Ik zou het liefst hebben dat lagere scholen een week vroeger vakantie hebben. dan kunnen de kerstfeestjes met de oma's en opa's toch iets veiliger door gaan als de kinderen een weekje uit de scholen en activiteiten blijven. Want het zou anders nog eens voor een nieuwe explosie kunnen zorgen. Recht van school naar het familiefeest.
Dat vind ik ook.
Middelbare scholen zijn zo goed als een week vroeger "dicht" door de examens en de laatste dagen waar ze meestal gewoon eens om hun rapport moeten. Laat de kleuter- en lagere scholen een weekje vroeger sluiten. Want terug feestdagen zonder naar de familie te mogen/kunnen gaat veel mensen breken denk ik. Zelfs m'n vrouw klaagt er al over. En die is extreem voorzichtig en nog steeds heel angstig. (Risicopatiënt)
Het is overduidelijk dat de grootste verspreiding via de scholen loopt e.
Onze oudste zoon zit nu in quarantaine. We zijn hem maandagmiddag moeten gaan halen op school. Heeft vorige vrijdag een hoogrisicocontact gehad. (Klasgenoot die positief getest heeft). Die zit dus sinds maandag afgezonderd op z'n kamer.
Sinds zaterdag zit hij ook met een serieuze hoest, daarom (los van dat risicocontact, want daar wisten we nog niet van) zondag een zelftest gedaan, die negatief was.
Gisterennamiddag dus een PCR test moeten laten doen en zolang we die uitslag niet hebben weten we van niets e. Maar ik vrees dat die wel eens positief gaat kunnen zijn, vooral door zijn hoest.
Ik ben afgelopen weekend, gisteren en vandaag nog gaan werken (thuiswerk onmogelijk) en kan mogelijk ook al besmettelijk zijn. Ik heb wel niets van symptomen, maar ben sowieso niet rap ziek.
Nu belden ze daarnet of ik nog 2 extra dagen kan werken deze week. Kheb het laten overgaan op voice mail, maar ik ben niet happig om toe te zeggen zolang we die uitslag nog niet weten. We zijn bij ons op het werk echt serieus in de problemen aan het komen. Bijna dagelijks telefoons om extra shiften te doen, dagelijks iemand die 2 werkposten moet doen. En de ene na de andere die in quarantaine moet, die ziek valt,... Velen melden hun ook al ziek omdat het gewoon TÉ is. En ik sta ook op het punt te breken. En ik werk gvd 4/5. (4 weken werken, 1 week thuis, maar werk in die 4 weken wel zo goed als evenveel dagen als een full-time)