“Zeventig procent van mijn respondenten vindt cinema te duur. Een ticket, drank en popcorn, en je bent met twee makkelijk 40 euro kwijt. Dat is veel, zeker voor jongeren.” Van Troos nuanceert: “Vergeleken met andere vormen van uitgaan – een concert, bowling of cocktailbar – blijft cinema betaalbaar.
Normaal tarief is in de kinepolis blijkbaar al 14-15 euro. Laser ultra rond de 18-19 euro, het jongerentarief is een euro minder.
Persoonlijk ben ik er al jaren niet meer geweest, ik ga enkel nog in Thailand waar het betaalbaar is. Daar doen ze ook geen pauze in het midden, mijns inziens ook maar uitgevonden zodat ge nog wat in het winkeltje gaat kopen.
Ook heerlijk om te slapen als je moe bent, aanrader.
Maar wat kost dat tegenwoordig in de cinema, ne medium popcorn en ne cola? Met 5 euro zal je toch niet toekomen?
Dan ben je al snel toch 25 euro pp kwijt, dan hebben we nog niet gesproken over snoep.
En dan ben je twee uurtjes zoet. Dan zijn er toch andere vormen van uitgaan die stukken goedkoper zijn? Als ik 4 wijntjes op ne hele avond drink ben ik ook zoiets kwijt maar dan ben ik wel 4 uur kwijt (toch twee keer zo goedkoop).