Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Ik zou Brobbey toch gewoon laten staan. Zorgt met zijn kaatsen toch ook wel voor goeie steun voor de spelers rond hem.

Hopen dat de ziekenboeg nu ook even wat leger blijft.

Ik zou Brobbey toch gewoon laten staan. Zorgt met zijn kaatsen toch ook wel voor goeie steun voor de spelers rond hem.

Hopen dat de ziekenboeg nu ook even wat leger blijft.
Ja, klopt, maar wil ook eens een andere spits zien. Mikautadze wil ik ook eens een eerlijke kans zien krijgen in de spits. Desnoods in de beker ofzo.

Vandaag weer een draak van een match tegen Almere. Zelfs dan nog moest je dit altijd winnen. Zuur dat de trein toch nog niet vertrokken is. Van 't Schip doet ook wel vreemde dingen. Hopelijk volgend jaar een coach die ons weer op niveau kan brengen.

Op deze manier is het Zweeds kampioenschap vandaag beslist geworden:

F-v8GaCXgAAJkmT

Brazilie voor de 3e maail op rij verloren, thuis tegen Argentinie dan nog, in de kwalificaties en met een 1/12 in de laatste 4 wedstrijden afgezakt naar de 6e plaats in de ranking van de WK-quali's. Dat is de laatste positie die recht geeft op een rechtstreeks ticket voor het WK 2026.

Er zijn weliswaar nog 12 wedstrijden te gaan, maar het is toch opmerkelijk te zien hoe een slechte reeks ze neerzetten.

Brazilie voor de 3e maail op rij verloren, thuis tegen Argentinie dan nog, in de kwalificaties en met een 1/12 in de laatste 4 wedstrijden afgezakt naar de 6e plaats in de ranking van de WK-quali's. Dat is de laatste positie die recht geeft op een rechtstreeks ticket voor het WK 2026.

Er zijn weliswaar nog 12 wedstrijden te gaan, maar het is toch opmerkelijk te zien hoe een slechte reeks ze neerzetten.
Ook wel een incomplete ploeg, toch? Geen enkele echt elite verdediger, redelijk zwakke backs. Middenveld niets écht baanbrekend behalve eerder defensieve spelers die een verrassend leuke pass hebben voor hun positie maar verder niets. Op de flanken is het dan weer leuk, maar er is geen spits om naartoe te spelen (Jesus in de lappenmand vaak) en wegens gebrek aan creativiteit zijn ook de flanken moeilijk aanspeelbaar in de zone van de waarheid.

Met zo een ploeg moet je eigenlijk op de counter spelen. En erger : fysieke ploegen met enthousiasme kunnen je nogal snel stilleggen als je probeert om dominant te spelen. Brazilië moet dus echt op flitsen rekenen.

Militao en Marquinhos zijn toch wel twee van de beste centrale verdedigers ter wereld imo, dus dat op dat vlak zit het in theorie wel snor. Echter is Militao wel out met een kruisbandblessure. Hun backs zijn inderdaad wel matig tegenover vroeger. Middenveld vind ik best wel ok met Casemiro, Guimaraes & Paqueta o.a.

Ook niet vergeten dat hun twee beste spelers met Vinicius en Neymar momenteel in de lappenmand liggen uiteindelijk. Als iedereen beschikbaar is heeft Brazilië echt wel een sterke ploeg imo. Al moeten ze nog steeds wel beter doen dan deze 1/12. Ik vind op dat vlak het wel grappig dat Romario onlangs heeft verkondigd dat men Ancelotti daar absoluut niet nodig heeft. :laugh: Niks tegen Diniz, maar Tite (vorige coach) had hier echt wel meer uitgehaald.

Geraerts voorlopig toch niet in staat het tij te keren bij Schalke 04, 6/12 gepakt en in zijn 5e wedstrijden reeds 3-0 in het krijt na amper een half uur.

Was het iets van match? Heb helaas niet kunnen kijken en moet de samenvatting nog zien
Viel wel mee. Ook maar met een half oog bekeken. Jonkies Hato en Hlynsson die ons direct een mooie kloof gaven. Wel geluk gehad dat de 1-1, wereldgoal van Vitesse wordt afgekeurd voor zeer nipt buitenspel. Maar voor de rest was de match vooral snel beslist.

Ik mag toch hopen dat je dergelijke reacties hier toch niet serieus hebt opgenomen, want ik denk niet dat iemand hier zelfs serieus dacht dat Ajax ook maar kans zou maken om te degraderen dit seizoen.
Er was hier wel iemand die beweerde dat zo iets mogelijk is. Terwijl ik in het moderne voetbal nog maar weinig echte topclubs heb weten degraderen, behalve Juventus, maar dat was door puntenaftrek.

Terug
Bovenaan