Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moet dat wel gaan. Bij Argenta lukt het alvast niet...Apple pay of Google Pay via je smartphone kan hier een oplossing voor zijn.. ik gebruik nog zeer weinig m'n fysieke bankkaart.
Smartphone vergeet een mens al moeilijker dan de portefeuille.
Moet dat wel gaan. Bij Argenta lukt het alvast niet...
Hoe moeten we dan in godsnaam nog wensen doen aan toeristische fontijnen, zonder dat we nog muntjes hebben om er in te gooien![]()
?Mooi stukje projectie, maar is zeker niet voor iedereen van toepassing. Zowel smartphone moeilijker vergeten als gebruik van apple/google pay.Apple pay of Google Pay via je smartphone kan hier een oplossing voor zijn.. ik gebruik nog zeer weinig m'n fysieke bankkaart.
Maar dat is geen oplossing uiteindelijk. Als ik kijk naar alle mensen die ik goed genoeg ken (gaande van tieners tot gepensioneerden), is dit voor het merendeel geen optie. Enkele van de redenen:Via Curve (virtuele kredietkaart) of Bonsai (Belgische app) lukt dat.

Was eerder als reactie dat sommige banken Google Wallet of Apple Pay niet ondersteunen maar hier kan je rond met een makkelijke workaround. (Curve, Bonsai,...). Niet dat dat een oplossing is voor werkelijk iedereen.Mooi stukje projectie, maar is zeker niet voor iedereen van toepassing. Zowel smartphone moeilijker vergeten als gebruik van apple/google pay.
Antwoord gaat verder onder de volgende quote.
Maar dat is geen oplossing uiteindelijk. Als ik kijk naar alle mensen die ik goed genoeg ken (gaande van tieners tot gepensioneerden), is dit voor het merendeel geen optie. Enkele van de redenen:
Het is niet omdat dit voor jullie een oplossing is, dat dit een goede oplossing is voor het merendeel van de mensen.
- Ze vertrouwen dit soort banken niet.
- Ze willen of kunnen geen kredietkaart krijgen, en zo goed als al die opties zijn een virtuele kredietkaart.
- Ze hebben geen NFC (want niet iedereen heeft een nieuwe of duurdere oudere smartphone).
- De batterij van hun smartphone is geregeld plat.
- Ze hebben hun smartphone niet altijd mee.
- Ze kunnen niet genoeg met hun smartphone omgaan.
- Ze hebben geen smartphone
- ...
Je hebt zo van die smartphone covers waarin je bankkaart kan stekenApple pay of Google Pay via je smartphone kan hier een oplossing voor zijn.. ik gebruik nog zeer weinig m'n fysieke bankkaart.

Maar die zijn allemaal ook geen optie voor Five-seven; inclusief apple pay of google pay met een virtuele kredietkaart want:Ik vind dat dan ook een beetje onnozel om zoiets voor te stellen als een probleem wegens het mankeren van een cash-betalingsoptie.
Dus google/apple pay voorstellen met een virtuele kredietkaart was om te beginnen al een beetje onnozel voor die specifieke situatie, daarom dat ik het ook breder bekeek.Er zijn apps maar die werken alleen als je ze op voorhand registreert, niet als je al binnen gereden bent.
De persoon die nog altijd op zoek is naar een herberg voor zijn 250-jaar oud paard in Antwerpen, zal het je weten te zeggen.Hoe moeten we dan in godsnaam nog wensen doen aan toeristische fontijnen, zonder dat we nog muntjes hebben om er in te gooien![]()
Het is net super dat je daar nog parkeergeld kan betalen met cash. In België wordt het moeilijker en moeilijker om zelfs maar een parkeerautomaat te vinden. Vaak moet je maar betalen via SMS of een app. Daar ga ik me echt niet mee bezig houden hoor. Als een gemeente een betaalmiddel, dat wettelijk aangeboden moet worden (cash), niet aanvaardt en zich dus eigenlijk niet aan de regels houdt, waarom zou ik dan betalen?Net terug uit Zwitserland, het land waar cash nog steeds onontbeerlijk blijft.
Ze hebben intussen hun eigen Payconiq, genaamd Twint, en daar kan je op de meeste plaatsen uit de voeten... als Zwitser (ahja, enkel Zwitserse banken doen mee). Op de laatste dag een parkeerautomaat die enkel CENTJES aanvaardt. 4 frank per uur. was een wandeling van 5 km enkel aan gekoppeld, met een bistrootje op t einde. Wij hadden maar 6,10 frank (de tien centiemen wilde de automaat zelfs niet aannemen). Uiteindelijk anderhalf uur onbetaald gestaan. Onze in Zwitserland inwonende vriend die erbij was kreeg het ook niet via zijn twint/parking app geregeld om bij te kopen voor ons, dus hebben we maar het risico genomen.
Het was letterlijk onze laatste stop voor onze terugreis, no way dat ik nog geld zou afhalen. Laat staan dat ik dan die briefjes ergens nog gewisseld krijg om in die automaat te frotten.
Absurd dat dit verhaal actueel is in 2024. Ik was oprecht blij om terug in de EU te zijn en in het kleinste gehucht met kaart te kunnen betalen.
Je betaalverplichting vervalt niet omdat het betaalmiddel je niet aanstaat he.Het is net super dat je daar nog parkeergeld kan betalen met cash. In België wordt het moeilijker en moeilijker om zelfs maar een parkeerautomaat te vinden. Vaak moet je maar betalen via SMS of een app. Daar ga ik me echt niet mee bezig houden hoor. Als een gemeente een betaalmiddel, dat wettelijk aangeboden moet worden (cash), niet aanvaardt en zich dus eigenlijk niet aan de regels houdt, waarom zou ik dan betalen?
Duitsland ook. Ik heb een paar keer ergens gestaan in de veronderstelling dat ik met kaart ging kunnen betalen maar nee, enkel cash. Bargeld bitte! Nur Bar bezahlen! En als je geen cash hebt verwijzen ze u vriendelijk door naar de bankautomaat een half uur verder in het dorp. Onnozel kwam ik er van. Zo'n ontwikkeld land en toch nog zo achterlopen op vlak van digitaal betalen.Zwitserland is retarded op dat vlak, hier betalen nog keiveel mensen met cash/muntjes aan de kassa. Vreselijk irritant.
Normaalgezien kan je wel overal met de kaart betalen (m.u.v. enkel verouderde parkeermeters). Er is wel beterschap op komst, op veel kleine festivals hier nemen ze nu nog enkel kaartbetalingen aan (en ook voor je jetons terug te cashen kunnen ze enkel op je bankkaart het geld terugstoren).
Maar het moet wel redelijk blijven. Lees: minstens één betaalmiddel moet aanvaard worden --> wat jarenlang niet het geval was in een shoppingcenter in NL voor Buitenlanders. (zie post van juli van mij)Je betaalverplichting vervalt niet omdat het betaalmiddel je niet aanstaat he.
Zelfde met Oostenrijk, zeker in kleine restaurantjes of cafeetjes.Duitsland ook. Ik heb een paar keer ergens gestaan in de veronderstelling dat ik met kaart ging kunnen betalen maar nee, enkel cash. Bargeld bitte! Nur Bar bezahlen! En als je geen cash hebt verwijzen ze u vriendelijk door naar de bankautomaat een half uur verder in het dorp. Onnozel kwam ik er van. Zo'n ontwikkeld land en toch nog zo achterlopen op vlak van digitaal betalen.