de paal getrapt. Ookal stelt Volendam niet veel voor.

Heel belangrijke overwinning. Nu hopelijk een reeksje neerzetten, en je kan zo nog meedoen voor plaats 5 en Europees voetbal.

Aja, en we gaan al niet degraderen, voor de mensen die oprecht geloven dat dat ook maar enigszins mogelijk is.

3 punten erbij voor Ajax. 2-0 tegen Volendam, maar ne keer of 4 tegen de paal getrapt. Ookal stelt Volendam niet veel voor.

Heel belangrijke overwinning. Nu hopelijk een reeksje neerzetten, en je kan zo nog meedoen voor plaats 5 en Europees voetbal.

Aja, en we gaan al niet degraderen, voor de mensen die oprecht geloven dat dat ook maar enigszins mogelijk is.
Volendam enorm zwak, maar Ajax ook wel goede dingen laten zien. Vooral te weinig gescoord. Salah-Eddine rampzalig ingevallen en de tandem Gaaie -Sutalo was ook niet te best in de eerste helft. Gaaie wel herpakt in de tweede helft. Verder ook Berghuis dramatisch. Geef aub Godts de kans op rechts.

Martha wel goed debuut gemaakt, maar Sosa gaat daar gewoon spelen als die fit is. Ramaj ook een prima keeper. Veel beter dan Gorter. Hlynsson ook echt het lichtpuntje in deze donkere dagen. Doet me soms aan Eriksen denken.

Hopelijk is de weg naar boven ingezet met een vrij makkelijk programma.

Hehe ..

Roma - Lecce na 90 minuten 0-1

Post de sporza journalist al meteen neer

"Een garantie op penaltygoals ... behalve nu. Romelu Lukaku miste na 25 succesvolle pogingen op een rij nog eens een strafschop. Meteen eentje met grote gevolgen: Lecce daarentegen kon in de tweede helft wél scoren. Het won zo met 0-1 en springt over Lukaku en co in het klassement."

Stand na het fluitsignaal (minuut 98): 2-1 voor Roma met de winnende goal van Lukaku :tongue:

(Ondertussen hebben ze die post snel aangepast)

Laatst bewerkt:
Wat een einde van Roma - Lecce. Lukaku die zijn eerste penalty mist in 6 jaar na 25x te scoren. Dan de 1-1 voor Roma in min 91 en de winning goal van Lukaku in min 94. :love2:

De correctie (die foto hieronder) van de journalist mag er ook wel zijn. :hurrr:

937663ed-7c0e-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg

Ach ja op de vraag of Lukaku een echte topspits is. Neen voor mij niet maar het is wel gewoon een goeie spits.
Als ik dan al die kritiek lees dan denk ik: Is Lukaku de aller enige spits in héél de wereld? :support:
Want zo lijkt het "soms" wel of die indruk krijg ik toch.

Zijn prestaties (ook zijn wanprestaties) worden altijd onder de James Webb Telescoop gestoken. :tongue:

Opmerking: Die goal deed Lukaku echt deugd. Ik heb hem zelden zo enthousiast gezien. Alle opgekropte frustraties eruit zegt hem.

Laatst bewerkt:
Goed nieuws uit Cyprus, Charly Musonda wist de volledige tweede helft zonder kleerscheuren te vervolledigen. We mogen ons binnenkort weer opmaken aan enkele bevriende ex-trainers die in de irrelevantere media wat komen lullen dat hij bijna klaar is voor een entree bij de Rode Duivels.

Ja jongens, fucking jinxed it he. Ligt weer in de lappenmand en moest de wedstrijd van vandaag aan zich voorbij laten gaan.

Gisteren de tweede overwinning op een rij onder Van 't Schip. De weg is nog heel lang, maar er zit wel wat beterschap in. Sutalo gisteren eindelijk eens een goede match gespeeld. Ik blijf in die jongen geloven. Dat kan echt een goede verdediger zijn, zonder twijfel. Er volgt een vrij "makkelijk" programma en dat is het moment om punten te pakken en naar die 5de plaats te klimmen.

Ik zou toch graag eens Taylor eruit zien vliegen, want dat is echt niks imo. Berghuis gisteren vrij oké/goed, maar ik zie liever een Forbs of Godts daar spelen. Akpom mag ook eens starten ipv Brobbey. Die laatste werkt heel hard, het hele seizoen trouwens, maar mist gewoon te veel kansen. Bergwijn begint eindelijk eens te redeneren, maar de kans is groot dat hij Ajax gaat verlaten in de winterstop (terug naar de PL of SA lijkt een concrete optie). Het zou mooi zijn als we wat geld kunnen recupereren, want die transfer is zeker niet geslaagd.

Terug
Bovenaan