Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
27 augustus

dan werd het contract getekend.

We zijn 5 maanden later. Dat is geen 'je hebt te laat je contract getekend'.
Er is daar iets fishy.

Maandag en dinsdag geen deftige uitleg kunnen geven en woensdag gesprek afzeggen.

Klopt, en Bij AstraZeneca zeggen ze zelf ook dat het contract met het VK drie maanden eerder werd afgesloten, wat hen de facto drie maanden meer gaf om hun productie daar op orde te krijgen. De EU wou, ondanks dat het drie maanden later een contract afsloot, dat de leveringen op hetzelfde moment begonnen als bij het VK. Maar ze hebben daar bij AZ geen enkel garantie voor gegeven, en terecht. Het contract met het VK stipuleert volgens hen ook dat vaccins van de Britse productielijn eerst in het VK zouden gebruikt worden. Ik denk dat ze bij de EU vooral zichzelf in de voet geschoten hebben (als het klopt wat AZ zegt).

Voor degene die willen dat we het hier zouden aanpakken zoals China toch even onderstaand nieuws:

Misschien toch best dat we onze eigen aanpak volgen :ROFLMAO: Kon ook in glimlach van de dag, maar hier nog even iets luchtigs plaatsen

Klopt, en Bij AstraZeneca zeggen ze zelf ook dat het contract met het VK drie maanden eerder werd afgesloten, wat hen de facto drie maanden meer gaf om hun productie daar op orde te krijgen. De EU wou, ondanks dat het drie maanden later een contract afsloot, dat de leveringen op hetzelfde moment begonnen als bij het VK. Maar ze hebben daar bij AZ geen enkel garantie voor gegeven, en terecht. Het contract met het VK stipuleert volgens hen ook dat vaccins van de Britse productielijn eerst in het VK zouden gebruikt worden. Ik denk dat ze bij de EU vooral zichzelf in de voet geschoten hebben (als het klopt wat AZ zegt).

Geen idee hoe contract is opgesteld.

Aangezien EU bij Pfizer en Moderna geen drama maakt vermoed ik toch dat er oftewel iets verkeerd geïnterpreteerd is door beiden of dat er iemand verkeerd is.

Feit dat ze vragen aan AZ om te tonen wat er met de vaccins is gebeurd en waarom er geen voorraad is denk ik dat er daar een groot misverstand is.

Geen idee hoe contract is opgesteld.

Aangezien EU bij Pfizer en Moderna geen drama maakt vermoed ik toch dat er oftewel iets verkeerd geïnterpreteerd is door beiden of dat er iemand verkeerd is.

Feit dat ze vragen aan AZ om te tonen wat er met de vaccins is gebeurd en waarom er geen voorraad is denk ik dat er daar een groot misverstand is.
Idem, geen idee hoe het contract is opgesteld.

Maar lijkt mij toch wel dat er een miscommunicatie is wanneer europa vindt dat er objectieven zijn vastgesteld en de firma vindt dat ze enkel hun best moesten doen. Nu bon, het overleg zou ondertussen wel doorgaan.

Bedankt iedereen om te repliceren, er is nog veel werk aan de winkel, regering en evenementensector. Het was mss wel wat negatief aangehaald maar ik wil ook niet te euforisch zijn en beter rationeel.

Idem, geen idee hoe het contract is opgesteld.

Maar lijkt mij toch wel dat er een miscommunicatie is wanneer europa vindt dat er objectieven zijn vastgesteld en de firma vindt dat ze enkel hun best moesten doen. Nu bon, het overleg zou ondertussen wel doorgaan.

FAGG heeft al een inspectie gedaan van Astrazeneca fabriek in België.
EU zegt dat contract weldegelijk vermeldt dat ze moeten leveren en desnoods uit de fabrieken uit VK.

Punt 3: miserie begon door de kerstreizigers.

Ja dat zag elke mens natuurlijk al van mijlenver aankomen dat reizen "afraden" niet voldoende was.
Ze komen (weer) maar eens met een deftige oplossing als het te laat is.

Top 3 op gebied van procentuele oversterfte in Europa voor een reden.

Maar goed, zal ik wel mij zoveel ontzeggen om dan de rest op skiverlof te zien vertrekken ser 👌

Ja dat zag elke mens natuurlijk al van mijlenver aankomen dat reizen "afraden" niet voldoende was.

Maar goed, zal ik wel mij zoveel ontzeggen om dan de rest op skiverlof te zien vertrekken ser 👌
En vraag is dan weer of ze de scholen niet te laat gaan sluiten ;). Wat een gedoe is dat ook weer. Zelfde met buitenschoolse activiteiten: ‘teken- en muziekschool kan met nog een sport/hobby gecombineerd worden want dat is een vorm van onderwijs’. Schooldirecteurs die aan de alarmbel trekken worden uitgelachen. We zullen zien :).

Het rapport zelf is hier te vinden trouwens: https://www.scribd.com/document/492352783/Genomic-Surveillance-Update-26-Jan-2021-pdf

Op zich niet veel dat nog niet gekend was, maar dan nu specifiek voor België bekeken. Britse variant lijkt 65% besmettelijker op basis van de modellen, zou tegen eind februari 90% van de nieuwe gevallen uitmaken en dreigt de R-waarde naar 1.65 te duwen met de huidige maatregelen.

Voor degene die willen dat we het hier zouden aanpakken zoals China toch even onderstaand nieuws:

Misschien toch best dat we onze eigen aanpak volgen :ROFLMAO: Kon ook in glimlach van de dag, maar hier nog even iets luchtigs plaatsen
Tja klinkt onnozel, maar een alternatieve methode om het beestje op te sporen. Als ik hoor van mijn vrouw dat ze naast klinken van toegangsdeuren of knoppen van koffiemachines ook het sanitair afvalwater in bedrijven gaan onderzoeken om te kijken of er in het bedrijf in kwestie besmettingen binnenzitten dan kan je ze even goed ook op die plek gaan zoeken.

Er zijn ongetwijfeld veel redenen voor :p

Al vraag ik me voor dit specifiek probleem toch af of dat in de ons omringende landen zoveel anders is aangepakt. Misschien werd er wel strenger gecontroleerd op terugkerende reizigers?

Hoe dan ook, onbegrijpelijk aangepakt. Alles was toch zeer voorspelbaar. Toeristische lobby? Druk vanuit Europa? Al kan het nu dan ineens wel...

Kunnen de virologen niet hun job doen, de regering adviseren en voor de rest gewoon zwijgen? Ik ben die onheilsberichten dag na dag van die kliek zo moe, het duwt mijn motivatie echt onder nul en diep onder nul.

Kunnen de virologen niet hun job doen, de regering adviseren en voor de rest gewoon zwijgen? Ik ben die onheilsberichten dag na dag van die kliek zo moe, het duwt mijn motivatie echt onder nul en diep onder nul.
  1. Het is een rapport van de virologen van KUL opgemaakt in opdracht van de federale regering. Dusja, dit wordt publiek gemaakt en hierdoor gaan journalisten natuurlijk ook die (of andere virologen) contacteren om uit te wijden/hun mening te geven.
  2. Zo werkt de media niet. Die gaan altijd interviews afnemen. In dit geval dus van de virologen. Dit op hun beurt ook hun mening die gevraagd wordt door de media delen.
  3. Als ge die berichten zo moe zijt, leest ze dan niet. Ze geven hun mening, binnen hun expertise en vakgebied. Met de data en kennis die ze hebben. Ik zal nogmaals 2 quotes van Ricky Gervais moeten aanhalen:
    fbqRFYw.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan