Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar hoe goed werken die zelftesten ? Een vriendin van mij heeft 3 dagen na mekaar een zelftest gedaan , telkens negatief ,doet dan de 4de dag PCR -> positief . Wel 0 symptomen .

Als je u ziek voelt blijf je thuis . Die testen zijn veel te onbetrouwbaar , en een angstmaatschappij is wel het laatste waar ik voor teken.
Waarom moeten daar weer zo'n termen bij als 'angstmaatschappij'? Jezus toch.

Een zelftest is natuurlijk niet 100% betrouwbaar, maar ik ken er ondertussen genoeg die 0 symptomen hadden en een zelftest hebben gedaan (omdat ze naar een event wilden, omdat ze heel vluchtig in contact met een besmet persoon waren geweest, ...) en dan toch positief getest hadden, en op hun PCR achteraf ook. Als je dan het risico kan verlagen dat je met nieuwjaar half je familie in quarantaine hebt gestoken (of erger: in het ziekenhuis of voor meerdere dagen doodziek in de zetel) omdat je met kerst positief was zonder het te weten dan is dat toch een kleine moeite?

Als je u ziek voelt blijf je thuis .
Ja, uiteraard. Het punt is net dat je het virus ook kan hebben zonder je ziek te voelen.

Ik wil niet zeggen dat je een zelftest moet doen (je doet uiteraard wat je wilt en je naasten ook) maar dat gewauwel van angstmaatschappij en al van dat gewoon omdat mensen voorzorgen nemen (en vaak niet eens uit angst voor het virus, maar gewoon omdat ze hun naasten niet onnodig last willen bezorgen met quarantaines en dergelijke) ben ik zo ongelofelijk beu.

Laatst bewerkt:
àls (grote àls) uiteraard Omicron effectief zo besmettelijk is als ze zeggen zitten we in week 2-3 januari nog met een gigantische besmettingsgolf door de feestdagen.
Zo groot is die "als" intussen al niet meer intussen toch.. Dat lijkt net het punt waar het minste twijfel over is en overal bevestigd wordt. Of zijn er ergens studies/cijfers die tonen dat het niet zo is?

Ik wil niet zeggen dat je een zelftest moet doen (je doet uiteraard wat je wilt en je naasten ook) maar dat gewauwel van angstmaatschappij en al van dat gewoon omdat mensen voorzorgen nemen (en vaak niet eens uit angst voor het virus, maar gewoon omdat ze hun naasten niet onnodig last willen bezorgen met quarantaines en dergelijke) ben ik zo ongelofelijk beu.
Het is gewoon amper een extra moeite, en voor de prijs moet je het ook niet laten. Ik heb dan nog 15 gratis zelftesten van het werk, dus waarom zou ik het niet doen.

Het is een virus, niet een of ander wild dier waar je geen angst mag tonen om niet gebeten te worden hé.

Zo groot is die "als" intussen al niet meer intussen toch.. Dat lijkt net het punt waar het minste twijfel over is en overal bevestigd wordt. Of zijn er ergens studies/cijfers die tonen dat het niet zo is?
Nee, daar heb je gelijk in, die zekerheid hebben we ondertussen wel. ik pas het aan.

Waarom moeten daar weer zo'n termen bij als 'angstmaatschappij'? Jezus toch.

Een zelftest is natuurlijk niet 100% betrouwbaar, maar ik ken er ondertussen genoeg die 0 symptomen hadden en een zelftest hebben gedaan (omdat ze naar een event wilden, omdat ze heel vluchtig in contact met een besmet persoon waren geweest, ...) en dan toch positief getest hadden, en op hun PCR achteraf ook. Als je dan het risico kan verlagen dat je met nieuwjaar half je familie in quarantaine hebt gestoken omdat je met kerst positief was zonder het te weten dan is dat toch een kleine moeite?

Ja, uiteraard. Het punt is net dat je het virus ook kan hebben zonder je ziek te voelen.

Iedereen mag idd doen wat ie wil , maar we zijn al 2 keer gevaccineerd , de ouders 3 keer ondertussen . Als ik me niet ziek voel , ik wil niet in die constante besmettingsvrees leven ,als ik het heb so be it , echt waar.

Wie weet hoeveel virussen een mens met zich dagelijks meesleurt . Je kan je op de duur over vanalles beginnen testen .

Iedereen mag idd doen wat ie wil , maar we zijn al 2 keer gevaccineerd , de ouders 3 keer ondertussen . Als ik me niet ziek voel , ik wil niet in die constante besmettingsvrees leven ,als ik het heb so be it , echt waar.

Wie weet hoeveel virussen een mens met zich dagelijks meesleurt . Je kan je op de duur over vanalles beginnen testen .
Mij best hoor. Ik begrijp gewoon niet waarom dan zulke termen als angstmaatschappij daar bij moeten komen. Er wordt al genoeg gepolariseerd en door zo'n zaken te posten doe je alsof mensen die wel een sneltest doen half hysterische hypochonders zijn. Dat jij er geen doet met je familie is best, maar dan moet je anderen niet beschimpen. Je impliceert dat wel door met zo'n termen te gooien.

Dat kunnen er best veel zijn, maar daar zijn er doorgaans geen bij die de samenleving nu al bijna twee jaar gedeeltelijk lam leggen dus ik vind dat geen eerlijke vergelijking.

Met die laatste 2 zinnen ben je hopelijk gewoon aan het lachen. Alleszins is het niet de bedoeling dat de andere posters weer moeite moeten doen om nog eens uit te leggen waarom dit virus anders moet worden aangepakt.

Als uw groep van 6 allemaal minimum 1 week geleden geboosterd werd, ga je uw kerstavond/oudejaar dan aflassen als de gastheer besmet blijkt...? (geen risicopatienten, geen 60+)

Daar zou ik toch de gevreesde 'we zullen moeten leven met het virus' durven bovenhalen hoor, gezien de resultaten van de booster tegen delta&omicron. (totaal niet akkoord met deze uitspraak vooraleer er vaccins waren, of bij aanwezigheid van risicopatiënten)

Met die laatste 2 zinnen ben je hopelijk gewoon aan het lachen. Alleszins is het niet de bedoeling dat de andere posters weer moeite moeten doen om nog eens uit te leggen waarom dit virus anders moet worden aangepakt.
Ik snap heel goed waarom men dit virus anders aanpakt , het is nu eenmaal een pak besmettelijker.

Langs de andere kant heb ik dagelijks contacten <anderhalve meter op het werk , daar doe ik ook geen test voor .

Als uw groep van 6 allemaal minimum 1 week geleden geboosterd werd, ga je uw kerstavond/oudejaar dan aflassen als de gastheer besmet blijkt...? (geen risicopatienten, geen 60+)

Daar zou ik toch de gevreesde 'we zullen moeten leven met het virus' durven bovenhalen hoor, gezien de resultaten van de booster tegen delta&omicron. (totaal niet akkoord met deze uitspraak vooraleer er vaccins waren, of bij aanwezigheid van risicopatiënten)
Ik zou nu niet bewust bij een besmette persoon gaan zitten precies :unsure:

Dat lijkt me een weinig nuttig heel specifiek en theoretisch geval. Ik zou ook niet bij een gastheer gaan zitten die griep heeft eigenlijk, want buiten dat hij het kan doorgeven is die misschien ook gewoon ziek :unsure:

Langs de andere kant heb ik dagelijks contacten <anderhalve meter op het werk , daar doe ik ook geen test voor .
In principe moet je dan ook een masker dragen.

Dat lijkt me een weinig nuttig heel specifiek en theoretisch geval. Ik zou ook niet bij een gastheer gaan zitten die griep heeft eigenlijk, want buiten dat hij het kan doorgeven is die misschien ook gewoon ziek :unsure:
Ja, uiteraard enkel als die asymptomatisch is of gewoon wat verkouden.

Maar dat wordt al een heel niche situatie :)

Ja, uiteraard enkel als die asymptomatisch is of gewoon wat verkouden.

Maar dat wordt al een heel niche situatie :)
't Is dat ge momenteel de hele quarantaine- en testzever moet doorlopen als ge contact hebt gehad met een besmet persoon he. Dát zou mij alleszins tegenhouden.

Massahysterie

Ook verluchting is zeer belangrijk, aldus Van Gucht. Zo organiseer je het feest het best bij wie het grootste huis heeft. “Zet ramen op kiepstand, laat de dampkap aanstaan en zet de binnendeuren open. Als u beschikt over een CO2-meter, aarzel zeker niet om die te gebruiken. Worden de waarden te hoog, ga dan even naar buiten of zet de ramen volledig open.”

Dampkap zegt hem. Nice

Zelftesten die van geen zak werken om weer iemand zijn zakken te vullen.

En een variant met milde symptomen maar binnenkort mss weer alles op slot doen.

Daar moede nogal een kamerplant voor zijn om hier nog aan mee te willen doen.

Ik ga ook geen zelftest doen ze.
Werken beide volledig van thuis en geen kinderen dus enige waar we nog komen is in de supermarkt.
Om het daar op te lopen acht ik de kans quasi nihil

Alsof iedereen nu echt massaal achter zelftests gaat lopen voor de kerstdiner.
Moest ik mij ziek voelen, of zou close contact gehad hebben met een besmet persoon, dan misschien , maar anders ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan