Maar is dat ook zo? Enige dat daarop wees, was dit rapport van de OVB uit mei van dit jaar:
De rechtstaat staat regelmatig onder druk. Daarom is het belangrijk om inzicht te krijgen in hoe politieke partijen de rechtstaat in de toekomst willen…
www.ordevanvlaamsebalies.be
2 problemen daarbij:
- Ze hebben het in het algemeen over impact op de rechtstaat, wat daarom niet ingaat tegen de grondwet of Europese verdragen
- Ze hebben heel selectief hun punten gekozen. In de bijlage "Stellingen per thema zonder beoordeling" staat dit verdoken:
Ik weet dat het toen voor andere partijen bekeken had, maar was maar een fractie van de programmapunten dat ze bekeken hebben. Ze hebben 29 programmapunten van VB bekeken. Ik ben vlug eens door de programmafolder van VB gegaan en ben gestopt als ik aan 29 programmapunten zat. Dit was op pagina 15/100 en de werkelijke programmafolder na inleiding en inhoudsopgave begint eigenlijk pas op pagina 8 ^^
Dusja, van waar haal je het dat dit het gros van hun programma is?
Idem voor andere partijen trouwens i.v.m. dat rapport, ik heb het toen dit uitkwam vooral bekeken voor andere partijen en was door ook heel scheef getrokken door het cherry-picken van de programmapunten...