Buitenlandse verkiezingen

Duidelijker kan het niet zijn dat je in de pocket van Putin zit. Magyar is óók rechts conservatief, tegen migratie en tegen woke. Van Grieken zou in sé geen enkel probleem met hun mogen hebben.

Het verschil is dat Magyar een normale/'rationele' rechts-conservatief is (zoals Meloni), en Vlaams Belang qua EU op dezelfde lijn zit als Orban, Fico, etc. en dus nog liever op de knieën voor Putin gaat.
Met rechts-conservatief zijn is ook totaal niets mis. De EU heeft geen nood aan nog meer linkse schreeuwers, wel aan mensen die de EU meer haar op z'n tanden wil laten krijgen, willen herbewapenen en op een rationele maar strenge manier willen omgaan met immigratie.

Zalig nieuws op een zondagavond in een tijd dat potentaten en dictators precies wat meer wind in de zeilen hebben/hadden. De bloeddruk van Trump zal bij het lezen van het nieuws weer wat de hoogte in vliegen. :oi22:

Het verschil is dat Magyar een normale/'rationele' rechts-conservatief is, en Vlaams Belang qua EU op dezelfde lijn zit als Orban, Fico, etc. en dus nog liever op de knieën voor Putin gaat.
Met rechts-conservatief zijn is ook totaal niets mis, de EU heeft geen nood aan nog meer linkse schreeuwers, wel aan mensen die de EU meer haar op z'n tanden wil laten krijgen en willen herbewapenen.

Zalig nieuws op een zondagavond in een tijd dat potentaten en dictators precies wat meer wind in de zeilen hebben/hadden.
In de morgen was er een artikel dat extreemrechts in de EU eigenlijk malcontent zijn over Trump (ik vind het artikel niet asap meer terug) omdat hij hun de wind in de zeilen heeft afgepakt.

Trump zijn recente acties zouden negatief of zelfs heel negatief uitdraaien voor extreemrechts in de EU.

In de morgen was er een artikel dat extreemrechts in de EU eigenlijk malcontent zijn over Trump (ik vind het artikel niet asap meer terug) omdat hij hun de wind in de zeilen heeft afgepakt.

Trump zijn recente acties zouden negatief of zelfs heel negatief uitdraaien voor extreemrechts in de EU.
Typisch Amerikaans , altijd overdreven. Amerika is niet het voorbeeldland.

Deze uitslag is ook een slag in Trump en Vance hun gezicht :)

Het verschil is dat Magyar een normale/'rationele' rechts-conservatief is (zoals Meloni), en Vlaams Belang qua EU op dezelfde lijn zit als Orban, Fico, etc. en dus nog liever op de knieën voor Putin gaat.
Met rechts-conservatief zijn is ook totaal niets mis. De EU heeft geen nood aan nog meer linkse schreeuwers, wel aan mensen die de EU meer haar op z'n tanden wil laten krijgen, willen herbewapenen en op een rationele maar strenge manier willen omgaan met immigratie.

Zalig nieuws op een zondagavond in een tijd dat potentaten en dictators precies wat meer wind in de zeilen hebben/hadden. De bloeddruk van Trump zal bij het lezen van het nieuws weer wat de hoogte in vliegen. :oi22:
Dit toch wel. Hopelijk is de kentering ingezet. Nu vlug die 90 miljard vrijmaken voor Oekraiene zodat ze de Russen kunnen terugdrijven en ze eens goed aan de poten van Poetins stoel kunnen zagen.

Deze uitslag is ook een slag in Trump en Vance hun gezicht :)
Absoluut.
Nog maar enkele dagen geleden stond de vice president van Amerika in Hongarije de Amerikaanse steun aan Orban te verkondigen hé!

Voorlopig nog geen rant zien passeren op Truth social, maar die zal er vanacht wel doorkomen...

Voorlopig nog geen rant zien passeren op Truth social, maar die zal er vanacht wel doorkomen...
Trump is al voort gegaan, slecht nieuws wil hij niet meer bekendheid geven.

Een teken aan de wand was enkel Vance uit te sturen naar Hongarije en niet zelf te gaan, die leek dan zelf al in te schatten dat Orban een loser zou worden. En als er één ding is waar Trump niet tegen kan...

Laat ons nu hopen dat Magyar niet teleurstelt. Orban is zelf ideologisch ook behoorlijk anders geëindigd als dat hij gestart is.

Trump is al voort gegaan, slecht nieuws wil hij niet meer bekendheid geven.

Een teken aan de wand was enkel Vance uit te sturen naar Hongarije en niet zelf te gaan, die leek dan zelf al in te schatten dat Orban een loser zou worden. En als er één ding is waar Trump niet tegen kan...
Denk dat Trump nu wel met Iran andere zaken aan zijn hoofd heeft dan 1 kleinere EU-lidstaat.

Heerlijk, elke politieke partij waarvoor Trump en zijn MAGA adepten hun steun uitspreken doet het vervolgens ferm onder de verwachtingen. Hopelijk komt Vance ook eens speechen voor het Vlaams Belang bij de volgende verkiezingen hier.

Mooi dat mensen eindelijk door hebben dat extremisme ook niet de oplossing is. En fijn dat onze vriend Trump daar een groot aandeel in heeft. Er is nog hoop.

Ik denk wel dat we ons moeten beseffen dat dit niet per se een anti-Trump of anti-extremisme stem is. Van wat ik las voor de stemming, was het economische (zoals altijd) een doorslaggevende factor. Hongarije doet het economisch erg slecht de laatste jaren.
Ik betwijfel of Tisza gewonnen zou hebben als het in Hongarije economisch zo goed zou gaan als in bv Polen.

Ik denk wel dat we ons moeten beseffen dat dit niet per se een anti-Trump of anti-extremisme stem is. Van wat ik las voor de stemming, was het economische (zoals altijd) een doorslaggevende factor. Hongarije doet het economisch erg slecht de laatste jaren.
Ik betwijfel of Tisza gewonnen zou hebben als het in Hongarije economisch zo goed zou gaan als in bv Polen.
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar anderzijds is het toch een bewijs dat extreem-rechts toch niet de oplossing is zoals ze zelf vaak denken. Veel mensen denken nogal snel dat hun eigen situatie nogal vooruit gaat gaan wanneer een extreem-rechtste partij aan de macht is, want dan krijgen die asielzoekers minder geld of gaat er minder geld naar die onzin over het klimaat.

Heerlijk, elke politieke partij waarvoor Trump en zijn MAGA adepten hun steun uitspreken doet het vervolgens ferm onder de verwachtingen. Hopelijk komt Vance ook eens speechen voor het Vlaams Belang bij de volgende verkiezingen hier.
Trump is de omgekeerde Midas. Everything he touches turns to shit...

Het een hangt samen met het ander. Slecht beleid zorgt voor slechte resultaten. Figuren als Orban hanteren steeds recepten die gewoon niet werken, wat leidt tot een slechte economie.

Het is trouwens niet de economie die doorslaggevend is. Het is altijd een mix van economisch en cultureel stemgedrag.

Terug
Bovenaan