Probeer maar eens een aanzienlijk getal van je spaargeld af te halen. Ze gaan direct vragen waarom jij zoveel van je eigen geld nodig hebt.
Verder weet een bank dan ook perfect alles waar jij je geld aan uit geeft, waar je bent geweest,…
Heb dat al meegemaakt toen ik geld wou overschrijven van de ene bank naar de andere bank ivm een belegging.
Dag erop telefoon waarom ik dit gedaan had. Stoorde mij echt, tis mijn geld en plots moet ik me verantwoorden ervoor.
Ik stel me eerder de vraag welke overdreven macht een bank zou krijgen... Ik zie het niet.
*Limieten hoeveel je maximum kan overschrijven/betalen.
*Je wil/kan iets kopen maar je bent aan je limiet v max over te schrijven. Ah ja week wachten... Of naar de bank bellen/afspraak maken om dit te veranderen... weer hoop gedoe.
*Negatieve rente (voor de grotere kapitalen, maar tis gewoon kwestie van tijd voor we allemaal elke maand 25 euro betalen gewoon omdat we "klant" zijn bij die bank. Hey wat ga je doen? Naar een andere bank lol? Ze gaan allemaal zelfde doen. Je kunt toch niks anders).
*Privacy= nul. Mn familie die in de bank werkt kan perfect mn rekening bekijken, ze mogen dit niet doen, maar hoe moet ik dit nu weten of ze wel of niet doen? Dus ze weten ook hoeveel wedde ik verdien, mn belasting enz, mn afbetaling v mn lening enz.
* Instant betaling? Niet gratis hoor, wat is het 1 euro?
Cash:
direct
geen bankkosten
geen gedoe
geen electriciteit/ internet/bakje/smartphone nodig...
bottom line is, banken hebben controle over wat jij doet met je geld, en jij moet betalen hiervoor. En dit zal alleen maar verergeren.
Ja tis de overheid, blabla... Vroeger zouden ze nooit de bankkosten aanrekenen die ze nu doen of beginnen over negatieve rente of overal limieten opzetten. Vroeger hadden ze die macht niet, nu wel en die gebruiken ze. Afspraak maken? Ja wanneer hun het past. Je moet maar vrij afnemen meneer. Geld storten/afhalen, ja hupsakee daar moeten we kosten vr aanrekenen. Enz...
Je kan natuurlijk niet alles cash bewaren, maar schaf cash af en je zult nogal toestanden en misbruik gaan meemaken in de maatschappij.
Iedereen is plots "verplicht" om bankrekening te hebben.
Dus al die immigranten, bedelaars, hippies, bejaarden, kinderen... moeten nu bankrekening hebben met kaart hebben. Anders kunnen ze niks kopen. En niet enkel een bankrekening, maar ook een computer, electriciteit enz...
Je hebt geen enkel besef hoeveel mensen hier helemaal in de koude staan op deze manier.
Wat kinderen die hier staan met 3 koningen... "aja heb je payconiq op Uw smartphone, nee? Jammer, deur toe."