Buy and sell lijkt wat dood te bloeden

idd, in de glorietijden hier nog 300+ itraders denk ik verzameld, ik stond in de top 10.

de laatste maanden (jaren) amper nog iets gedeald hier.

werd me ook wat te streng (met die verplichte links naar andere site's waar het werd aangeboden, die snipe regels...)

idd, in de glorietijden hier nog 300+ itraders denk ik verzameld, ik stond in de top 10.

de laatste maanden (jaren) amper nog iets gedeald hier.

werd me ook wat te streng (met die verplichte links naar andere site's waar het werd aangeboden, die snipe regels...)
Toch meer dan logisch dat dat meegedeeld wordt? Wel wat vermoeiend om zaken dubbel in te vullen (wat je aanbiedt, einddatum/uur, etc)

Nja, t'is voor mij ook gemakkelijker om games via Vinted te verkopen moet ik toegeven, voor deze redenen:

- 90% van de gevallen accepteert men mijn prijs, hier werd veel tegen geboden (wat ik versta)
- groter doelpubliek
- makkelijker verzending, direct shipping label

Nja, t'is voor mij ook gemakkelijker om games via Vinted te verkopen moet ik toegeven, voor deze redenen:

- 90% van de gevallen accepteert men mijn prijs, hier werd veel tegen geboden (wat ik versta)
- groter doelpubliek
Hoe verhoudt Vinted zich tot tweedehands?

Hoe verhoudt Vinted zich tot tweedehands?
Tot nu toe 35 artikelen verkocht, wel 30 kledingstukken ervan. En de rest dus games
En nooit problemen gehad, geen funbieders ook.
Bij tweedehands kom je er dan tegen die de game komen afhalen, je blijft dan speciaal thuis en geen kat gezien. Dat heb je niet via Vinted; alles versturen, veel via mondial relay.

Ik vind het gewoon makkelijker handelen dan tweedehands, natuurlijk moet je er goesting en tijd insteken. Plaatsen/foto’s nemen/opvolgen/verzenden

Via Vinted toch wel voornamelijk Fransen en Italianen, hier heb je toch een zeker doelpubliek (en ook minder extra kosten als koper).
Wel handig met labels, dat wel.

Iemand nog deze mening ?
Wat is er beter dan meningen? Cijfertjes!

Er zijn een paar KPI's die we erbij kunnen nemen, we starten met de meest voor de hand liggende voor deze fora: het aantal iTraders per maand!

1718037132099.png

(Note: Y-as start op 20, dit geeft een licht vertekend beeld maar er is geen knopje om van 0 te starten BOE)

Als we het bekijken per jaar, zitten we met een (mogelijke!) trend waarbij we nu inderdaad een paar maand in een dalletje gaan zitten, om dan binnen een paar maand terug te stijgen.
Wel een jammerlijk moment om net bij het ingaan van een dal te proberen bewijzen dat het zo slecht nog niet gaat :unsure: Maar hopelijk kijken jullie daar samen met mij wat verder dan onze neus lang is :D

Een significante daling over de laatste twee jaar zie ik hier echter (gelukkig) niet :thinking:

Een andere easy pick: Topics en Unieke Topicposters per maand!

1718037555270.png

(Note: Y-as start op 60, dit geeft een licht vertekend dramatischer beeld maar er is geen knopje om van 0 te starten BOE)

Deze ziet er wat dramatischer uit, maar ook hier durf ik gokken op een jaarlijkse trend waarbij we nu in een dal zitten.
Er is gemiddeld gezien inderdaad wel een daling tov twee jaar geleden (jammer :( maar nog niet dramatisch) en de laatste twee volle maanden zijn in beide lijnen inderdaad heftiger gezakt dan anders, mogelijk verklaart dit ook het (blijkbaar dus terechte) gevoel dat je momenteel hebt.

Ik denk dat we dat binnen een maand of 6 pas echt gaan kunnen inschatten of het de trend gevolgd heeft (terug uit het dal = (y) ) of net niet (gans de dieperik in = (n) ).

Sinds de transitie van 9Lives naar BeyondGaming is het nooit meer hetzelfde geweest helaas...
Als we hier ooit de activiteit van pre-hack 9lives kunnen evenaren dan kan ik gelukkig sterven :) Maar op dat ene historische moment zijn we heel veel users verloren, post-hack was het vet eigenlijk al serieus van de soep (met gekende gevolgen). Alle mensen meekrijgen naar hier was sowieso al onbegonnen werk, en met onze gemiddeld stijgende leeftijd wordt het er ook niet beter op :unsure:

Op gebied van actieve (lezende) users per maand moeten we vandaag eigenlijk echter zeker niet onderdoen (integendeel, de keren dat ik de cijfers al gehercontroleerd heb omdat ik denk dat er een fout in de software zit kan ik al op twee handen niet meer tellen), maar qua post activiteit kan het inderdaad wel beter.

- groter doelpubliek
Ook ik hoor in mijn niet-digitaal-minded vriendenkring allemaal andere grotere 2dehandswebsites de revue passeren (met als gevolg ook véél slechtere ervaringen dan wij hier gewend zijn, het zal ze leren :unsure: ).

Ook ik hoor in mijn niet-digitaal-minded vriendenkring allemaal andere grotere 2dehandswebsites de revue passeren (met als gevolg ook véél slechtere ervaringen dan wij hier gewend zijn, het zal ze leren :unsure: ).
Ik koop nooit op de genoemde website's, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik vraag me af of het aanbod qua games ook niet deels mee zakt door de impact van de steeds toenemende digitale verkoop van software?
Aan mijn koopgedrag hier is maar één ding fundamenteel gewijzigd: ik koop hier minder omdat er minder aanbod is (hoofdzakelijk interesse in ps4/ps5). Sorry Cyberkef, ik kan mijn eigen punt niet staven met statistieken ;)

Wat betreft vinted moet ik eerdere meningen wel gelijk geven. Ik krijg er dingen verkocht die hier voor geen meter zouden bewegen en op +100 verkopen heb ik er nog geen enkele negatieve ervaring gehad. Het gemoedelijke contact, wat hier wel het geval was/is, heb je daar dan weer niet.

Eerlijk gezegd merk ik een daling op alle platforms, ook op 2dehands of Facebook amper interesse ondanks scherpe prijzen.

Terug
Bovenaan