En dat vind ik net een beetje de sterkte van ons B&S-platform. Maar zoals reeds eerder aangehaald zijn er zeker zaken waar we verder moeten over nadenken en hoe meer feedback van jullie op dat vlak, hoe beter.Voordeel hier is dan weer dat als er interesse getoond wordt, dat ook quasi altijd in een verkoop resulteert.
Ben deze maand voor het eerst FB Marketplace gaan gebruiken.
45% van de interesse daar:
- komt van overduidelijke scam accounts.
- komt van mensen die veel te laag bieden. Bv vraagprijs 525€. Geïnteresseerde biedt 400€. Ik zeg 490€. "Mijn budget is max 450". Ja zeg, valt nen anderen lastig é vent.
De overige 45% verloopt als volgt:
- "Is dit nog beschikbaar" > "Ja" > *crickets*
- "Ik ben wel geïnteresseerd, hoe spreken we verder af?" > "Zo en zo?" > *crickets*
- Ik: "Hallo, ik had je een paar dagen geleden een PM gestuurd omdat je zei geïnteresseerd te zijn." > Koper: "Ik heb ondertussen iets anders gekocht."
- "Nog beschikbaar?" > "Ja" > "Ok super! Ik ga even overleggen. Je hoort nog van me!" > *crickets*
- "Ik ben wel geïnteresseerd maar kan pas over 2 weken ophalen." > "No problem, zal het opzij leggen." > 2 weken later: *crickets*
- Etc...
Met 2dehands geen ervaring, maar ik hoorde dat dat daar nog erger was.
De feedback van het teveel aan velden dat moet worden ingevuld, daar wordt sowieso iets mee gedaan. De vereiste voor dat algemeen veld bv, zal wegvallen. De andere zaken zijn maar wat vinkjes en een afsluituur.
Vroeger was de grootste "inbreuk" tegen de B&S-regels, het afsluituur en eventuele snipe-regel. Dat trachten we wat te counteren door daar meer de nadruk op te leggen, maar wij staan altijd open voor suggesties om het voor jullie makkelijker te maken. Uiteraard moeten we daarbij rekening blijven houden dat de regels nog steeds worden gevolgd (anders vervallen we in het voorbeeld van hierboven) en dat de vrijwilligers die de moderatie op zich nemen het nog kunnen blijven bolwerken.
Of overschrijving en dan op mijn eigen app kijken als het geld er op staat.