RidderBauknecht
Well-known member
Waarom moeten daar weer zo'n termen bij als 'angstmaatschappij'? Jezus toch.maar hoe goed werken die zelftesten ? Een vriendin van mij heeft 3 dagen na mekaar een zelftest gedaan , telkens negatief ,doet dan de 4de dag PCR -> positief . Wel 0 symptomen .
Als je u ziek voelt blijf je thuis . Die testen zijn veel te onbetrouwbaar , en een angstmaatschappij is wel het laatste waar ik voor teken.
Een zelftest is natuurlijk niet 100% betrouwbaar, maar ik ken er ondertussen genoeg die 0 symptomen hadden en een zelftest hebben gedaan (omdat ze naar een event wilden, omdat ze heel vluchtig in contact met een besmet persoon waren geweest, ...) en dan toch positief getest hadden, en op hun PCR achteraf ook. Als je dan het risico kan verlagen dat je met nieuwjaar half je familie in quarantaine hebt gestoken (of erger: in het ziekenhuis of voor meerdere dagen doodziek in de zetel) omdat je met kerst positief was zonder het te weten dan is dat toch een kleine moeite?
Ja, uiteraard. Het punt is net dat je het virus ook kan hebben zonder je ziek te voelen.Als je u ziek voelt blijf je thuis .
Ik wil niet zeggen dat je een zelftest moet doen (je doet uiteraard wat je wilt en je naasten ook) maar dat gewauwel van angstmaatschappij en al van dat gewoon omdat mensen voorzorgen nemen (en vaak niet eens uit angst voor het virus, maar gewoon omdat ze hun naasten niet onnodig last willen bezorgen met quarantaines en dergelijke) ben ik zo ongelofelijk beu.
Laatst bewerkt: