Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij doet nu toch net hetzelfde? En dat mensen er niet hoeven te liggen gaat ook op voor de on-gevaccineerden. Alleen hebben die een prikje gehaald op een korte periode in tegenstelling van deze ongezonde mensen. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niks mag gedaan worden aan sommigen hun manier van leven, maar je probeert argumenten te gebruiken die er geen zijn of nogal zwak.
Ik doe helemaal niet hetzelfde. Van mij mag iedereen zijn leven leiden hoe hij of zij het wil. Wil je gezond doen, goed. Wil je elke dag een pak sigaretten roken, 3 keer in die week friet en nog allerlei troep naar binnen spelen om dan iedere avond voor de tv te hangen, voor mij even goed... Doe vooral wat je niet laten kan maar stop dan met te staan roepen dat iedereen solidair moet zijn want dat ben je zelf niet.

Ik zeg het nogmaals. Ik ben zelf tweemaal gevaccineerd en geloof echt wel in het werkzame effect van vaccins. Maar ik heb het wel wat gehad met zaken als een CST en mensen die staan roepen dat we niet gevaccineerden het recht op zorg moeten ontzeggen. Zeker aangezien al gebleken is dat het prikken alleen ons niet gaat redden...

In de vaccinatiecentra zit ook zorgpersoneel dacht ik.
Apothekers, leger medisch personeel, student-artsen, student-verplegers, zorgpersoneel dat eigenlijk nog zou willen mits dubbele vergoeding, ...

Allemaal 'ver gezocht'.
Rustig op het gemakje maar.
En dan straks de boel sluiten "want het is 5 voor 12 en we moeten strenge harde maatregelen nemen om elkaar te beschermen" zeker?

Apothekers, leger medisch personeel, student-artsen, student-verplegers, zorgpersoneel dat eigenlijk nog zou willen mits dubbele vergoeding, ...

Allemaal 'ver gezocht'.
En dan straks de boel sluiten "want het is 5 voor 12 en we moeten strenge harde maatregelen nemen om elkaar te beschermen" zeker?
1) leger medisch personeel is al ingeschakeld
2) student artsen : tijdens mijn opname in het ziekenhuis moesten die al komen opdraven in het ziekenhuis om het vaste personeel te helpen ontlasten. Hebben die kortelings ook geen examen?
3) student verplegers : +/-2 jaar geleden is al besloten om die al in te schakelen om de druk te verlichten.
4) Eventueel, maar in welke mate is die opkomst er ? 1%, 5%, 100%? Ik weet het niet. Ik kan echter perfect begrijpen dat die ook eens rust willen hebben.
De apothekers die geef ik u, omdat ik het van hen niet weet.

Maar zoals altijd is het gemakkelijk aan de zijlijn staan roepen. Indien die week extra het verschil zou zijn tussen rond geraken met de prikken of er niet geraken, dan zou ik gezegd hebben gaan met die banaan. Als het echter het verschil is tussen in maart rondgeraken of in de 2de week van maart rondgeraken.
Meh... maatregelen zullen we dan toch krijgen en nodig hebben, denk ik.

1) leger medisch personeel is al ingeschakeld
2) student artsen : tijdens mijn opname in het ziekenhuis moesten die al komen opdraven in het ziekenhuis om het vaste personeel te helpen ontlasten. Hebben die kortelings ook geen examen?
3) student verplegers : +/-2 jaar geleden is al besloten om die al in te schakelen om de druk te verlichten.
4) Eventueel, maar in welke mate is die opkomst er ? 1%, 5%, 100%? Ik weet het niet. Ik kan echter perfect begrijpen dat die ook eens rust willen hebben.
De apothekers die geef ik u, omdat ik het van hen niet weet.

Maar zoals altijd is het gemakkelijk aan de zijlijn staan roepen. Indien die week extra het verschil zou zijn tussen rond geraken met de prikken of er niet geraken, dan zou ik gezegd hebben gaan met die banaan. Als het echter het verschil is tussen in maart rondgeraken of in de 2de week van maart rondgeraken.
Meh... maatregelen zullen we dan toch krijgen en nodig hebben, denk ik.
Dat kan allemaal goed zijn.

Maar in heel veel landen is de situatie identiek inzake zorgpersoneel, en wordt er integendeel een versnelling in boostervaccinaties ingezet.

Dus het kan wel.
En wij hebben dan nog gemiddeld meer zorgpersoneel per capita.

Ik doe helemaal niet hetzelfde. Van mij mag iedereen zijn leven leiden hoe hij of zij het wil. Wil je gezond doen, goed. Wil je elke dag een pak sigaretten roken, 3 keer in die week friet en nog allerlei troep naar binnen spelen om dan iedere avond voor de tv te hangen, voor mij even goed... Doe vooral wat je niet laten kan maar stop dan met te staan roepen dat iedereen solidair moet zijn want dat ben je zelf niet.
Geef mij een pil die obesitas op 10 minuten fel vermindert, en dan spreken we nog eens.

Je blijft dit negeren.

Dat kan allemaal goed zijn.

Maar in heel veel landen is de situatie identiek inzake zorgpersoneel, en wordt er integendeel een versnelling in boostervaccinaties ingezet.

Dus het kan wel.
En wij hebben dan nog gemiddeld meer zorgpersoneel per capita.

Als belgië zijn prikken verdubbelt van nu tot volgende week. Dan versnellen de boostervaccins ook.
Als ze er dan geen zetten voor een week dan is dat even een tijdelijke vertraging, allez stilstand eerder
Waarna het daarna een gigantische versnelling is. Als we dan ook nog eens meer zorgpersoneel hebben als andere landen. Dan kunnen wij ons dit veroorloven om menselijk om te springen met ons zorgpersoneel in plaats van hen te verbranden.

Het is maar hoe je het bekijkt hé.

Geef mij een pil die obesitas op 10 minuten fel vermindert, en dan spreken we nog eens.

Je blijft dit negeren.
Ja dit willen we graag... pilletjes die depressie oplossen, pilletjes tegen obesitas, zonder veel andere inspanning te leveren die uit ons zelf komt.
Zo werkt het niet.

-een (simpel) vaccin helpt sterk tegen ernstige corona symptomen, correct

-een simpele verandering van levensstijl en mentaliteit helpt evenwel tegen zoveel moderne stres- en leefgewoonte ziektes

ps.

Maar dit staat idd ergens los van deze pandemie, ook al is er veel co morbiditeit ... En kan gerust in een wijder dedat gevoerd worden hoe het verder moet met onze gezondheid en zorg.

Goed gaat het niet vind ik!

Recent in media

-rivieren vol brol
-grond verontreiniging
-90% van onze kinderen met teveel brol in hun lichaam

Verder

-lucht verontreiniging
-lawaaioverlast
-de ene crisis na de andere, verhoogde werk en financiële druk (behalve voor de rijken)
-België, reeds pre corona, nr1 in Europa met zelfmoorden

Laatst bewerkt:

Allemaal 'ver gezocht'.

Mag ik aannemen dat jij vrijwilliger bent in een vaccinatiecentrum?
Indien neen, waarom niet?

Als vaccinatiecentra zien dat ze veel mensen hebben om die periode op te vullen kunnen ze nog beslissen om toch open te blijven en hun 'vaste' vrijwilligers toch een week verlof te geven.

Op dit moment ligt het probleem vooral bij de HGR die de tijdstippen tussen de prikken nog eens moet evalueren. Men mag niet sneller boosteren. Wat belachelijk is want elders mag het wel en het redt mensenlevens met Omicron dat eraan komt. Maar we zitten hier altijd wat vast in een log administratief en traag proces van adviezen.

Op dit moment ligt het probleem vooral bij de HGR die de tijdstippen tussen de prikken nog eens moet evalueren. Men mag niet sneller boosteren. Wat belachelijk is want elders mag het wel en het redt mensenlevens met Omicron dat eraan komt. Maar we zitten hier altijd wat vast in een log administratief en traag proces van adviezen.
Neen. Momenteel staan we nog 1,5 miljoen boosters achter.

Gezien we op de piek in juni en juli 500k prikken per week zetten, valt dat onmogelijk nog in te halen, en al zeker niet als de tijd tussen prik 2 en 3 ingekort wordt. Dat gaat praktisch gezien gewoon niet, TENZIJ er op een andere manier geprikt gaat worden de komende weken. Er worden nu deze week een goeie 350k prikken gezet, volgende week zal dat maar de helft zijn (door aankomende feesten) en voor de week erna liggen de verwachtingen nog lager.
Dus of de HRG nu beslist van die termijn in te korten of niet, dat gaat 0 invloed hebben op mensen die bv in juli of augustus hun laatste prik gehad hebben.

Allemaal 'ver gezocht'.
Je vergeet natuurlijk een aantal belangrijke factoren. Ik zeg niet dat dit de enigste of zelfs voornaamste redenen zijn, maar ze zullen wel meespelen:
  • De reden dat ze met vrijwilligers werken is dacht ik al bevestigd al ben ik het niet 100% zeker, kan ook gewoon zijn omdat ik dit logisch vind:
    • Men kan niemand opvorderen/verplichten om in vaccinatiecentra te gaan werken, buiten het leger.
    • Het vrijwilligersstatuut zorgt er net voor dat er meer mensen kunnen gaan werken (en heeft niets te maken met vergoeding zoals eerder in deze topic al aangekaart en jij nu ook). Dit zorgt er net voor dat er geen fiscale/wettelijke gevolgen zijn bij het overgrote meerderheid van de huidige vrijwilligers. Want het vrijwilligersstatuut zorgt ervoor dat er geen negatieve impact is voor studenten (i.v.m. kindergeld of werkstudent), gepensioneerden, werklozen, mensen op de ziekenkas, ... Zelfs voor zelfstandigeren/werkende mensen zou dit een probleem kunnen vormen indien dit een vast contract is of via flexijob ofzo.
  • Dit betekent dan ook dat alle mensen die je aankaart perfect als vrijwilliger kunnen opdraven als ze willen. En dit momenteel ook deels doen.
  • Zoals bij vrijwilligers al gezegd kan men niemand opvorderen om dit te doen. Enkel het leger. En die worden al ingezet...
  • Voor de week dat vaccinatiecentra gesloten zijn is de bereidwilligheid van de mensen ook een factor natuurlijk. Ik ben er 100% zeker van dat minder mensen hun booster gaan willen laten zetten in die periode omdat het niet past.
  • En dan natuurlijk zoals al zoveel keer gezegd hiervoor, die mensen verdienen ook wel eens een weekje verlof. Zelfs als de vaccinatiecentra open zouden zijn, zal de bereidwilligheid bij vrijwilligers ook lager liggen om dan te gaan.

Mag ik aannemen dat jij vrijwilliger bent in een vaccinatiecentrum?
Ja, heb ik gedaan.
Mijn vrouw meerdere malen.
En dan mag ik nu een mening hebben of wat? Mijn persoonlijke situatie is compleet irrelevant.

Als vaccinatiecentra zien dat ze veel mensen hebben om die periode op te vullen kunnen ze nog beslissen om toch open te blijven en hun 'vaste' vrijwilligers toch een week verlof te geven.
Neen want nu geven ze minder vaccinatie uitnodigingen op die data. Dat kan je binnen 2 weken niet ad hoc plots verhogen voor diezelfde week.
Dit zorgt er net voor dat er geen fiscale/wettelijke gevolgen zijn bij het overgrote meerderheid van de huidige vrijwilligers. Want het vrijwilligersstatuut zorgt ervoor dat er geen negatieve impact is voor studenten (i.v.m. kindergeld of werkstudent), gepensioneerden, werklozen, mensen op de ziekenkas, ...
Dikke quatsch.
Als je een fucking avondklok kan invoeren zoals in de oorlog en politie uw huis kon binnen breken om te controleren op privé lockdownfeest, kan je met 1 pennentrek ook de vrijwilligersvergoeding vrijstellen.
  • Dit betekent dan ook dat alle mensen die je aankaart perfect als vrijwilliger kunnen opdraven als ze willen. En dit momenteel ook deels doen.
  • En dan natuurlijk zoals al zoveel keer gezegd hiervoor, die mensen verdienen ook wel eens een weekje verlof. Zelfs als de vaccinatiecentra open zouden zijn, zal de bereidwilligheid bij vrijwilligers ook lager liggen om dan te gaan.
Betaal ze driedubbel tijdens die dagen, en er zullen vrijwilligers genoeg zijn.

Ja, heb ik gedaan.
Mijn vrouw meerdere malen.
En dan mag ik nu een mening hebben of wat? Mijn persoonlijke situatie is compleet irrelevant.

Neen want nu geven ze minder vaccinatie uitnodigingen op die data. Dat kan je binnen 2 weken niet ad hoc plots verhogen voor diezelfde week.

Dikke quatsch.
Als je een fucking avondklok kan invoeren zoals in de oorlog en politie uw huis kon binnen breken om te controleren op privé lockdownfeest, kan je met 1 pennentrek ook de vrijwilligersvergoeding vrijstellen.

Betaal ze driedubbel tijdens die dagen, en er zullen vrijwilligers genoeg zijn.

natuurlijk mag je mening hebben maar vaccinatiecentra geven aan dat de vrijwilligers een week verlof nodig hebben. Dit kan je best oplossen door nieuwe vrijwilligers te hebben.

En ja je kan dat wel ad hoc doen door middel van het Qvax systeem. Er staan er genoeg op om in die week te vaccineren.

Uit datzelfde artikel:

"Veel landen verkorten het interval en dat kán, om zo veel mogelijk mensen een booster te geven. Ons comité en de Hoge Gezondheidsraad zullen er ook over nadenken.”

How, rustig jongens, geen haast!
Op het gemakje!

De kerstdagen komen eraan en dan voelt Omicron zich toch wat suffer met al dat eten en drinken.

Je blijft dit negeren.
Net zoals jij de argumenten die niet in jouw kraam passen blijft negeren. Zo kunnen we de bal blijven terug kaatsen uiteraard...

60% van de ziekenhuisbedden zijn ingenomen door mensen die daar in de eerste plaats niet hadden hoeven liggen. Zestig procent! dat is niet mijn quote, die komt van Marc Noppen. Ik mag aannemen dat dat toch iemand is die spreekt met kennis van zaken?

Ik ben er van overtuigd dat prikken alleen ons niet gaat helpen, jij bent er blijkbaar rotvast van overtuigd dat dit wel het geval gaat zijn. Voor mij geen enkel probleem hoor, ieder zijn mening. Maar ga anderen niet verwijten dat ze argumenten negeren als je net hetzelfde doet. Zie je reactie op de post van Yo-han... Mensen hoeven niet onmiddellijk hun ganse levensstijl drastisch omgooien, geleidelijk aan kleine stapjes kunnen echt wel al een groot verschil gaan maken.

Onzin?

Dan zijn we ook heel snel uitgepraat.

Doei.
Dat jij een levensstijl verandering als simpel omschrijft, is zodanig zot dat ik inderdaad stopte met lezen.

Tenzij je bedoelde dat iets heel kleins als verandering al ok is, maar dan zal uw gewicht niet drastisch dalen noch kan je daarmee stoppen met roken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan