Michster
Well-known member
Tweakers is ook een speciaal geval ja. Ik bood recent iets aan van een paar maanden oud aan pakweg 60% van de laagste nieuwprijs en kreeg binnen het uur volgende reactiesHet systeem op 2dehands is wel kapot in de zin van dat de grote meerderheid hun spullen veel te overpriced gaat aanbieden, vooral bij hardware merk je dat enorm. De prijs wordt daar precies kunstmatig opgedreven (waardoor heel veel mensen ook gewoon met hun materiaal blijven zitten). Dus iedereen gaat serieus undercutten omdat de vraagprijs niet realistisch is, maar natuurlijk zet zich dat door naar aanbiedingen die wel realistisch geprijsd zijn. Als je een goede prijs/product hebt is er wel een koper te vinden op 2dehands, maar je moet dikwijls wel even geduld hebben. Zitten veel goede mensen op ook.
Op Tweakers doen ze alsof het de heilige graal is als verkoopsplatform, maar regelmatig zijn er ook Nederlanders die daar een serieus stuk onder de vraagprijs bieden op mijn aanbiedingen. Ik heb daar dan ook geen probleem mee, proberen mag altijd.
Het is niet mijn gewoonte, maar ik was degene die 140 euro bood in uw voorbeeld. We hebben uiteindelijk een deal gevonden. Ik heb daarna nog naar de verkoper gestuurd dat hij dat zeker mocht weigeren en niet mijn bedoeling was om hem onder druk te zetten of wat dan ook. Sommige items zijn ook niet zo makkelijk kwijt te raken, zeker oudere spullen - dus dan is er vaak wel onderhandelingsmarge in mijn ogen.
Persoon 1 vroeg 3 minuten na plaatsing advertentie iets over de specs en reageerde sindsdien niet meer
Persoon 2 bood de vraagprijs (hieraan verkocht omdat hij de eerste was die correct bood))
Persoon 3 vroeg de vraagprijs en probeerde je achteraf te overbieden(ik heb gezegd dat het geen veiling was, dus first come, first serve)
Persoon 4 bood de vraagprijs
Persoon 5 wou 20% onderbieden
Persoon 6 wou een derde van de vraagprijs bieden om het te gebruiken in een buurthuis met kansarme jongeren.
Valt mee als je het vergelijkt met 2dehands en doorgaans zijn ze daar een stukje geduldiger.