Citytrip Londen

Ik in februari nog, maar toen was dat nieuwe document nog niet nodig.
Ging toen best vlot, maar door werken in de terminal was het wel super druk en enorm op elkaar gepakt.
Ter info: het nieuwe document vlot aangevraagd via de app.
Vervolgens koppel je ook uw reispas aan je Eurostar tickets online, dus in principe staat alles al aan elkaar gelinkt nu.
Ik vermoed dat dus voor controles voor mijn case alles vlot zal gaan.

Waarschijnlijk zijn de vertragingen altijd te wijten aan onvoorbereide reizigers die maar met de helft in orde zijn...

Wat is Londen een ongelofelijke teleurstelling qua eten.
Werkelijk.
Schandalig duur en geen enkele keer iets gehad waarvan ik dacht: wow, dit is nu eens lekker vers of mooi gepresenteerd of een mooie herinnering.

Nochtans Google reviews gecheckt, maar helaas...

Hoog aanbevolen steakhouse in Covent Garden: bijna 50 EUR betaald voor een piepkleine steak met frietjes. Groentjes was nog eens een supplement van 7 pond.
Kwaliteit vlees en cuisson : pffffff, echt teleurstelling.
Presentatie: nul

Italiaans restaurant in South Kensington: lovende recensies.
In het echt: een pasta die ik gewoon zelf veel beter kan maken.
Kunnen blijkbaar nog niet gewoon het water van hun pasta gieten.
Met voorgerecht (met verbrand brood) en een soft drink terug opnieuw 45 EUR.

Werkelijk balen.
Voor 45 EUR de man verwacht ik wel echt topkwaliteit en een wow ervaring.

waarschijnlijk belandt in de typische tourist traps. Ik heb daar 8j gewoond en het eten is echt wel top. Je blijft gewoon weg waar alle toeristen gaan.

Time-Out London is ook beter dan Google reviews waar je reviews kan kopen en volstaan met toeristische shit.

waarschijnlijk belandt in de typische tourist traps. Ik heb daar 8j gewoond en het eten is echt wel top. Je blijft gewoon weg waar alle toeristen gaan.

Time-Out London is ook beter dan Google reviews waar je reviews kan kopen en volstaan met toeristische shit.
Net heel ergijk best gedaan om de tourist traps te vermijden, en waarschijnlijk is dat de trap dan.
Volgende keer toch maar eens een willekeurig terras doen op Covent garden waar alle toeristen zitten en wie weet valt het dan wel mee...

In elk geval, het schandalig dure eten en erbarmelijke kwaliteit hangt als een grote schaduw over de vakantie in Londen.
Niet één keer een wow gevoel gehad.

Laat ons eerlijk wezen: als je 80 GBP of meer wil uitgeven per man, kan ik ook wel een paar plaatsen aanwijzen.
Maar dat is echt boven mijn budget.

Maar 40 GBP uitgeven (wat in België al topkwaliteit zou geven) en uiteindelijk een bord voorgeschoteld krijgen van Lunch Garden kwaliteit, doet gewoon erg veel pijn.

De grootste teleurstellingen:
- BlackLock Covent garden: steakhouse in een kelder - taai vlees en bedenkelijke service! Wegblijven!
- Pierino Kensington: Italiaanse plek met erbarmelijke kwaliteit! Wegblijven!

Blacklock is het restaurant waar je 2-3j geleden gratis burgers kon scoren voor Google reviews.

En in Londen kan je stukken beter eten dan België en dan nog eens goedkoper ook. Maar nee het zal niet in de Covent Gardens zijn. Wij gingen bvb veel naar een Vietnamees voor we uitgingen in shoredtich. Was ook BYOD. 10 man. 10 voor gerechten en 10 hoofdgerechten en was 20-25pp.

Kwartel leg met zout en limoen 😍

Exact, ik vrees dat je gewoon echt wel pech gehad hebt Slyke, want Londen heeft als multiculturele smeltkroes echt wel veel te bieden, je moet gewoon een klein beetje of the beaten path gaan. Wij hebben echt wel lekker gegeten in kleine lokale restaurantjes in de minder toeristische buurten. Ook de streetfood culture is best tof, met een paar toffe foodcourts in de vorm van Mercato Metropolitano en Seven Dials Market die dicht bij de hotspots zitten en echt wel goed spul bieden aan degelijke prijzen.

Wij (gezin met dochter van 11 jaar) zijn van 19/7 tot en met 27/7 naar Londen geweest met de Eurostar & we verbleven in Novotel Londen Paddington. Het was een ervaring om nooit te vergeten van zowel cultuur als het eten. Velen zeggen dat het eten daar slecht is :thinking:, duur sowieso maar zeker niet slecht. Ohja en in het terugkeren richting hotel meestal een omweg genomen langs Soho :biglaugh:

Dag1
*Madame Tussauds: prachtig, zoveel beter uitgewerkt dan in Amsterdam + er is een deel waar je moet plaats nemen in een karretje dat ronddraait.
*St. Pancras Renaissance Hotel
*The British Library
*Falafel + (heerlijke falafel, streetfood) 🤤

Dag2
*Uberboot genomen over de Theems van Embankment Pier richting Bankside
*Daarna gewandeld naar Borough market, holy **** :eek2:, to much food to handle
*The Queens Walk gewandeld richting Tower Bridge, iets gedronken bij The Vault (onder de Tower Bridge)
*Gewandeld over de Tower Bridge richting Tower of Londen (kroonjuwelen, ontmoet de raven, verken de witte toren,........)
*Overblijfselen van de oude Londense stadsmuur
*gegeten bij Bodeau's Tower Hill (bbq restaurant) :love:
*Sky Garden
*Leaden Hall Market

Dag3
*Engels ontbijt: Mimo's Café
*Buckingham Palace (aflossing van de wacht)
*St. James Park
*gegeten bij Ave Mario :love:
*National Gallery
*May's Sweet Bite 🤤
*Sushi Joy
*Terug naar Falafel + :rofl:

Dag4
*Natuurhistorisch Museum (bezoek aan Discovery Garden)
*Fishoria Fish and Chips 🤤
*Arancino of Sicilly 🤤
*Outernet Londen
*House of Minalima
*Primark

Dag5
*Warner Bros. Studio Tour London
*Ozuki Sushi & Pan-Asian cuisine 🤤

Dag6
*ontbijt: Eggslut 🤤
*British Museum
*Kerb Seven Dials Market (Hash Hut & Bad Boy Pizza)
*Sir John Soane's Museum

Dag7
*bus genomen richting Koenigsegg London
*Old Bank of England (iets gedronken)
*Burger & Lobster Bread Street 🤤
*St Paul's Cathedral (gewandeld tot aan de top) (veel trappen :rofl:)
*Banksy Art

Dag8
*Sandro Sandwich Bar
*Victoria & Albert Museum
*Harrods
*Gewandeld door Hyde park (bank van Alan rickman) (voor mijn vrouw)
*Albert Memorial
*Smallest House of London
*The Victoria

Het was dan nog maar 14u, dus konden we kiezen tussen, terugkeren naar hotel of Camden Market bezoeken:thinking:, jah dan maar richting Camden market, OMG :eek2:, ik dacht dat Borough Market groot was maar neen hoor, we liepen in Camden Market half verloren, we dachten op een gegeven moment: kijk dat is zeker een appartementsgebouw, neen hoor het was een gebouw met nog meer kraampjes om te eten & nog meer shops :rofl:. Op een gegeven moment was het voor ons iets te druk dus zijn we dan teruggekeerd richting het hotel.

Dag9
Terug naar huis :cry:

We hebben dus veel met de metro gereisd & veeeeeeel gewandeld. Het was voor ons terug een top reis, veel gezien & toch wel goed gegeten. Ontbeten in het hotel hebben niet gedaan omdat we dus altijd ergens onderweg iets gegeten hebben. Was het nu een gewone chocoladekoek, of Engels ontbijt of die Sandro Sandwich bar, het was allemaal even lekker. Toch samen meer dan 700 foto's + wat video's.

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen naar de totale kosten (alles incl)?
Met gezin van 4 willen we ook eens heel graag Londen bezoeken.

Exact, ik vrees dat je gewoon echt wel pech gehad hebt Slyke
Nochtans heel goed op voorhand huiswerk gemaakt, Google en TripAdvisor reviews gecheckt en goed gekeken naar geüploade foto's van gebruikers.
Maar helaas... dit was en is nog steeds de grootste teleurstelling ever geweest. Tot tranen toe ergens, want dat weegt wel.
Nergens zoveel betaald voor zo povere kwaliteit.

En moest het nu nog beperkt geweest zijn tot 1 of 2 slechte ervaringen, dan kan je dat waarschijnlijk nog wel ergens kaderen. Maar het was iedere keer van dat...

Niet dat ik zo veeleisend ben, maar 40+ pond voor iets wat je bij ons in een snelwegrestaurant krijgt, was er fel over.

Ik geloof best dat je misschien op bepaalde plaatsen goed of beter kan eten dan in België, maar dat is dan wel hoge uitzondering in mijn ervaring.
Zeker niet dat je dat kan veralgemenen en zoals in de Zuiderse landen om het even welke plaats vol vertrouwen kan binnenstappen en goed kan eten.

Velen zeggen dat het eten daar slecht is :thinking:
Niet slecht in de zin dat je moet kokhalzen of ziek wordt, dat nu ook niet.
Maar gewoon op het randje van aanvaardbaar en al helemaal niet prijs/kwaliteit.

Ook nergens een schotel waarvan je zegt, dit is nu eens mooi gepresenteerd en moeite ingestoken - zeker niet Instagrammable 😁.

Ze weten wel waarom ze nergens vragen of het gesmaakt heeft.
En als je geen dessert neemt, krijg je sowieso spontaan de rekening voor je neus en wordt je weggejaagd.
Ingesteldheid is sowieso ook anders dan bij ons. Wij genieten van tafelen, maar daar is het eerder iets functioneel heb ik de indruk.

Oh ja, breakfast in hotel was gelukkig wel oké, eenvoudig maar oké.
Gelukkig, dat was ook het enige dat meegevallen is culinair gezien.

Mag ik vragen naar de totale kosten (alles incl)?
Met gezin van 4 willen we ook eens heel graag Londen bezoeken.

Hotel: 1800€

Eurostar heen en terug voor 3 personen: 350€

Madam Tousau, Sint Paul Cathedral, Tower of Londen & Warner Bros: +/- 300 € (exact bedrag weer ik niet meer)

Dan nog alles i.v.m. eten/drinken, souvenirs, gift shop in Warner Bross, bar in het hotel 🤣, supermarkt, mss nog andere zaken die ik zou vergeten zijn: +/- 3000€

Dus ja het was een dure reis maar 1 om nooit te vergeten

Madam Tousau, Sint Paul Cathedral, Tower of Londen & Warner Bros: +/- 300 € (exact bedrag weer ik niet meer)
Als je op voorhand uw aantal bezienswaardigheden weet, kan GoCity interessant zijn.
Zeker als je op het juiste moment de pass koopt met een promotie (eigenlijk hebben ze altijd wel ergens een promo lopen, maar soms wel wat zoeken).

Idem voor musicals: nooit de volle pot betalen. Via TodayTix hebben ze altijd wel ergens één of andere aanleiding om korting te geven.

Juist, het was nog iets te vroeg voor mij precies 😅.
Ik las dat de laatste 3000 het totaalplaatje was.
Is inderdaad een stevig bedrag en ook wat me een beetje tegenhoudt.
Op zich kost een week/10dagen in 1 of ander resort in Spanje, ... niet veel minder

Ze weten wel waarom ze nergens vragen of het gesmaakt heeft.
En als je geen dessert neemt, krijg je sowieso spontaan de rekening voor je neus en wordt je weggejaagd.
Ingesteldheid is sowieso ook anders dan bij ons. Wij genieten van tafelen, maar daar is het eerder iets functioneel heb ik de indruk.
Perfecte bewijs dat je echt de pech hebt gehad in de typische toeristische plekken terecht te komen want dit herken ik absoluut niet, ongeacht of ik nu naar dure of goedkopere plekken ga.

En 'hoge uitzondering': ja, als je op zoek gaat rond Covent Garden, Leicester Square, Piccadilly Circus, ... slaan ze je dood met dergelijke restaurants en ga je veel moeilijker iets leuks vinden, klopt. Zeker op letten volgende keer, ongeacht welke stad je bezoekt.

Los daarvan heb ik een tijd geleden wel eens heerlijk gedineerd op Covent Garden dus het kan zeker wel:
Klein en onopvallend dus weinig aantrekkelijk voor de doorsnee toerist.
De rekening was niet zo klein :unsure:

Uw mogelijke verblijfplaatsen goed in het oog houden qua prijzen.
Had mijn hotelkamer al een tijdje op het oog. Opeens zakte de prijs met ongeveer 40% op booking.com. Paar dagen later, nadat ik geboekt had, stond die gewoon terug aan dezelfde prijs.
Zelfde kamer, zelfde hotel, zelfde voorwaarden.

Prijzen fluctueren dus enorm op basis van vraag en aanbod, maar volgens mij wel iets waar je veel mee kunt besparen (en ook wat geluk mee hebben).

En in Londen zelf altijd gebruik maken van OV.
Zeer grote fan van de metro - nooit gebruik gemaakt van een Bolt of Uber of taxi.

Juist, het was nog iets te vroeg voor mij precies 😅.
Ik las dat de laatste 3000 het totaalplaatje was.
Je maakt het zo duur als je zelf wilt eh. Hou gwn rekening met pond en duurdere zaken van eten en drinken in UK in het algemeen.

Vasteland is goedkoper qua verbruik.
Vorig jaar Cornwall gedaan en nu naar Duitsland geweest, toch een verschil qua prijzen.

Heb jij nog tips @|nfected? qua wereldkeuken / streetfood? Ik heb de indruk dat we nog overeen zouden komen met betrekking tot restaurants.
Online al noedels bij Lanzhou in Chinatown als tip gelezen.

Maandag vertrekken we voor 1 nacht met de Eurostar. Voorlopig op het programma enkele klassiekers: Hamley's, Fortnum & Mason en Wallace Collection (Of British museum).

Heb jij nog tips @|nfected? qua wereldkeuken / streetfood? Ik heb de indruk dat we nog overeen zouden komen met betrekking tot restaurants.
Online al noedels bij Lanzhou in Chinatown als tip gelezen.

Maandag vertrekken we voor 1 nacht met de Eurostar. Voorlopig op het programma enkele klassiekers: Hamley's, Fortnum & Mason en Wallace Collection (Of British museum).

Lanzhou is inderdaad zeer aan te raden. Maar Google ook eens de volgende :
Singburi
Dishoom
Ubu
Ping Pong
Hutong - is in de shard ook mooi uitzicht
Benihana

Cocktails een must is Nightjar

Terug
Bovenaan