Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah die blonde van nieuws zei tegen Marc "activiteiten binnen stilgelegd behalve sport" tenzij dat niet onder evenementen hoort? Ik weet niet wat anders er kan stilgelegd worden binnen?

Maar evenementen toestaan met 200 man maar geen publiek bij sport is wel een dikke fail zeðŸĪĄ
wat is de kans dat je sportwedstrijden tot 200 man zal hebben waarbij iedereen 1,5 meter afstand houdt van de andere groep ÃĐn iedereen blijft zitten?

Geen fail, gewoon logica.

(ik veronderstel dat ze bij sporten wel de ouders van kleine kinderen zelf toelaten, zoals ook de vorige keer voorgesteld).

Al bij al dus veel minder streng dan door die experten groep werd gevraagd, ben tevreden. De obsessie met corona in dit land is weliswaar niet te begrijpen, in andere landen is dat veel minder een onderwerp.

Hangt er dan toch van af welke kranten gij leest.
Ik lees oa Thaise kranten :

Nederlandse kranten:

VS:

Daar is het toch allemaal redelijk prominent op de eerste pagina.

Ik veronderstel dat het ook dit jaar weer een vreemd nieuwjaar zal worden. Want ik kan me niet voorstellen dat ze binnen 3 weken gaan beslissen dat de horeca plots terug geen sluitingsuur meer heeft. En dat is toch ook al 2 jaar op rij dan dat die een van hun hoogdagen missen.
mss een uitzondering maken voor oudejaar , tot 01uur dan ?

Kan ook zijn dat de cijfers al goed zakken tegen dan , en dan kan de avondklok mss heel de periode al verlaat worden tot 01uur

Yup, heb ik ook.
Ik zou zweren dat winkelen enkel toegelaten is met 1 persoon.
In de supermarkt was echter iedereen nog vrolijk aan het winkelen met het hele gezin.
Nu kijk ik even na en kan ik ook nergens een melding hiervan vinden. Toch had ik dit een paar dagen geleden op de radio gehoord.
je mag met meerdere personen, geen enkel wettelijk bezwaar (zelfs geen aanbevolen iets denk ik)

wat is de kans dat je sportwedstrijden tot 200 man zal hebben waarbij iedereen 1,5 meter afstand houdt van de andere groep ÃĐn iedereen blijft zitten?

(ik veronderstel dat ze bij sporten wel de ouders van kleine kinderen zelf toelaten, zoals ook de vorige keer voorgesteld).
Euhm ik weet niet waar gij al eens naar een indoor sport gaan kijken zijt, maar er zijn toch wel degelijk zalen waar tribunes staan waar ge perfect aan mensen kunt eisen van in bubbels te gaan zitten en te blijven zitten?

In een sportzaal kunnen er geen 200 supporters binnen. En dan nog kunnen ze hetzelfde principe gebruiken door limiet te zetten en bankjes afplakken waar er kan gezeten worden en waar niet.

Dat is logica.

Euhm ik weet niet waar gij al eens naar een indoor sport gaan kijken zijt, maar er zijn toch wel degelijk zalen waar tribunes staan waar ge perfect aan mensen kunt eisen van in bubbels te gaan zitten en te blijven zitten?
Je bedoelt voetbalstadia? je ziet wat de praktijk brengt, daar zal NOOIT afstand gehouden worden en mondmaskers aangehouden worden ;). Indoor is vaak beter wegens andere sporten, maar moet je dan een verschil maken tussen sport?

En nee, bij sportwedstrijden wordt er gezongen, wordt er een kantine gebruikt, wordt er in de pauzeds door elkaar gelopen, ... groot verschil met de gewone evenementen.

Je bedoelt voetbalstadia? je ziet wat de praktijk brengt, daar zal NOOIT afstand gehouden worden en mondmaskers aangehouden worden ;). Indoor is vaak beter wegens andere sporten, maar moet je dan een verschil maken tussen sport?

En nee, bij sportwedstrijden wordt er gezongen, wordt er een kantine gebruikt, wordt er in de pauzeds door elkaar gelopen, ... groot verschil met de gewone evenementen.
het woord indoor gemist in m'n post? Ik ben bv vorig jaar naar de Antwerpen Open Tennis gaan kijken in de Lotto Arena (ok dat is geen standaard sporthal). Daar waren de plekken mooi per bubbel afgescheiden, iedereen hield zich daar mooi aan de regels van mondmaskers etc...
Zo'n regels kunnen toch perfect genomen worden nu voor INDOOR sporten?

Bij theater is er ook steeds een pauze in't midden met mogelijkheid tot consumptie.

Dus wat is je punt?

het woord indoor gemist in m'n post? Ik ben bv vorig jaar naar de Antwerpen Open Tennis gaan kijken in de Lotto Arena (ok dat is geen standaard sporthal). Daar waren de plekken mooi per bubbel afgescheiden, iedereen hield zich daar mooi aan de regels van mondmaskers etc...
Zo'n regels kunnen toch perfect genomen worden nu voor INDOOR sporten?
als hetzelfde personeel toegepast zou worden voor het controleren van die regels: ja. Dat is in de praktijk echter niet mogelijk. Los van het feit dat je bij kleine sportzalen @Soeplepel vaak te dicht bij de zijlijn zit en de 1,5m afstand niet kan respecteren tov spelers.

Outdoor voetbal toont mooi hoe het in de praktijk zonder controle ook indoor zou zijn: geen maskers, geen afstand, ...
Bij theater is er ook steeds een pauze in't midden met mogelijkheid tot consumptie.

Dus wat is je punt?
De pauzes van de 3 cultureel centrum-evenementen waar ik naartoe geweest ben zijn allemaal afgeschaft geweest

als hetzelfde personeel toegepast zou worden voor het controleren van die regels: ja. Dat is in de praktijk echter niet mogelijk. Los van het feit dat je bij kleine sportzalen @Soeplepel vaak te dicht bij de zijlijn zit en de 1,5m afstand niet kan respecteren tov spelers.
ook daar: laat die onderste rij dan vrij en begin met supporters vanaf rij 2 of 3?
Outdoor voetbal toont mooi hoe het in de praktijk zonder controle ook indoor zou zijn: geen maskers, geen afstand, ...
De pauzes van de 3 cultureel centrum-evenementen waar ik naartoe geweest ben zijn allemaal afgeschaft geweest
Dan worden die voor de indoor sportwedstrijden ook afgelast mss?

Of het is niet ideaal, maar gezien alle omstandigheden het beste om te doen. Zoals met alle maatregelen. Ik weet dat niet, maar daar ga ik wel vanuit.

Ik ga daar niet meer van uit. Of het is nodig, of het is niet nodig. Dit is toegeven dat het nodig is, maar niet de ballen hebben om het toe te passen wanneer het nodig is.

Dit is spuwen in het gezicht van de experts en het zorgpersoneel. Dit is een maatregel die louter en alleen politiek is, en niets meer te maken heeft met de volksgezondheid, de economie, of iets anders.

Liever dat het blijft zoals nu dan dat er te vlug versoepeld wordt om dan terug in de shit te zitten nadien. Altijd dat veranderen van de regels, dat is om gek te worden.
Euh wtf nee. Zo snel mogelijk versoepelen. Niet eerder, maar ook niet later, puur for the sake of consequentie :unsure:
Zo'n uitspraak doen toont dat je geen besef hebt van de impact van maatregelen op mensen, sectoren, jobs,... Meer dan genoeg invloed om ze niet langer aan te houden dan nodig, zeker niet voor zo'n onnozele reden.

ook daar: laat die onderste rij dan vrij en begin met supporters vanaf rij 2 of 3?
wie zal dat handhaven?
Dan worden die voor de indoor sportwedstrijden ook afgelast mss?
pauzes afschaffen is medisch niet verantwoord. En de cafetaria's zijn vaak van zelfstandigen, die staan vaak los van de Sportmatch, kan je dus niet zomaar stilleggen (tenzij je de ganse cafesector wil treffen).

Wtf? 😂😂😂😂 Ooit al in een sportzaal naar een match gaan kijken? Die tribunes staan zeker 3 meter van de zijlijn, of denkt ge da mensen op het veld lopen als ze naar de achterste tribune willen lopen?

En ze konden nu perfect de corona pas vragen aan de ingang, want de ploeg die thuisspeelt die heeft daar een verantwoordelijke voor. Als er dingen afgeplakt worden op de tribunes waar ge niet moogt zitten, zullen mensen daar ook niet gaan zitten ze..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan