Het gaat hen vooral hoe meer volk trekken en het tv contract opwaarderen dat de po's zijn gemaakt. De die hards die zullen er altijd zijn en blijven komen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het eerste is weer typisch iemand die een mening als een feit verkondigt, geen probleem dat dit jou mening is, maar die van mij is dat niet. ik vind de NBA niet onrechtvaardig, onze voetbalcompetitie ook niet want ieder kende de regels aan de start. De competitie wijzigen tijdens het seizoen, dat is onrechtvaardig en het scheelde niet veel of ze hadden dat gedaan. En ik beschouw mezelf zeker als een sportman.
Volledig te begrijpen vanuit het standpunt van een trouwe supporter. Alleen dat laatste put:Ik spreek me niet uit over hem. Dat artikel heb ik niet gelezen en ben dat ook niet van plan. Ik zeg het: ik ben tevreden met de keuze van het format. Voor mij is dat allemaal prima. Wat voor - of tegenstanders ook mogen beweren. Ik verander niet van gedacht. Ben vanaf dag 1 tegen die PO en dat zal ik altijd blijven. Dat was voor mij ook een van de redenen waarom ik persoonlijk geen abonnement meer heb genomen vanaf 2015 (10 jaar ervoor wel steeds een abo gehad in Anderlecht). Omdat de beleving gedurende de eerste 30 speeldagen helemaal anders was.
Ik heb 10 jaar in een bestuur van een supportersclub gezeten van Andelecht. Na de invoering van de PO zag je jaar na jaar mensen stoppen om die redenen. Het is niet voor niks dat als clubs enquetes bij hun abonnees doen, telkens meer dan 80 procent uitkomt dat ze een gewoon format willen. En dat is bij zowat elke club. Ik ken mensen die in de federatie zitten die dit mij hebben bevestigd. Dus mensen die effectief week na week hun ploeg aanmoedigen, zijn tegen. En dat vind ik persoonlijk toch wel een mooie waardemeter naar wat een fan wilt die effectief betrokken is in het stadion.
Iemand die nooit live gaat kijken of eens heel sporadisch, maar het wel volgt op tv. Die kan ik begrijpen dat ze voor de suspense kiezen van de PO maar ik kies dan toch voor de fan die er wekelijks staan
Er zijn zoals altijd meerdere factoren die spelen. De Conference league is zeker goed voor Belgische clubs maar het verdwijnen van het “vangnet” waarbij je verder kunt in de “lagere” competities in Europa is dat niet.Dat competitief krijgen in Europa ligt toch niet aan het feit dat je PO hebt en zoveel matchen tegen elkaar speelt. Dit ligt vooral aan het feit dat we enorm profiteren van de conference League, waar we veel punten halen omdat we zowat best of the rest zijn en vooral omdat we meer inkomsten hebben uit transfers uit de grote landen. Zelf ploegen als Cercle en Westerlo verkopen nu spelers boven de 10 miljoen. En van die zaken ben ik echt wel van overtuigd
Ja en toch geeft hij ook toe dat Playoffs maar 15% verantwoordelijk zijn voor de groei van het Belgische voetbal.Er zijn zoals altijd meerdere factoren die spelen. De Conference league is zeker goed voor Belgische clubs maar het verdwijnen van het “vangnet” waarbij je verder kunt in de “lagere” competities in Europa is dat niet.
Ik volg Van Nieuwenhuizen en zijn data die aantonen dat spelers beter worden van meer topwedstrijden en meer spanning, ergo een playoff competitie laat je tie sneller spelers beter te maken.
Dat weten ze in andere sporten ook, heel. Iris is dat inzicht niet
Ik was door de thread aan het gaan om te zien welke post het domst zou zijn en ik kom toch weer bij u uit zeker!?! "Conservatief", "simpel", zo typisch belachelijk. Leuk dat @Wotan0017 wel gewoon kan antwoorden op @Sportinggboy zijn andere inval over dit onderwerp!Alle respect dat conservatievere mensen het liever simpel willen.
Interessante aflevering zeker, alleen weet ik niet wat ik van die man moet denken. Hij heeft overduidelijk ervaring, maar meneer verkoopt ook duidelijk een product, of zijn bedrijf. De manier waarop hij praat, en bepaalde zegswijzen en verwoordingen gebruikt waaruit blijkt dat die al duidelijk duizend keer naast een Powerpoint zijn opgehangen en getest op reactie, duwen me eerder richting consultant dan analist. Pas op, ik vind dat hij algemeen valabele punten maakt, maar uiteindelijk fluctueert de hele uiteenzetting ook wel tussen “het telt maar voor max tien/vijftien percent” en “heel Europa kijkt naar jullie laatste speeldagen.” Zeker toen het over data ging, begon het toch wel te rammelen ...Superinteressante aflevering van MidMid met een kenner die analyseert op basis van data.
| Match Result | ECI-increment | ECIX | ECIY |
| Home team win | 35 x (1 – 0.51) = 17 | 2,400 + 17 = 2,417 | 1,900 – 17 = 1,883 |
| Draw | 35 x (0 – 0.51) = -18 | 2,400 – 18 = 2,382 | 1,900 + 18 = 1,918 |
| Away team win | 35 x (-1 – 0.51) = -53 | 2,400 – 53 = 2,347 | 1,900 + 53 = 1,953 |
Ik vind net dat dit argument andersom geldt: kijk eens naar de draw van de Europa League dit seizoen? Maar zo zwak zonder acht afvallende Champions Leagueteams! Pijnlijke competitie, die zwakte is net een kans voor Belgische teams in plaats van andersom zoals gesteld. Dit is een competitie voor Belgische teams, die varen er wel bij dat er vanuit de oceaan geen olietankers hun meertje opvaren.maar het verdwijnen van het “vangnet” waarbij je verder kunt in de “lagere” competities in Europa is dat niet.
Ik volg Hans Vandeweghe, die oppert al jarenlang om een meer "Amerikaanse competitie" te maken van het Belgisch voetbal.
Dit wil zeggen, een vaste groep clubs, optimaal verdeeld over België, waarbij alles eraan gedaan wordt om de clubs zo evenwaardig mogelijk te maken (jaja, dit in een Amerikaans systeem!). Dus centen gelijker verdelen, nieuwe spelers prioritair aan de "laatste clubs" geven. Je krijgt zo een commercieel zeer aantrekkkelijk aanbod (alle matchen zijn spannend)
Hans heeft het er bijv hier nog over:
https://hansvdw.org/2025/02/27/column-herverdeling-in-de-morgen-van-zaterdag-22-februari-2025/
Taalgebruik tegenover posters dan toch, want deze Hollander wil ik nog wel even verder op de rooster leggen. Dat arrogant toontje tegen Brys toen het over zijn data ging stond mij al niet aan, en toen hij begon te insinueren dat hij alle data van de wereld had om dingen te voorspellen, mocht er wel ingegegrepen worden. Als ge dat zou hebben, zit ge niet in een podcast uit te leggen dat ge een consultancycontract probeert te verlengen bij "de firma UEFA".Zeker toen het over data ging, begon het toch wel te rammelen ...

Blij dat die quota weg gaat alleszins. Er gebeuren al zaken bij die belofteteams die dicht aanleunen bij competitievervalsing, die extra bescherming is echt niet OK.
Zo lees ik het ook. Dat is toch echt volledig absurd?Dit is toch te gek voor woorden?
Dus het kan zo maar eens zijn dat de 1ste uit 1ste amateur(waalse en vlaamse) niet kan stijgen als de 2 laatste ploegen in 1B beloftenploegen zijn?
en er zijn toch 2 competities in 1ste ameteur de Waalse en de Vlaamse hoe gaan ze dit dan regelen mocht er 1 beloftenploeg zitten tussen de laatste 2 in 1B (lootje trek?)?
en wat met de reeksen allemaal onder 1ste amateur?
Of zie ik dit nu verkeerd?
Anderzijds, hoeveel voordeel halen 1A ploegen wel niet uit het feit dat ze hun spelers ervaring kunnen laten opdoen op profniveau binnenin de eigen club? Als ik zie wat voor bedragen er tegenwoordig circuleren, is 1 miljoen per jaar toch gewoon spotgoedkoop.tjah, als de 1B-teams niet hadden geklaagd over dat - gedeelde - miljoen dat ze verloren als er een belofte-ploeg minder zou zijn, dan hadden we nu geen quota.