Copa America 2024

Samenvatting van de match. Die misser van Alvarez op 2:00...

Toch eigenlijk ook maar triestig parcours voor Argentinie om in de finale te geraken. Groepsfase met Canada, Chile en Peru, dan Ecuador en weer Canada. That's it.
Vanavond nog Uruguay vs Colombia, ik hoop op een overwinning voor de Colombianen.

Ah, nog niet gezien dat er hier ook een thread van was.

Heb van deze Copa eigenlijk quasi niks live gevolgd, de Copa is nooit echt m'n ding geweest. M'n vader is wel altijd 's nachts opgebleven, maar die volgt het EK dan weer niet. :oi22: Heb enkel die match tegen Brasil live gezien.
Match vanavond tegen Uruguay uiteraard wel, en hopelijk scoort schatje James nog eens.

Die late uren is dat een voorbode voor wat ons wacht op het WK ? Geen idee hoe het was is 94

De VS is heel groot natuurlijk, en alles hangt af hoe de matchen lokaal ingeland staan. Als ik 1994 check, zie ik dat ze soms zelfs om 11h30 's morgens lokale tijd speelden, maar met het tijdsverschil was dat nog altijd 17h30 tot 20h30 bij ons. Ze speelden ook om 17h lokale tijd, en dat kan dan inderdaad ergens om middernacht of nog later.
Maar of ze nu nog steeds die matchen zo vroeg gaan inplannen zoals destijds? Ik betwijfel het ergens wel.

De VS is heel groot natuurlijk, en alles hangt af hoe de matchen lokaal ingeland staan. Als ik 1994 check, zie ik dat ze soms zelfs om 11h30 's morgens lokale tijd speelden, maar met het tijdsverschil was dat nog altijd 17h30 tot 20h30 bij ons. Ze speelden ook om 17h lokale tijd, en dat kan dan inderdaad ergens om middernacht of nog later.
Maar of ze nu nog steeds die matchen zo vroeg gaan inplannen zoals destijds? Ik betwijfel het ergens wel.
ik weet nog wel dat ik op mutualiteiten-kamp was, en dat wij daar de finale gekeken hebben. Ze speelden die toen ook gewoon in de dag, en niet om 21u lokale tijd

Destijds was WK natuurlijk heel Euro-geconcentreerd. Ik weet niet of men dat nu nog gaat doen. Zeker omdat de middaguren in de VS/Mexico in de zomer ook ontzettend warm zijn. 't Is daar overal boven de 30 graden doorheen de dag momenteel.

Destijds was WK natuurlijk heel Euro-geconcentreerd. Ik weet niet of men dat nu nog gaat doen. Zeker omdat de middaguren in de VS/Mexico in de zomer ook ontzettend warm zijn. 't Is daar overal boven de 30 graden doorheen de dag momenteel.

Zou logisch zijn moest men nu gewoon de uren respecteren van Noord-Amerika (en dus ook Zuid-Amerika), dat is samen toch een groot aandeel van de kijkers. Allé, in de veronderstelling dat daar de belangrijke sportwedstrijden toch ook vooral in prime-time plaatsvinden.

In 2002 (Japan/Korea) werd er toch al minder rekening mee gehouden. De wedstrijd België-Rusland was toch toch ergens 's ochtends rond 8u onze tijd, meen ik mij te herinneren?

Praktisch is het niet (zeker ook niet als je 9-5 werkt), maar het heeft wel eens z'n charmes.

Zou logisch zijn moest men nu gewoon de uren respecteren van Noord-Amerika (en dus ook Zuid-Amerika), dat is samen toch een groot aandeel van de kijkers. Allé, in de veronderstelling dat daar de belangrijke sportwedstrijden toch ook vooral in prime-time plaatsvinden.

In 2002 (Japan/Korea) werd er toch al minder rekening mee gehouden. De wedstrijd België-Rusland was toch toch ergens 's ochtends rond 8u onze tijd, meen ik mij te herinneren?

Praktisch is het niet (zeker ook niet als je 9-5 werkt), maar het heeft wel eens z'n charmes.
Ik denk dat België-Rusland rond een uur of 9 was inderdaad. Dat was toen net voor een mondeling examen Engels in m'n 4de middelbaar :D :D

Ik denk dat België-Rusland rond een uur of 9 was inderdaad. Dat was toen net voor een mondeling examen Engels in m'n 4de middelbaar :D :D
Mondeling economie in het 5e middelbaar XD
Ik had een slot geloot midden in de match en heb nog gewisseld met iemand die perse smorgens wou gaan om de hele middag te hebben voor het vak de dag erna 😅

Geen idee wat ze gaan doen met hun uren. Korea en Japan is natuurlijk niet te vergelijken met de VS waar ze, los vd temperaturen, wel perfect overdag kunnen spelen zodat het hier nog op schappelijke uren te zien is. Het wordt daar enkel nachtwerk bij avondmatchen. Aan de Oostkust kan je perfect nog een match starten om 16u, dan is ze hier nog steeds voorbij iets voor middernacht.
In Japan is het nu (15u Belgische tijd) al laat op de avond dus alles wat daar voor 21u gespeeld wordt daar is voor ons d'office in de nacht of in de ochtend.

Zal wel zijn zoals het WK in Brazilië zeker? Dat was toen 18u, 21u en middernacht ofzo?
edit:

Zat nog goed in de herinnering precies. Vanaf de knockouts wel ook matchen om 22u.
Toen nog kinderloos dus dag nadien uitslapen, nu zit dat er niet meer in :D :D

Zal wel zijn zoals het WK in Brazilië zeker? Dat was toen 18u, 21u en middernacht ofzo?
edit:

Zat nog goed in de herinnering precies. Vanaf de knockouts wel ook matchen om 22u.
Toen nog kinderloos dus dag nadien uitslapen, nu zit dat er niet meer in :D :D
Waar is de tijd. En een enkele match van Ivoorkust herinner ik mij nog in het weekend om 2 of 3u 's nachts. Mijn vrouw verklaart mij nog altijd zot dat ik er voor op gebleven ben.

Die late uren is dat een voorbode voor wat ons wacht op het WK ? Geen idee hoe het was is 94

Ik herinner mij dat sommige van de belangrijke matchen op het WK in Qatar 's nachts werden gespeeld zodat het in (West-)Europa op de 'normale' uren werd uitgezonden. Ik vermoed dat dat bij het komende WK ook wel zo gaat zijn (maar dan ginder alles in de middag wordt gespeeld). Want draai of keer het: alles in het voetbal draait nog steeds voor een groot stuk rond (West-)Europa.

Zonder Munoz want die heeft een rode kaart gepakt.

Ik hoop dat Colombia wint. James kan zo zijn carrière bekronen.

James is één van de meest chille voetballers, maar kon zoveel meer uit z'n carrière halen. Heeft altijd veel last gehad van heimwee, maar zijn grootste probleem is dat hij redelijk asociaal/gesloten is en buiten een paar jaar bij Porto en Real nooit echt goed in de ploeg/club heeft gelegen. Zijn stotteren is daar wrs een grote reden van.
Had echt wel een absolute topper kunnen zijn buiten die paar jaar in z'n begin tot midden 20s. Hij moddert sinds Bayern eigenlijk alleen nog maar aan.

Terug
Bovenaan