Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen de virologen niet hun job doen, de regering adviseren en voor de rest gewoon zwijgen? Ik ben die onheilsberichten dag na dag van die kliek zo moe, het duwt mijn motivatie echt onder nul en diep onder nul.

Mensen gaan ook hier op straat komen denk ik.
Teveel onverkozenen die ons leven aan het bepalen zijn.

Punt 3: miserie begon door de kerstreizigers.

Ja dat zag elke mens natuurlijk al van mijlenver aankomen dat reizen "afraden" niet voldoende was.
Ze komen (weer) maar eens met een deftige oplossing als het te laat is.

Top 3 op gebied van procentuele oversterfte in Europa voor een reden.

Maar goed, zal ik wel mij zoveel ontzeggen om dan de rest op skiverlof te zien vertrekken ser 👌
Stop toch eens met neuzelen.
De regering treft nooit schuld en is nooit verantwoordelijk.
Tenzij het is om goed en leuk nieuws te brengen, dat stukje wel. Een beetje zoals een feestcomité :p

Ik blijf erbij dat de genomen maatregelen en de nog te nemen maatregelen op midden & lange termijn een veel zwaardere impact zal hebben dan covid zelf. Het aantal zelfmoorden / armen en vermindere immuniteit zal gigantisch zijn.
Plaats daarbij dat de meeste overheden geen structurele ingrepen doen, zoals een strategisch groei van zorgcapaciteit ed.
Het verbieden is en blijft de meest genomen route terwijl die veel destructiever is dan pro-actief langdurige oplossingen zoeken.
Zoals altijd al aangegeven men had de groep van kwetsbaren moeten isoleren en de rest van de bevolking laten belopen, zoals normaal.
Ja er zouden meer besmettingen zijn, maar we zouden mentaal en economisch veel minder lijden.
Ondertussen ken ik 10+ tal mensen die positief waren en allen hadden ze zeer milde klachten, zelfs minder erg dan griep, en dit in de leeftijdscategorie (35-48).
Ohja, juist maar mijn 5cent,
De enige aanpak die werkt en proven is, is de australische.

In de UK hebbem ze dat door en worden reizigers uit risicozones nu ook in quarantainehotels geplaatst op eigen kost met politiebewaking. Enkel met een negatieve test mag je terug beschikken.

Toch nog even aanhalen dat je om België in te reizen nog steeds geen verplichte negatieve test moet kunnen voorleggen. Dat wil Vivaldi niet, want dan moeten ze bestaande wetten aanpassen via het parlement. Naast verkiezingen hebben we dus ook nog eens een regering die angst heeft voor het parlement.

Gaat gij ne slotgracht rond België graven om er een eiland van te maken? :rolleyes: Indien niet, gaat de vergelijking niet op...
In de UK hebbem ze dat door en worden reizigers uit risicozones nu ook in quarantainehotels geplaatst op eigen kost met politiebewaking. Enkel met een negatieve test mag je terug beschikken.
Het VK is ook een eiland + hier mag je ook pas uit quarantaine indien je 2e negatieve test hebt. Enige verschil is dat het hier niet in een hotel is.
Toch nog even aanhalen dat je om België in te reizen nog steeds geen verplichte negatieve test moet kunnen voorleggen. Dat wil Vivaldi niet, want dan moeten ze bestaande wetten aanpassen via het parlement. Naast verkiezingen hebben we dus ook nog eens een regering die angst heeft voor het parlement.
Toch even aanhalen dat je wel verplicht in quarantaine moet + PCR test bij aankomst + negatieve PCR test om quarantaine uit te mogen.
Wat zoals eerder al aangehaald is (door mezelf als antwoord op een vorige post van u, maar ook door anderen) dat ons systeem er de gevallen ook uithaalt die nog in de incubatieperiode zitten. Waar je perfect een negatieve test kunt voorleggen terwijl je al besmet bent en in de incubatieperiode zit en doodleuk een paar dagen later iedereen gaat besmetten. Je weet wel, zoals de mevrouw uit Edegem. Eerste PCR test bij aankomst was negatief, week later positief.

Bij aankomst in België vanuit een rode zone zijn een quarantaine en een test op dag 1(*) en op dag 7 van deze quarantaine verplicht. Voor bezoekers die minder dan 48 uur in België verblijven, of die minder dan 48 uur in een rode zone in het buitenland zijn geweest, geldt deze verplichting niet. Reizigers zullen bij aankomst een sms ontvangen waarmee ze zich kunnen aanmelden bij een testcentrum.
(*) geen test op de eerste dag voor niet-residerende reizigers die reeds een PCR-testresultaat bij aankomst voorlegden.

De quarantaine eindigt bij ontvangst van het negatieve resultaat van de test op dag 7. Als de test positief is, moet de betrokken persoon een zelfisolatie van minimum 7 dagen ondergaan.

Lachwekkend hoe je dit beleid durft verdedigen. Het faalt langs alle kanten en is zo lek als een zeef.

Een meerderheid heeft zich nooit laten testen bij aankomst, allemaal praatkes van Verlinden op twitter en op tv, maar in werkelijkheid niks nada noppes.

Wat hebben eilanden ermee te maken trouwens? Voor de nies essentiële reizen lukt het plots wel om de grenzen te controleren, waarom dan niet deze beslissing al vele vroeger genomen hebben om die variant buiten te houden? De UK hebben ons op alle mogelijke manieren gewaarschuwd, de virologen riepen moord en brand en wat doet onze regering? Reizen afraden en alles z'n beloop laten gaan.

Die beslissing en de gevolgen die we nu daarcan hebben zijn volledig de verantwoordelijkheid van de federale overheid. Je weet wat ze zeggen over mensen die hetzelfde blijven doen en een ander resultaat verwachten...

In Nederland kom je niet binnen zonder test, Frankrijk idem. Bij ons ben je niet verplicht een test af te leggen in de luchthaven dus kan je lekker de trein besmet nemen, nadien op een tram stappen en nog wat volk besmetten om dan thuis in quarantaine te moeten die niet gehandhaafd wordt en dus nooit wordt opgevolgd in de praktijk. Stop toch eens met die verdomde excuses, ons beleid is een dikke vette nul over de hele lijn.

Laten we nog even deze data bekijken, alle media liggen te janken over de scholen, terwijl het vooral de werkende mensen en bedrijven zijn die weigeren aan thuiswerk te doen:

1. Geen bron
  2. Zegt niks, want zijn enkel actieve gerapporteerde clusters.
  3. Gewoon afbeeldingkje posten zonder iets bij is niet discussie voeren.
[edit]en post erna deleten...
Ey triggerfinger, sommigen hier zitten op een oude smartphone waar posten en reageren wat trager zijn. Doe eens kalm
Ik heb mn post verwijderd omdat ik ze heb samengevoegd.

Ey triggerfinger, sommigen hier zitten op een oude smartphone waar posten en reageren wat trager zijn. Doe eens kalm
Ik heb mn post verwijderd omdat ik ze heb samengevoegd.
Mijn 3 punten gelden nog altijd want heeft niks met de rest van uw post te maken + nog steeds geen bron...

Bij aankomst in België vanuit een rode zone zijn een quarantaine en een test op dag 1(*) en op dag 7 van deze quarantaine verplicht. Voor bezoekers die minder dan 48 uur in België verblijven, of die minder dan 48 uur in een rode zone in het buitenland zijn geweest, geldt deze verplichting niet. Reizigers zullen bij aankomst een sms ontvangen waarmee ze zich kunnen aanmelden bij een testcentrum.
(*) geen test op de eerste dag voor niet-residerende reizigers die reeds een PCR-testresultaat bij aankomst voorlegden.

De quarantaine eindigt bij ontvangst van het negatieve resultaat van de test op dag 7. Als de test positief is, moet de betrokken persoon een zelfisolatie van minimum 7 dagen ondergaan.
En gij denkt dat er mensen dit effectief gedaan hebben? Hoe is die variant ons land dan binnengekomen en zitten we aan de vooravond van een 3de golf? Ofwel heeft iedereen zich aan de regels gehouden en dan zou de situatie niet kunnen. Ofwel, wat dichter bij de waarheid ligt, heeft geen mens zich aan bovenstaande regels gehouden gezien die niet gehandhaafd worden en pas werden uitgevaardigd eens de meesten al terugwaren vanop verlof, hetgeen heeft geleid tot de huidige situatie.

Weeral te laat met maatregelen die niet worden opgevolgd of worden afgedwongen, een beetje een constante van ons beleid.

Maar een avondklok vervroegen, dat gaat zonder verpinken of debat.

En gij denkt dat er mensen dit effectief gedaan hebben? Hoe is die variant ons land dan binnengekomen en zitten we aan de vooravond van een 3de golf? Ofwel heeft iedereen zich aan de regels gehouden en dan zou de situatie niet kunnen. Ofwel, wat dichter bij de waarheid ligt, heeft geen mens zich aan bovenstaande regels gehouden gezien die niet gehandhaafd worden en pas werden uitgevaardigd eens de meesten al terugwaren vanop verlof, hetgeen heeft geleid tot de huidige situatie.

Weeral te laat met maatregelen die niet worden opgevolgd of worden afgedwongen, een beetje een constante van ons beleid.

Ik heb u nog altijd geen bewijs zien geven dat het merendeel (zoals je in je andere post zei) zich niet laten testen heeft.
En de Britse variant was al in omloop van voor hij effectief erkend was en voor er maatregelen waren... En nog wordt er momenteel niet altijd getest over welke variant het juist gaat.

En ook wel grappig hoe je in het verleden altijd met andere landen zat te vergelijken (bv. Nederland) terwijl het net Frankrijk, Nederland, Duitsland, ... zo is dat de avondklok al (soms meermaals) vervroegd geweest is zonder verpinken of debat en in België nog steeds niet :p Maarja, het is ons beleid dat in uw ogen een probleem is natuurlijk :thinking:

Mijn 3 punten gelden nog altijd want heeft niks met de rest van uw post te maken + nog steeds geen bron...
Welke 3 punten?
Data komt van sciensano. Ik zou verwachten van iemand zoals u die hier dagelijks mensen links en rechts komt verbeteren, dat die op zn minst de data dagelijks bekijkt ook?

Hier is de link, bekijk de wekelijkse raporten en scroll wat omlaag. Het grootste deel van de besmetting gebeurt dus vandaag in bedrijven, das al weken aan een stuk bezig.

Ik heb u nog altijd geen bewijs zien geven dat het merendeel (zoals je in je andere post zei) zich niet laten testen heeft.
En de Britse variant was al in omloop van voor hij effectief erkend was en voor er maatregelen waren... En nog wordt er momenteel niet altijd getest over welke variant het juist gaat.

En ook wel grappig hoe je in het verleden altijd met andere landen zat te vergelijken (bv. Nederland) terwijl het net Frankrijk, Nederland, Duitsland, ... zo is dat de avondklok al (soms meermaals) vervroegd geweest is zonder verpinken of debat en in België nog steeds niet :p Maarja, het is ons beleid dat in uw ogen een probleem is natuurlijk :thinking:
Blijf gerust naief:

En durf ons aub niet met NL of Duitsland te vergelijken. In Nederland is de avondklok via het parlement en debat gestemd geweest in een wet. In Duitsland is er geen nationale avondklok.

Belgie is het enigste land in west europe dat al 4(!!!!!!) maanden aan een stuk een avondklok heeft. Nederland heeft deze nu een week. Jij zal dat grappig vinden, ik vind dat vooral triestig.

Iemand trouwens een idee wat er met de sneltesgen gebeurd is? Of zijn die hetzelfde lot toegedaan als de mondmaskers in het begin van de epidemie? Ergens in een roestige kazerne in Wallonië?

Welke 3 punten?
Data komt van sciensano. Ik zou verwachten van iemand zoals u die hier dagelijks mensen links en rechts komt verbeteren, dat die op zn minst de data dagelijks bekijkt ook?

Hier is de link, bekijk de wekelijkse raporten en scroll wat omlaag. Het grootste deel van de besmetting gebeurt dus vandaag in bedrijven, das al weken aan een stuk bezig.
Zet dat er dan van in't begin bij...

Om even verder te kaarten wat ik hiervoor al zei:
  • Gaat enkel over actieve clusters. Die zo gedefiniëerd zijn:
Een cluster wordt gedefinieerd door de bevestiging van minimaal 2 COVID-19 gevallen met een epidemiologische link. Deze link kan bijvoorbeeld zijn dat er direct en langdurig contact was tussen beiden. Een nieuwe cluster is een cluster die de laatste week (= week van rapportage) is bevestigd. Een actieve cluster is een bevestigde cluster waarvoor in de afgelopen 14 dagen ten minste één nieuw geval is gemeld. De actieve clusters omvatten dus ook de nieuwe clusters.
  • Dit gaat over ~200 clusters. Terwijl er 13.829 nieuwe besmettingen waren die week. Toont aan hoe moeilijk het is om clusters op te sporen en dan zeker actieve...

Hoe moeten ze dan afgedwongen worden? Aan elke deur een politieman?
Het is gemakkelijk lopen roepen dat het beleid faalt omdat ze niets doen. Als je er dan op gewezen wordt dat ze wel iets gedaan hebben, falen ze omdat ze het niet afgedwongen hebben. Moesten ze het wel afdwingen dan wil men niet in die politiestaat wonen. Zo is het inderdaad nooit goed.

Zet dat er dan van in't begin bij...

Om even verder te kaarten wat ik hiervoor al zei:
  • Gaat enkel over actieve clusters. Die zo gedefiniëerd zijn:

• Dit gaat over ~200 clusters. Terwijl er 13.829 nieuwe besmettingen waren die week. Toont aan hoe moeilijk het is om clusters op te sporen en dan zeker actieve...
Dus? Omdat het over clusters gaat zetten we die data opzij en focussen we op de minst grote cluster of wat is uw punt nu eigenlijk?

Belgie is het enigste land in west europe dat al 4(!!!!!!) maanden aan een stuk een avondklok heeft. Nederland heeft deze nu een week. Jij zal dat grappig vinden, ik vind dat vooral triestig.
België is dan ook een scheet groot, kleiner dan de regio's in Frankrijk/Duitsland die ook al langer met een avondklok zaten (of zelfs lockdown). Als je natuurlijk je vastpint op nationaal, heb je gelijk.

Hoe moeten ze dan afgedwongen worden? Aan elke deur een politieman?
Het is gemakkelijk lopen roepen dat het beleid faalt omdat ze niets doen. Als je er dan op gewezen wordt dat ze wel iets gedaan hebben, falen ze omdat ze het niet afgedwongen hebben. Moesten ze het wel afdwingen dan wil men niet in die politiestaat wonen. Zo is het inderdaad nooit goed.
Vandaar, het australische model. Bij binnenkomst van het land via vliegtuig of internationale trein, verplicht de bus op richting hotel (die toch maar leegstaan) onder politiebegeleiding en op kosten van de reizigers.

Bij aankomst kamerverdeling en verplichte test. Mensen die negatief zijn mogen terug vertrekken na afrekenen, mensen die positief zijn blijven op hotel in quarantaine onder bewaking en krijgen een paar dagen later terug een test.

Aan de landsgrenzen controles zoals nu het geval is, mensen zonder negatieve test komen er niet in.

We zien vooral dat vliegtuigreizen, niet zozeer zij met de wagen, het grote importprobleem zijn van varianten en extra virus. Laat dag net diegenen zijn die je het best kan afzonderen.

Anyways, duidelijk dat de regering een andere keuze heeft gemaakt en wederom heeft beslist.om de mensen die mooi de regels volgen en thuisblijven te gaan straffen voor de mensen die op reis zijn vertrokken in alle legaliteit omdat de regering geen verbod durfde of wilde uitvaardigen.

Nu oogsten we de vrichten van dat getalm en van dat beleid.

Dus? Omdat het over clusters gaat zetten we die data opzij en focussen we op de minst grote cluster of wat is uw punt nu eigenlijk?
Dat dit over een te beperkte dataset gaat om conclusies uit te trekken. En dan zit je met oogkleppen naar 1 grafiek te kijken.
Uit hetzelfde rapport:
oW8cLxz.png

Met absolute cijfers, dat net iets meer zeggen.

En die grafiek die jij postte, zegt niks over je stelling erbij:
Laten we nog even deze data bekijken, alle media liggen te janken over de scholen, terwijl het vooral de werkende mensen en bedrijven zijn die weigeren aan thuiswerk te doen:
Niet iedereen kan thuiswerken hé... Dat jij in die luxepositie (mogelijks) zit is goed voor u maar is niet overal mogelijk.

België is dan ook een scheet groot, kleiner dan de regio's in Frankrijk/Duitsland die ook al langer met een avondklok zaten (of zelfs lockdown). Als je natuurlijk je vastpint op nationaal, heb je gelijk.
In de zomer nochtans zonder nadenken in Antwerpen toegepast dus het kan degelijk.

Ik wacht trouwens nog steeds op een rapport dat het effect van een avondklok weergeeft op de cijfers en op besmettingen. Dat ging geëvalueerd worden en bla bla bla.

4 maand later...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan