Herman De Croo
Well-known member
Verontwaardigd zijn is gemakkelijk als je vertrekt vanuit valse veronderstellingen. De loonslaaf wordt gemiddeld maar aan 35% belast, en een deel van het inkomen zelfs aan 0% ;-)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt, heb het aangepast want zal idd eerder rond de 35-40% liggen, voor een aantal zelfs minder met een resem extralegale voordelen, vakantiegeld is dan veel meer, net als hoge lonen.Verontwaardigd zijn is gemakkelijk als je vertrekt vanuit valse veronderstellingen. De loonslaaf wordt gemiddeld maar aan 35% belast, en een deel van het inkomen zelfs aan 0% ;-)
Zelfs dat is nog een zware overdrijving.Klopt, heb het aangepast want zal idd eerder rond de 35-40% liggen, voor een aantal zelfs minder met een resem extralegale voordelen, vakantiegeld is dan veel meer, net als hoge lonen.
PCTIEL GRENS NETTO-BEL. BELASTING %BELASTING
INKOMEN PCTIEL INKOMEN
10 6.516 23.394 -60 -2,56%
20 14.732 11.474 -94 -0,82%
30 17.640 16.148 270 1,67%
40 21.253 19.410 1.406 7,24%
50 25.475 23.319 3.042 13,04%
60 30.763 28.008 4.690 16,74%
70 37.512 33.978 6.161 18,13%
80 48.105 42.353 8.984 21,21%
90 67.821 56.810 14.403 25,35%
100 107.886 35.603 33,00%
Van mij mogen mensen nog cash blijven gebruiken (hoewel ik het even achterhaald vind als een paardenkoets als transportmiddel).Als cash volledig zou verdwijnen, wat ik nooit zie gebeuren, dan krijgen de banken veel te veel macht en dat is niet gezond imo.
Zou ik sowieso aangeven. Ik ga vanaf 01/07/2022 eens langs gaan bij de zaken die nu kaartbetalingen weigeren in mijn buurt (vooral pittazaken & kappers) en wie dan nog niet mee is geef ik ook aan.Bij het afhalen van Kerstmenu bij de traiteur heeft die letterlijk gefoeterd op mijn man omdat hij met de kaart betaalde.
Ik ga normaal nooit een probleem maken van te ‘moeten’ cash betalen. Ik heb geen eigen bankkaart en dus beroep ik mij voor ‘eigen’ aankopen vaak op cash. Van de belastingen die gekloot zouden worden, lig ik niet wakker. Ik ben er zelf nog nooit een Eurocent beter van geworden als er een ‘belastingkloter’ gevat werd dus kan mij écht niet schelen.

Qué?Heb altijd wat cash op zak (zo'n briefje v 10 of 20 euro en 2 munten 1 à 2 euro).
Er zullen altijd plekken zijn waar geen elektriciteit of internet is...
Als cash volledig zou verdwijnen, wat ik nooit zie gebeuren, dan krijgen de banken veel te veel macht en dat is niet gezond imo.
Ze kunnen elektronische betalingen idd niet meer weigeren, maar ze kunnen wel nog steeds aangeven dat ze liever hebben dat je cash betaalt. Als je toch koppig elektronisch blijft betalen in die lokale zaken, kan het wel eens zijn dat ze je op de duur verrassen met iets extra tussen je pita broodje. Of ze kunnen gewoon zeggen dat ze je liever niet meer in hun zaak hebben en dat je maar een andere zaak moet zoeken. Zeker als je zo'n klikmentaliteit hebt.Van mij mogen mensen nog cash blijven gebruiken (hoewel ik het even achterhaald vind als een paardenkoets als transportmiddel).
Waar ik wel een probleem mee heb is dat handelaars mij verplichten om met cash te betalen, zodat zij dan belastingen kunnen ontduiken. Zo kloten ze mij en de belastingsdiensten. Ik ben blij dat ze daar in 2022 komaf mee maken.
Enkel jammer dat de regel pas ingaat vanaf 01/07/2022, van mij mocht het starten op 01/01/2022.
Lol, nog nooit meegemaakt, maar ik zou het best wel eens live willen meemaken. Dan rapporteer ik ze nog voor heel wat meer zaken waar ze wel wat fouten kunnen vinden.Ze kunnen elektronische betalingen idd niet meer weigeren, maar ze kunnen wel nog steeds aangeven dat ze liever hebben dat je cash betaalt. Als je toch koppig elektronisch blijft betalen in die lokale zaken, kan het wel eens zijn dat ze je op de duur verrassen met iets extra tussen je pita broodje. Of ze kunnen gewoon zeggen dat ze je liever niet meer in hun zaak hebben en dat je maar een andere zaak moet zoeken. Zeker als je zo'n klikmentaliteit hebt.
Handelaars die zoveel mogelijk in het zwart betaald willen worden om belastingen te ontwijken en dat ook effectief aan hun klanten gaan opdringen heb ik geen respect voor. Ik zou niet weten waarom iemand daar wel respect voor zou moeten opbrengen.Heb nu eens gewoon respect voor de manier waarop handelaars betaald willen worden. En als het je niet aanstaat, ga je gewoon op een ander. Als de manier van zaken doen me ergens niet bevalt, ga ik ook gewoon op een ander i.p.v. het kind te gaan spelen.
Ik stel me eerder de vraag welke overdreven macht een bank zou krijgen... Ik zie het niet.Je wist niet dat cash niet van de banken komt ?![]()
Ze kunnen elektronische betalingen idd niet meer weigeren, maar ze kunnen wel nog steeds aangeven dat ze liever hebben dat je cash betaalt. Als je toch koppig elektronisch blijft betalen in die lokale zaken, kan het wel eens zijn dat ze je op de duur verrassen met iets extra tussen je pita broodje. Of ze kunnen gewoon zeggen dat ze je liever niet meer in hun zaak hebben en dat je maar een andere zaak moet zoeken. Zeker als je zo'n klikmentaliteit hebt.
Heb nu eens gewoon respect voor de manier waarop handelaars betaald willen worden. En als het je niet aanstaat, ga je gewoon op een ander. Als de manier van zaken doen me ergens niet bevalt, ga ik ook gewoon op een ander i.p.v. het kind te gaan spelen.
Vind ik een vreemd statement. Het één heeft toch niets met het ander te maken.Er is altijd een risico met zo'n types tenslotte.
Iemand die zijn fiscale verplichtingen niet naleeft, is vaak ook iemand die het niet al te nauw steekt met andere regels. (Hygiëne, veiligheid, gewoon al het degelijk uitvoeren van de taken,...)
Cash geld wil sowieso al niet per se zeggen dat het zwart is, daarnaast zal de motivatie voor het verkiezen van cash geld niet zijn dat ze de regels per se willen overtreden. Er zijn bijvoorbeeld mensen die liever cash betalen, omdat je zo beter je budget kan beheren. Waarom zouden zo'n handelaars eerst alles op een rekening moeten laten storten om dan terug cash te gaan afhalen als zij hun zuurverdiende centen willen uitgeven?
Cash geld = zwart geld is gewoon een foute redenering die heel veel gemaakt wordt.
lol ok, een handelaar die zijn budget niet kan beheren als hij de stukjes papier niet kan in zijn handen houden.Vind ik een vreemd statement. Het één heeft toch niets met het ander te maken.
Cash geld wil sowieso al niet per se zeggen dat het zwart is, daarnaast zal de motivatie voor het verkiezen van cash geld niet zijn dat ze de regels per se willen overtreden. Er zijn bijvoorbeeld mensen die liever cash betalen, omdat je zo beter je budget kan beheren. Waarom zouden zo'n handelaars eerst alles op een rekening moeten laten storten om dan terug cash te gaan afhalen als zij hun zuurverdiende centen willen uitgeven?
Cash geld = zwart geld is gewoon een foute redenering die heel veel gemaakt wordt.
Probeer maar eens een aanzienlijk getal van je spaargeld af te halen. Ze gaan direct vragen waarom jij zoveel van je eigen geld nodig hebt.Ik stel me eerder de vraag welke overdreven macht een bank zou krijgen... Ik zie het niet.
Probeer maar eens een aanzienlijk getal van je spaargeld af te halen. Ze gaan direct vragen waarom jij zoveel van je eigen geld nodig hebt.
Verder weet een bank dan ook perfect alles waar jij je geld aan uit geeft, waar je bent geweest,…