Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel ja, on top op de vaccinaties want die zijn in dat scenario niet genoeg. Tegen dan hebben we ook de kans gekregen de oudere bevolking een booster te geven.

Dus als dat alles omicron niet tegenhoud heb ik liever een grote natuurlijke piek dan een oneindige lockdown.
Wat is er beter aan iedereen besmetten dan iedereen vaccineren?

What the actual F

Politie spuit traangas naar brandweermannen in outfit...hoeveel schever kan een situatie nog worden en vooral, waar gaat dit eindigen?

Politie spuit traangas naar brandweermannen in outfit...hoeveel schever kan een situatie nog worden en vooral, waar gaat dit eindigen?

Het is dat laatste waar ik mij ook zorgen om maak eerlijk gezegd.
Die tegenstelling in de maatschappij gaan alleen maar erger worden wat de politiek ook doet. Dat is een trein die vertrokken is en nog heel moeilijk (snel) te stoppen valt.

What the actual F
Sorry maar ik kan ni anders dan lachen. Ik zie er daar een paar die de komende dagen nog traangas gaan proeven :laugh: .

Hoh ik snap de frustraties wel hoor , hoe lang ga je de mensen nog pesten eigenlijk . Het is ook niet dat met een verplichte vaccinatie alle problemen van de baan zijn ..

Als je al 10.000en mensen gaat ontslaan in sectoren waar je al moeilijk personeel voor vindt , dat is ook allesbehalve een goed signaal . Die dictatoriale trek van VDB hangt wel bij veel mensen de keel uit .

Hoh ik snap de frustraties wel hoor , hoe lang ga je de mensen nog pesten eigenlijk . Het is ook niet dat met een verplichte vaccinatie alle problemen van de baan zijn ..

Als je al 10.000en mensen gaat ontslaan in sectoren waar je al moeilijk personeel voor vindt , dat is ook allesbehalve een goed signaal . Die dictatoriale trek van VDB hangt wel bij veel mensen de keel uit .
Er is een heel simpele manier om dat ontslag te vermijden. Gewoon naar een vaccinatiecentrum gaan en je laten vaccineren. Opgelost.

Pesten ? Wat is hier pesten aan ?

Het gaat niet over sectoren. Het gaat over de zorg en of je nu kuisvrouw of animator of dokter bent. Het is eerder een goed, duidelijk en sterk signaal. Je werkt op één van de meest kritieke plaatsen in deze pandemie dus je hebt een verpletterende verantwoordelijkheid. Hang dan eens even niet het klein kind uit (En als ze beweren dat ze niet geloven in de vaccinaties dan mogen ze helemaal opkrassen)

Wat is het volgende ?
Slagers zonder inspectie voedselveiligheid
Chauffeurs zonder rijbewijs
... Moet dan ook allemaal maar kunnen

'Dictatoriaal', jongens toch. Je mag het gerust niet eens zijn met zijn toontje of zijn beslissingen of weet ik veel wat maar hoe haal je het zelfs in je hoofd om zo iemand dictatoriaal te noemen... Die verplichte vaccinaties zijn over heel de regering beslist hoor, en we zijn lang niet het enige land dat tot de conclusie komt dat het misschien een goed idee is om er voor te zorgen dat mensen in de zorgsector gevaccineerd zijn tegen een virus dat de grootste pandemie in decennia veroorzaakt en vooral dodelijk is voor ouderen (daar waar die mensen in de zorg dus vaak mee werken).

En dan weer dat 'pesten', daar krijg ik ook de kriebels van. Dat heeft werkelijk geen reet te maken met pesten. Welke politicus wint er nu ook maar iets bij het 'pesten' van bepaalde sectoren of groepen mensen? Dat kost hen enkel stemmen hoor, moest dat echt gewoon pestgedrag zijn zonder ook maar iets van onderbouwing.

Kleine edit: excuses voor mijn toon, maar het is mede dankzij zulke termen dat heel het COVID gebeuren meer en meer gepolariseerd wordt. 'Oei ik ben het niet eens met een politicus' = dictator, 'oei de maatregelen geven mij persoonlijk hinder' = pestmaatregelen, 'oei, experts roepen op tot voorzichtigheid' = angstpsychose, ... Je kan gerust debatteren over de maatregelen, politici, enzovoorts (en ik zeg niet dat niemand fouten maakt, helemaal niet) zonder met van die compleet van de pot gerukt termen over de brug te scheuren. Het zou nogal mooi zijn als elke rechtse politicus bijvoorbeeld zonder pardon fascist wordt genoemd, of elke linkse politicus communist, wat ze ook zeggen of doen. Een beetje nuance mag nog wel.

Het is ook niet dat met een verplichte vaccinatie alle problemen van de baan zijn ..

Neen, maar het helpt wel. Dat staat gewoon vast. Er is nu eenmaal geen enkele maatregel die, op zichzelf, 100% alle problemen gaat oplossen (behalve dan iedereen gewoon vastzetten als dieren in een kooi) dus dan moeten we maar gewoon stoppen met proberen of hoe moet ik dat zien? Opnieuw: dit zijn mensen die in de zorg werken en die moeten zorgen voor zieken, ouderen, zwakkeren, ... Als je dan niet eens in de medische wetenschap gelooft heb je daar naar mijn mening niks te zoeken.

Laatst bewerkt:
Ik zeg toch dat het on top is ? Bijna iedereen is toch gevaccineerd ?
Mijn punt is dat we in deze situatie zitten ondanks die vaccinatie, omdat dat geen 100% bescherming biedt tegen toekomstige besmetting en ziekte. Daarom dat we voor boosters opteren.

Iedereen ziek laten worden is alsof je gaat vaccineren, enkel met gigantische cijfers voor (dodelijke) bijwerkingen, die moest het over een vaccin gaan niemand zou accepteren. Een praktisch onschadelijke boosterprik doet hetzelfde. Dus hopen op een besmettingspiek vind ik nogal onzinnig.

Mijn punt is dat we in deze situatie zitten ondanks die vaccinatie, omdat dat geen 100% bescherming biedt tegen toekomstige besmetting en ziekte. Daarom dat we voor boosters opteren.

Iedereen ziek laten worden is alsof je gaat vaccineren, enkel met gigantische cijfers voor (dodelijke) bijwerkingen, die moest het over een vaccin gaan niemand zou accepteren. Een praktisch onschadelijke boosterprik doet hetzelfde. Dus hopen op een besmettingspiek vind ik nogal onzinnig.

Ah oke, dus boosters gaan het allemaal oplossen ?
Dan ben je meer hoopvol dan de experten in de media.

Ik ben trouwens zeker pro boosterprik. maar opnieuw wel tegen lockdown. En heb dus liever een piek als het vraagstuk lockdown vs peak is. Maar als boosters het oplossen is er geen probleem he.

Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur uiteraard.

Ah oke, dus boosters gaan het allemaal oplossen ?
Dan ben je meer hoopvol dan de experten in de media.

Ik ben trouwens zeker pro boosterprik. maar opnieuw wel tegen lockdown. En heb dus liever een piek als het vraagstuk lockdown vs peak is. Maar als boosters het oplossen is er geen probleem he.

Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur uiteraard.
Waarom zou iedereen besmetten het wél oplossen als boosters dat niet doen? Dat is mijn hele punt. Jij zou graag iedereen besmet hebben, en ligt niet wakker van de menselijke kost, omdat je een soort fantasie hebt waar dit een "lockdown" zou vermijden. Geen idee waar dat op gebaseerd is eigenlijk.

Als boosters geen blijvende immuniteit verzekeren, dan ziek worden hoogstwaarschijnlijk ook niet hé.

Waarom zou iedereen besmetten het wél oplossen als boosters dat niet doen? Dat is mijn hele punt. Jij zou graag iedereen besmet hebben, en ligt niet wakker van de menselijke kost, omdat je een soort fantasie hebt waar dit een "lockdown" zou vermijden. Geen idee waar dat op gebaseerd is eigenlijk.

Als boosters geen blijvende immuniteit verzekeren, dan ziek worden hoogstwaarschijnlijk ook niet hé.

Als iedereen besmet is komt er toch een natuurlijke piek ? Dus dan is het toch per definitie opgelost zonder lockdown ? Hoe zie ik dat verkeerd ?

En opnieuw het zou on top zijn dus vaccinatie + booster + besmetting (mocht je toch nog besmet geraken). Dat gaat toch zoiezo meer doen dan vaccinatie + booster enkel ?

Als we kijken naar Indië bv hadden ze daar een natuurlijke piek met delta doordat bijna iedereen besmet was.

Als iedereen besmet is komt er toch een natuurlijke piek ? Dus dan is het toch per definitie opgelost zonder lockdown ? Hoe zie ik dat verkeerd ?

En opnieuw het zou on top zijn dus vaccinatie + booster + besmetting (mocht je toch nog besmet geraken). Dat gaat toch zoiezo meer doen dan vaccinatie + booster enkel ?

Als we kijken naar Indië bv hadden ze daar een natuurlijke piek met delta doordat bijna iedereen besmet was.

omdat die natuurlijke piek inhoudt dat de zorg crashed

Er is geen enkele zekerheid dat we dan plots wel allemaal immuun zijn, net zoals die zekerheid er niet is voor extra vaccins.
Ja maar erna start ze terug op. Er gaat niks 'kapot' als ze crashed, right ? Eenmaal de piek voorbij is komt de capaciteit terug vrij.
Buiten dat het toch altijd makkelijk is om mensen die sterven of levenslang afzien te negeren...dan kan ze terug crashen wanneer de immuniteit uitgewerkt is.

Ja maar erna start ze terug op. Er gaat niks 'kapot' als ze crashed, right ? Eenmaal de piek voorbij is komt de capaciteit terug vrij.

Neen, enkel mensen gaan kapot omdat ze de zorg niet meer kunnen krijgen die ze normaal zouden hebben en ik heb het niet enkel over corona. Je zal maar een hartinfarct krijgen of een ongeval, of kankerpatiënt.. :sarcastic:

Eens kijken hoe goed je dat idee vindt als je net in die periode omver gereden wordt of andere dringende spoed nodig hebt. Collateral damage?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan