Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga hier niet meer aan lange discussies beginnen, dat deed ik vroeger, maar ik krijg er weinig voldoening uit.
Maar toch enkele opmerkingen:

- Die bestaan al van de jaren 70. Het is nieuwe technologie, maar ook niet zo nieuw. Dat is al een heel poos aan testresultaten, en dus op lange termijn.
Als jij studies hebt van mRNA vaccins op lange termijn, ben ik zeer nieuwsgierig daarnaar. Geef dus gerust een bron als je tijd hebt.
En ik bedoel inentingen van vaccins, op mensen, met mRNA. Met meerdere herhaalde dosissen.

- De coronapas is niet 'enkel en alleen' voor reizen gebruikt. Oa massa-evenementen werden van bij het begin daarbij vermeld.
Dat is begonnen bij de EU, om te kunnen reizen. Daarna stilletjes aan voor andere dingen, zoals ik gezegd heb.

- De bredere toepassing is ook niet stilletjes gebeurd, maar net telkens met persconferenties en na beslissingen door je volksvertegenwoordigers.
Ik zeg 'stilletjes aan', in de zin van eerst massa-events, dan restaurants, enz. Niet 'stilletjes' in de zin van 'zonder het aan te kondigen'.

- Dan voer je het best helemaal af.
Inderdaad.
Een mrna vaccin blijft maar enkele dagen in je lichaam, schade die pas na jaren duidelijk wordt is zo goed als onmogelijk.

Moest je nu over wekelijkse behandelingen praten, akkoord

Dat is inderdaad een goed punt dat al ver in mijn geheugen zat. Maar als je ziet in wat een snelheid de varianten dan komen… Dan komen we er nooit uit.

Bon, 7 uur na de test mijn resultaat gehad. Toch negatief.
Uw vaccin niet nemen gaat sowieso niet helpen he. Dat is zo wat de enige hoop en eventueel in de (korte) toekomst met medicijnen. En eigenlijk gaat de delta variant al vrij lang mee denk ik?

Een mrna vaccin blijft maar enkele dagen in je lichaam, schade die pas na jaren duidelijk wordt is zo goed als onmogelijk.

Moest je nu over wekelijkse behandelingen praten, akkoord

Klopt, maar er zit natuurlijk wel meer in die vaccins dan het mRNA zelf he, bv. lipide deeltjes, aluminiumzouten enz.
Moderna had, enkele jaren voor covid, problemen met veiligheid rond dosering, en de lipiden speelden daar de hoofdrol:
https://www.statnews.com/2017/01/10/moderna-trouble-mrna/

Nogmaals, voor enkele injecties zal dat idd niet problematisch zijn, en ik ben zelf ook al voor vanalles gevaccineerd.
Maar jaarlijks, op lange termijn, met een nog steeds zeer nieuw vaccin? Ik voel me er gewoon niet comfortabel bij...
+ mijn post ging vooral over dat in combinatie met een coronapas

Wel een paar issues.

- Gevaccineerden die een hoog risicocontact hadden moeten meteen in quarantaine en mogen pas na dag 5 een test afleggen. Niet gevaccineerden? Geen woord daarover, die mogen dan ongestraft nog gewoon verder feestvieren dan? :unsure:
(Ik begrijp wat ie bedoelt, niet gevaccineerden zijn zowiezo geschorst maar het komt zo'n beetje lullig over)
- Privéfeestjes zouden niet meer mogen. Dwz kerst en nieuw volledig afschaffen dan maar? Want dat zijn toch privéfeestjes? Dat krijgen ze nooit verkocht.

Voor het overige kan ik mij er wel in vinden.

De niet-gevaccineerden moeten dan volgens mij gewoon de oude regels volgen. 10 dagen quarantaine met een test op dag 1 en 7, en de quarantaine stopt vervroegd als de test op dag 7 negatief is.

Met duizenden mensen bijeenkomen in een arena zonder dat social distancing kan worden toegepast? Lijkt mij een no go

In theorie kan het misschien omdat het buiten is maar elk gezond verstand zegt toch nee

Met duizenden mensen bijeenkomen in een arena zonder dat social distancing kan worden toegepast? Lijkt mij een no go

In theorie kan het misschien omdat het buiten is maar elk gezond verstand zegt toch nee

De Lotto Arena is indoor hoor 😉

Nuja het zal afwachten worden he. Dan hoort ge zeggen dat indoor evenementen mogelijk zijn als het met volledig zittend publiek is, maar dan hoort ge ook weer dat volgens het adviesrapport sport best enkel nog buiten doorgaat en zónder publiek.

De Lotto Arena is indoor hoor 😉

Nuja het zal afwachten worden he. Dan hoort ge zeggen dat indoor evenementen mogelijk zijn als het met volledig zittend publiek is, maar dan hoort ge ook weer dat volgens het adviesrapport sport best enkel nog buiten doorgaat en zónder publiek.
  • Sportactiviteiten moet kunnen doorgaan, vindt de coronacommissaris Maar er is wel de sterke aanbeveling om maximaal aan buitensport te doen en publiek zou niet worden toegelaten.
Dan lijkt het mij idd logisch dat een concert in de Lotto Arena ook niet doorgaat. Of dat nu een optreden of een sportevenement is, voor corona maakt dat niet uit

• Sportactiviteiten moet kunnen doorgaan, vindt de coronacommissaris Maar er is wel de sterke aanbeveling om maximaal aan buitensport te doen en publiek zou niet worden toegelaten.
Dan lijkt het mij idd logisch dat een concert in de Lotto Arena ook niet doorgaat. Of dat nu een optreden of een sportevenement is, voor corona maakt dat niet uit

Het maakt op zich wel nog uit in de zin van dat voetbal outdoor is en de Lotto Arena indoor, maar als zelfs voetbal niet zou mogen met publiek dan zal alles qua evenementen (dus zeker indoor) wel op de schop gaan.

Maar bon het is maar een advies en zoals wel vaker zal men wel voor een soort van gulden middenweg gaan als er discussie is.

niet vergeten dat het niet is omdat rioolwater concentratie daalt, dat we al op de kentering zitten. ICU is "lagging", dus zal nog wel even stijgen.
Het is uiteraard de evolutie van de besmettingen die telt als kentering hé, al de rest volgt daar automatisch uit 1 en 2 weken later.

Evenementensector kijkt met bang hart naar Overlegcomité: "Wij zijn echt niet het probleem"

Ik begrijp volledig de frustratie, maar het is naïef om te denken dat iemand die positief is naar het sportpaleis gaat bellen en zegt: ‘ik ben positief en ik was in de Lotto Arena vorige zaterdag’.

Vergeet ook niet dat het niet enkel Xander ln de Lotto is die zaterdag. Stadsbaderke staat vrijdag, zaterdag en zondag in zo goed als volle Sportpaleizen. Koppel dat aan de overvolle trams en bussen heen en terug en het lijkt haast crimineel om het allemaal te laten door gaan op dit punt.

En dat komt van iemand met een dochter die al dagen de muren oploopt van de stress omdqt haar eigen grote concert niet door gaat als het deze weg op gaat. Op een bepaald moment moeten we gewoon de realiteit onder ogen durven zien.

Vergeet ook niet dat het niet enkel Xander ln de Lotto is die zaterdag. Stadsbaderke staat vrijdag, zaterdag en zondag in zo goed als volle Sportpaleizen. Koppel dat aan de overvolle trams en bussen heen en terug en het lijkt haast crimineel om het allemaal te laten door gaan op dit punt.

En dat komt van iemand met een dochter die al dagen de muren oploopt van de stress omdqt haar eigen grote concert niet door gaat als het deze weg op gaat. Op een bepaald moment moeten we gewoon de realiteit onder ogen durven zien.
Ik kan mij de situatie daarginds al heel goed inbeelden, dat is inderdaad een overrompeling van mensen op de trams en perrons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan