Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hou van argumenteren, maar als achteraf (nadat het discussiepunt in de praktijk uitgeklaard werd door gebeurtenissen) niet meer naar de discussie mag gerefereerd worden wegens 'oude koeien uit de sloot', waarom wordt er dan eigenlijk nog gediscussieerd?
Dan is dat puur pro forma.

Gewoon tijdsverdrijf (wat het ook grotendeels is uiteraard) zonder enige intentie tot bijleren (of 'zoeken naar waarheid' of hoe je het ook wil noemen).
Tuurlijk mag daar nog naar gerefereerd worden. Ik weet niet wanneer je exact op je kop hebt gekregen, maar bespreek dat in de feedback toch als algemeen punt.

En wat er ook gebeurt erna, op het moment zelf moet je je standpunt minstens met argumenten kunnen verdedigen, anders blijft m'n standpunt van daarnet gelden.

Wat moet er versoepeld worden? Horeca wat langer open, toeschouwers bij indoor sporten maar voor de rest denk ik weinig
Zoveel als mogelijk. Ik zie niet in waarom we maatregelen langer dan nodig zouden moeten aanhouden wanneer de druk op de zorg naar normale niveau's gaan.

Als je niet bereid bent om te discussiëren én te argumenteren, hoor je wat mij betreft hier niet thuis in deze topic.
Denk dat JanusDR wel een van de meer onderbouwde posters is. Als ik zie wat voor bullshit hier dagelijks op basis van buikgevoel of echokamers gepost wordt en mag blijven staan :unsure:
Wat moet er versoepeld worden? Horeca wat langer open, toeschouwers bij indoor sporten maar voor de rest denk ik weinig
Zo veel mogelijk. Dat daar zelfs uitleg bij gegeven moet worden. Mensen hun job wordt afgepakt, levens worden stilgezat, dat moet echt geen dag langer dan nodig.

Verdoeme, wouden met de kleine naar de kinderspeeltuin maar moeten ook sluiten blijkbaar.
Dat leek me nu toch gezond verstand dat zo'n zaken ook niet mogen doorgaan:
- binnen
- veel volk en drank/café achtig
- veel kinderen die zweten en op elkaar vallen en waar mondmasker in de realiteit niet echt zal blijven vasthangen.

IVM Plopsa indoor is het mij niet duidelijk. Is dat nu open of toe? Op hun website staat dat ze open zijn, maar als ik de nieuwe maatregelen begrijp mag dit niet, of zie ik het verkeerd?

IVM Plopsa indoor is het mij niet duidelijk. Is dat nu open of toe? Op hun website staat dat ze open zijn, maar als ik de nieuwe maatregelen begrijp mag dit niet, of zie ik het verkeerd?
Ik vermoed dat hun website gewoon nog niet aangepast is. Het KB is enkele uren oud.

Dat leek me nu toch gezond verstand dat zo'n zaken ook niet mogen doorgaan:
- binnen
- veel volk en drank/café achtig
- veel kinderen die zweten en op elkaar vallen en waar mondmasker in de realiteit niet echt zal blijven vasthangen.

Komt gelukkig niet voor in creche.

Zoveel als mogelijk. Ik zie niet in waarom we maatregelen langer dan nodig zouden moeten aanhouden wanneer de druk op de zorg naar normale niveau's gaan.
Omdat die mensen eindelijk eens verlof kunnen pakken, dus moet je naar lager dan normaal :unsure:
Zo veel mogelijk. Dat daar zelfs uitleg bij gegeven moet worden. Mensen hun job wordt afgepakt, levens worden stilgezat, dat moet echt geen dag langer dan nodig.
Overdrijven is ook een kunst.

Maar dat zijn dan 20d terwijl ze er nog 60 staan hebben bv
Nergens zegt iemand dat die die 60 dagen in 1 keer moeten kunnen pakken he. Daarbij gezien het virus nog hard rond gaat zou het beter zijn om niet te veel op verlof te gaan kwestie van de druk op de zorg onder controle te houden. :sarcastic:

Faillesementengolven, sectoren kapot maken, leerachterstand,... langer laten duren dan nodig zodat mensen verlof kunnen nemen? Nope.

Impact van de maatregelen onderschatten ook. :unsure:
Ja want 20000 man in Sportpaleis op 28 december gaat helpen leerachterstand op te lossen :rofl:

En steunmaatregelen blijven van kracht

Interessant artikel over de kleuterklas die de politiek is. Iedereen probeerd zijn gelijk er door te duwen en is maar naar elkaar aan het schreeuwen.

Vandenbroecke zo boos dat hij zijn gelijk niet heeft gekregen dat hij zelfs in de media het klein kind gaat uithangen en zijn eigen compromis gaat afkraken.

Je bent maar 1 van de vele ministers in 1 van de vele Belgische regeringen. Jou wil is gelukkig niet wet strenge Frank :). Als het je echt niet zo aanstaat om geen alleenheerser te zijn treed je best maar af.

En dan claimen ze hier op BG dat de maatregelen allemaal 'wetenschappelijk onderbouwd zijn'. Veel maatregelen zijn duidelijk de willetjes van individuele ministers, dus niks mis met ze met het eigen gezond verstand te interpreteren. Zeker als ze letterlijk elke week veranderen :). Sinds dat wij hier in corona quarantaine zitten zijn er bijvoorbeeld al 3 sets van testing regels geweest :biglaugh:

Schooldirecteur na uitspraak Jan Jambon over laatste week voor de vakantie: "U heeft geen respect voor ons"

Ik ga mezelf niet uitspreken over hoe pedagogisch zo een week voor de kerstvakantie is. Maar die toon, pure waanzin. :rofl:

een creche lijkt me net iets meer noodzakelijk en een ruimer ecologisch nut te dienen....
Een kleuterschool dan niet?

Ik zie weinig logica in wat wel open en dicht gaat.

Cinema met 200 mag wel nog begrijp ik. Creche ook. Kleuterschool binnen 2w niet.

Dit weekend grote evenementen nog, eens de piek zakt, mogen grote ook niet meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan