Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een kleuterschool dan niet?

Ik zie weinig logica in wat wel open en dicht gaat.

Cinema met 200 mag wel nog begrijp ik. Creche ook. Kleuterschool binnen 2w niet.

Dit weekend grote evenementen nog, eens de piek zakt, mogen grote ook niet meer....
Grote evenementen? Sportpaleis is volledig afgelast

Vandenbroecke zo boos dat hij zijn gelijk niet heeft gekregen dat hij zelfs in de media het klein kind gaat uithangen en zijn eigen compromis gaat afkraken.

Je bent maar 1 van de vele ministers in 1 van de vele Belgische regeringen. Jou wil is gelukkig niet wet strenge Frank :). Als het je echt niet zo aanstaat om geen alleenheerser te zijn treed je best maar af.

Mij lijkt het alsof FVDB de enige is die effectief luistert naar GEMS en de zorg EN zijn taak (die niemand van de huidige politiekers wil doen) naar behoren en streng wil uitvoeren.
Deze man wil recht naar zijn doel toe, terwijl de andere politiekers heel wat bochten maken rond gevoelige onderwerpen.

Mij lijkt het alsof FVDB de enige is die effectief luistert naar GEMS en de zorg EN zijn taak (die niemand van de huidige politiekers wil doen) naar behoren en streng wil uitvoeren.
Deze man wil recht naar zijn doel toe, terwijl de andere politiekers heel wat bochten maken rond gevoelige onderwerpen.

De taak van de politiek is niet gewoon om te doen wat de GEMS wil. Anders konden we gewoon hun het beleid doen opstellen.

En daarnaast bereikt hij zelfs zijn doel door zo te polariseren ? Als je weet dat je gaat negotieren met iemand die het zo streng mogelijk wilt, dan bereid je je voor om zoveel mogelijk verstrengingen te blokkeren.

Als je de deelregeringen tegen hun zin dwingt tot bepaalde regels zoals met de covid safe passen voor horeca, dan verlies je daar ook alle goodwill. Komt ook goed uit om je oppositie te moeten te laten terugkomen op hun woorden dat ze nooit een covid pass gingen invoeren in de horeca tegen hun goesting.

En ondertussen lijkt hij zelfs meer en meer zijn partners in de federale regering zelf te irriteren.

Niet aangepast taalgebruik

Jan Jambon: "Was niet de bedoeling om leerkrachten te schofferen​

Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) wilde leerkrachten niet schofferen, gisteren op de persconferentie na het Overlegcomité. Dat zegt zijn woordvoerder aan VRT NWS. Jambon zei dat de week voor de kerstvakantie - wanneer de basisscholen nu dicht moeten - "pedagogisch weinig impact heeft". Met veel kritiek vanuit het onderwijs als gevolg.
“Het laatste wat Jan Jambon wil, is schofferen, wel integendeel", zegt zijn woordvoerder. "Hij heeft net veel respect voor leerkrachten. Maar het is toch beter om het onderwijs stil te leggen in een aanloop naar een vakantie dan midden in het jaar? In die laatste week ben je toch wat minder met kennisoverdracht bezig, en wordt er al eens een feestje gegeven. Is dat in elke school zo? Wellicht niet. Het was op geen enkele manier de bedoeling om leerkrachten te schofferen.”

Wat een idioot is me dat toch.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ik heb dat al vaker gezegd, maar dat is toch echt de meest out-of-touch, en wereldvreemde politicus van zijn generatie. En tegelijkertijd druipt de arrogantie en het dedain er van af. Ongelofelijk.

Fucking hell. Ik heb hier ook al lopen vloeken en sakkeren. Maar nog geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken van de directie van een school te gaan afdreigen.

Hij heeft nochtans gelijk:
- middelbaar is quasi alleen examens en rapport ophalen met kerstfeest
- lagere school was bij ons toch ook niets nieuws (maar wij hadden ook wel examens wat niet iedere school heeft)

Hij heeft nochtans gelijk:
- middelbaar is quasi alleen examens en rapport ophalen met kerstfeest
- lagere school was bij ons toch ook niets nieuws (maar wij hadden ook wel examens wat niet iedere school heeft)

Hij heeft natuurlijk helemaal geen gelijk.

Hij heeft natuurlijk helemaal geen gelijk.

Ik zie niet in wat daar geen gelijk aan is.
Buiten dat die directeur fout is: weinig en geen zijn geen synoniemen

Ik zie niet in wat daar geen gelijk aan is.
Buiten dat die directeur fout is: weinig en geen zijn geen synoniemen

Gesproken als iemand die echt geen enkel idee heeft waarover hij spreekt, net zoals Jambon dus.

Er is geen verschil tussen de week voor een verlof, of eender welke andere week, qua pedagogisch plan of "meerwaarde". De reactie van de woordvoerder maakt nog duidelijker dat ze daar op het kabinet van Jambon geen enkele voeling heeft met de onderwijsrealiteit. Die "feestjes" staan niet los van de "kennisoverdracht", maar maken integraal deel uit van het pedagogisch plan.

De leesvaardigheid in Vlaanderen gaat er al jaren op achteruit, terecht tot afgrijzen van zijn eigen partij, ... maar nu is het "maar lezen"? Die man floept er maar dingen uit. Ik heb een hekel aan Weyts, maar die (ookal ben ik meestal het totaal oneens met de manier waarop) probeert wel oprecht het onderwijs te helpen. Zijn MP geeft er echter geen ene reet om. Hij weet niet waarmee hij bezig is, weet niet waarover hij praat en dat maakt hem allemaal niet uit. Maar wel iedereen aankijken alsof ze zich gewassen hebben met varkensmest.

Laatst bewerkt:
Iemand drukte het op Twitter mooi uit: overheid dreigt al jarenlang met afpakken kindergeld bij luxeverzuim enkele dagen voor vakanties. En nu zijn die enkele dagen voor vakanties plots van geen tel meer :unsure:

Gesproken als iemand die echt geen enkel idee heeft waarover hij spreekt, net zoals Jambon dus.

Er is geen verschil tussen de week voor een verlof, of eender welke andere week, qua pedagogisch plan of "meerwaarde". De reactie van de woordvoerder maakt nog duidelijker dat ze daar op het kabinet van Jambon geen enkele voeling heeft met de onderwijsrealiteit. Die "feestjes" staan niet los van de "kennisoverdracht", maar maken integraal deel uit van het pedagogisch plan.

De leesvaardigheid in Vlaanderen gaat er al jaren op achteruit, terecht tot afgrijzen van zijn eigen partij, ... maar nu is het "maar lezen"? Die man floept er maar dingen uit. Ik heb een hekel aan Weyts, maar die (ookal ben ik meestal het totaal oneens met de manier waarop) probeert wel oprecht het onderwijs te helpen. Zijn MP geeft er echter geen ene reet om.
De reactie van zijn woordvoerder spreekt boekdelen, de visie op onderwijs van Jambon is louter gericht op pure kennisoverdracht.

Jambon zijn uitlaltingen zijn ook niet te rijmen met het idee om de scholen in juli nog 2 weken langer open te houden. Toogpraat is het.

De taak van de politiek is niet gewoon om te doen wat de GEMS wil. Anders konden we gewoon hun het beleid doen opstellen.

En daarnaast bereikt hij zelfs zijn doel door zo te polariseren ? Als je weet dat je gaat negotieren met iemand die het zo streng mogelijk wilt, dan bereid je je voor om zoveel mogelijk verstrengingen te blokkeren.

Als je de deelregeringen tegen hun zin dwingt tot bepaalde regels zoals met de covid safe passen voor horeca, dan verlies je daar ook alle goodwill. Komt ook goed uit om je oppositie te moeten te laten terugkomen op hun woorden dat ze nooit een covid pass gingen invoeren in de horeca tegen hun goesting.

En ondertussen lijkt hij zelfs meer en meer zijn partners in de federale regering zelf te irriteren.

Ze hebben die man teruggeroepen naar de politiek, omdat hij op politiek vlak (volgende verkiezingen, ...) niet meer meespeelt.
Hij zit/zat teruggetrokken in de academische wereld en heeft al aangegeven om daar terug naartoe te gaan na deze crisis en niet meer deel te nemen aan de politieke wereld. Zeg nooit nooit natuurlijk.
Hij heeft lak aan politieke spelletjes en lobbygroepen die bepaalde maatregelen willen blokkeren en waardoor deze crisis mogelijk nog langer duurt. Nu ja, misschien is het kort door de bocht bekeken, maar zo lijkt hij momenteel toch over te komen.

Daarnaast, stel dat hij morgen z'n functie neerlegt, wie zou er dan in de plaats moeten komen? Wie is er nog geloofwaardig? Van wie accepteert men wel (strengere) maatregelen? Wat als het morgen #welmijnregering is? Gaat het gezaag en geklaag gedaan zijn wanneer die nieuwe persoon dezelfde maatregelen (mondmasker,...) voorstelt? Of moeten we iemand hebben die zegt "Alles open jongens! Geen maatregelen meer, we wagen een gokje, wat komt dat komt."

FVDB zou mss beter opstappen en een beweging of lobbygroep opzetten om buiten de politiek bepaalde sectoren te overtuigen te sluiten.

Ze hebben die man teruggeroepen naar de politiek, omdat hij op politiek vlak (volgende verkiezingen, ...) niet meer meespeelt.
Hij zit/zat teruggetrokken in de academische wereld en heeft al aangegeven om daar terug naartoe te gaan na deze crisis en niet meer deel te nemen aan de politieke wereld. Zeg nooit nooit natuurlijk.
Hij heeft lak aan politieke spelletjes en lobbygroepen die bepaalde maatregelen willen blokkeren en waardoor deze crisis mogelijk nog langer duurt. Nu ja, misschien is het kort door de bocht bekeken, maar zo lijkt hij momenteel toch over te komen.

Daarnaast, stel dat hij morgen z'n functie neerlegt, wie zou er dan in de plaats moeten komen? Wie is er nog geloofwaardig? Van wie accepteert men wel (strengere) maatregelen? Wat als het morgen #welmijnregering is? Gaat het gezaag en geklaag gedaan zijn wanneer die nieuwe persoon dezelfde maatregelen (mondmasker,...) voorstelt? Of moeten we iemand hebben die zegt "Alles open jongens! Geen maatregelen meer, we wagen een gokje, wat komt dat komt."

Wel hopelijk dat tweede. Een frisse wat minder strenge wind zou goed doen :).

Het is helemaal nog niet duidelijk of na dat eerste comité überhaupt verstrengingen nodig waren.

Als we het over lobbies hebben is de ziekenhuizen lobby de grootste van allemaal deze crisis. Hoeveel procent van de GEMS experten werkt of is geaffilieerd aan een ziekenhuis ? Ik denk dat wat andere lobbies die smeken om gehoord te worden geen kwaad kunnen met zo'n tegenwicht (in tegendeel...)

Laatst bewerkt:

De leesvaardigheid in Vlaanderen gaat er al jaren op achteruit, terecht tot afgrijzen van zijn eigen partij, ... maar nu is het "maar lezen"? Die man floept er maar dingen uit. Ik heb een hekel aan Weyts, maar die (ookal ben ik meestal het totaal oneens met de manier waarop) probeert wel oprecht het onderwijs te helpen. Zijn MP geeft er echter geen ene reet om. Hij weet niet waarmee hij bezig is, weet niet waarover hij praat en dat maakt hem allemaal niet uit. Maar wel iedereen aankijken alsof ze zich gewassen hebben met varkensmest.
1) in middelbaar is er voor de meeste laatste week echt niets pedagogisch meer hoor.
Voor lagere scholen is dat ook stuk minder dan andere weken (afhankelijk van school tot school)

2) ouders kunnen zelf ook lezen met hun kinderen.

3) het was de keuze om vanaf nu scholen te sluiten tot aan vakantie, 2 weken dicht en dan week open of week dicht voor kerstvakantie. Dan denk ik dat pedagogisch gezien de laatste keuze minste invloed heeft

Wel hopelijk dat tweede. Een frisse wat minder strenge wind zou goed doen :).

Het is helemaal nog niet duidelijk of na dat eerste comité überhaupt verstrengingen nodig waren.

Als we het over lobbies hebben is de ziekenhuizen lobby de grootste van allemaal deze crisis. Hoeveel procent van de GEMS experten werkt of is geaffilieerd aan een ziekenhuis ? Ik denk dat wat andere lobbies die smeken om gehoord te worden geen kwaad kunnen met zo'n tegenwicht (in tegendeel...)
Deel heeft link met universiteit ja maar aan ziekenhuis verre van allemaal. Dus dan zou eerder alles qua onderwijs nog moeten doorgaan volgens die logica.

Maar dat is ook logisch die andere hebben 0 expertise in materie van virologie/epidemie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan