Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waarom hoeft dit eigenlijk zo een probleem te zijn? De klimaatmarsen zijn toch ook redelijk aangestuurd vanuit links groene hoek? Ik vind Dries Van Langenhove een kwal, maar ik vraag me af of men hetzelfde artikel zou geschreven hebben moest de betoging afgelopen zondag georganiseerd geweest zijn vanuit links extremistische hoek.

Die maatregel om enkel nog alleen te gaan winkelen is er toch ook puur om de winkeliers te pesten? Ik had gepland om volgende week samen met mijn vriendin te gaan zien voor een nieuwe salon in een grote meubelzaak, dat zou dan niet meer mogen?

Want er gebeuren echt enorm veel besmettingen in winkels waarschijnlijk... en dan nog tussen mensen die onder hetzelfde dak wonen.

We kunnen alleen maar hopen dat er iets serieus fout is met die voorlopige data uit SA. Het aantal cases is daar nu relatief laag en de data van de voorbije weken geeft aan dat deze variant een bijna onmogelijk hoog transmissievoordeel zou hebben. Als daar nog maar een kwart van klopt zijn we dik gescheten.

FFECnaLXEAMtWdc

Waarom hoeft dit eigenlijk zo een probleem te zijn? De klimaatmarsen zijn toch ook redelijk aangestuurd vanuit links groene hoek? Ik vind Dries Van Langenhove een kwal, maar ik vraag me af of men hetzelfde artikel zou geschreven hebben moest de betoging afgelopen zondag georganiseerd geweest zijn vanuit links extremistische hoek.

Als je het verschil niet ziet tussen links-groene hoek en S&V ...

We kunnen alleen maar hopen dat er iets serieus fout is met die voorlopige data uit SA. Het aantal cases is daar nu relatief laag en de data van de voorbije weken geeft aan dat deze variant een bijna onmogelijk hoog transmissievoordeel zou hebben. Als daar nog maar een kwart van klopt zijn we dik gescheten.

FFECnaLXEAMtWdc

We zouden beter wat vluchten charteren naar SA, experten naar hier brengen met liefst wat cases ook, zodat we die variant hier kunnen bestuderen & verifiëren dat de data wel degelijk klopt. :ironic:

En dan binnen 4tal maand panikeren

FFECnaLXEAMtWdc
Enkel als ie veel dodelijker is. Ik ben al die paniek zo beu.

FFECnaLXEAMtWdc
Er is nog niets geweten (afaik) over severity of vermindering van vaccin efficacy. Als beide meevallen is er nog geen groot probleem.

Wel een paar issues.

- Gevaccineerden die een hoog risicocontact hadden moeten meteen in quarantaine en mogen pas na dag 5 een test afleggen. Niet gevaccineerden? Geen woord daarover, die mogen dan ongestraft nog gewoon verder feestvieren dan? :unsure:
(Ik begrijp wat ie bedoelt, niet gevaccineerden zijn zowiezo geschorst maar het komt zo'n beetje lullig over)
- Privéfeestjes zouden niet meer mogen. Dwz kerst en nieuw volledig afschaffen dan maar? Want dat zijn toch privéfeestjes? Dat krijgen ze nooit verkocht.

Voor het overige kan ik mij er wel in vinden.
Er staat eigenlijk niet dat die in quarantaine moeten maar dat hun coronapas geschorst wordt.. Die pas heb je enkel nodig als je wil uitgaan, horeca,..
Quarantaine is ook niet gaan werken, school,..

Als ze echt gewoon bedoelen coronapas schorsen en niet in quarantaine dan is het zo belachelijk of het groot is. Maar je mag in niets meer verschieten.

Ik vrees ervoor dat we er nog voor een paar jaar zullen hebben.

Als volledig gevaccineerde is de regel op dag 1 test en is die negatief mag je uit quarantaine. Ook bij hoog risico contact.

Dus via mail dwingen ze eigenlijk een quarantaine af? Op basis van een mogelijk contact. Zo kan je natuurlijk iedereen in quarantaine zetten...
Dat is dus ook wat er in die mail staat, de regels en 2 codes voor tests. Ik had men resultaat al voor ik dat document had gekregen… Ben dus maar 6 uur in quarantaine gemoeten 😝

Omdat het zogezegd op politiek vlak een politiek neutrale (of alleszins diverse) betoging was? En het publiek dat aanwezig was, was ook divers, daar niet van. Ik ga dus absoluut niet beweren dat de meerderheid van de aanwezigen extreem-rechts was. Dat is dan ook juist het punt: ik kan me voorstellen dat als de betoging op voorhand openlijk georganiseerd en aangekondigd was door Schild & Vrienden, de opkomst er toch anders had uit gezien aangezien een deel van de aanwezigen zeker niet met S&V geassocieerd zou willen worden. Zelfs Carine Knapen, toch wel een van de "oppergoeroes" als het op de anti-covidbewegingen in Vlaanderen aankomt, heeft al furieus zitten reageren op haar kanalen dat ze zich bekocht voelt en absoluut geen medewerking had willen verlenen als ze dit op voorhand geweten had.
Het lijkt me geen publiek geheim dat extreem-rechts er voordeel uithaalt dat de onvrede van de bevolking tov het beleid toeneemt en daarom zelf ook genoeg zaadjes plant om die onvrede (om niet te zeggen "haat") te doen toenemen, getuige daarvan bijvoorbeeld hun berichten op social media. Dat ze dan via stromannen een zogezegd politiek neutrale betoging op poten zetten die tegen het beleid gekant is, dan vind ik dat toch eerder een verontrustende vaststelling.

Laatst bewerkt:
Dat alleen winkelen is weer so een stomme maatregel.

Maar wat ik mij herriner van vorige keer deden de winkels daar niet echt moeilijk over. Enkel de Ikea was streng, en dan moest je dus met wat afstand tussen elkaar in de rij staan en dan kon je binnen terug samenkomen.

Uiteindelijk kan het de winkelbedienden niets schelen en niemand heeft goesting constant mensen op 'fouten' te wijzen. Zeker als je een serieus uitziende volwassene bent.

Als ze echt niet gaan raken aan de thuis bezoeken en horeca tot 11-12u blijft, gaat de impact op mij nog meevallen. Thuiswerk heb ik ook een uitzonderingscertificaat.

Dat is dus ook wat er in die mail staat, de regels en 2 codes voor tests. Ik had men resultaat al voor ik dat document had gekregen… Ben dus maar 6 uur in quarantaine gemoeten 😝
Stel de quarantaine regels voor gevaccineerde eens in vraag dat is wat ze moeten doen want deze regels zijn een opening in het corona beleid waardoor het virus nu razend snel verspreid en kom niet af dat het nog altijd de niet gevaccineerde volwassenen zijn want de meeste die samen komen zijn gevaccineerde volwassen personen. Hoog risico contact dag 1 een negatieve test en uit quarantaine terwijl mss op dag 4 of 5 toch besmet maar je ziet het dan op dag 7 bij 2de test terwijl je in die periode toch andere hebt besmet. Jullie willen precies dat het virus blijft rond gaan.

messengerRNA vaccins bestaan sinds de jaren '70, ne mens leert hier elke dag bij.
Blij dat het forum ook dingen bijbrengt.
allez, destijds toch tegoei opgelet in de cel-en-gen lessen.

dat er mRNA vaccins in de jaren zeventig bestonden is gewoon onzin.

Slechts half waar. De bronnen staan hierboven al, maar hier nog eentje. Als A uitgevonden en veilig is, en de langermijneffecten zijn bekend, en B is uitgevonden, veilig en de langetermijneffecten zijn bekend, dan is A+B uitgevonden. Dan moet je alleen nog testen, wat al làng voor covid is gebeurd. Het vervoersmiddel is uitgevonden, de bagage is uitgevonden. Dan moet je alleen nog testen of die bagage ook in dat voertuig kan, en als dat lukt, is het vaccin er.

Langer has spent decades developing novel ways to deliver medicines, including therapeutic nucleic acids such as RNA and DNA. In the 1970s, he published the first study showing that it was possible to encapsulate nucleic acids, as well as other large molecules, in tiny particles and deliver them into the body. (Work by MIT Institute Professor Phillip Sharp and others on RNA splicing, which also laid groundwork for today’s mRNA vaccines, began in the ’70s as well.)

Het is gewoon onwetenschappelijke en ongefundeerde prietpraat dat het mRNA-stuk van het vaccin een probleem zou zijn. Trouwens, hoe vaak heb je je al afgevraagd hoelang het omhulsel rond je Dafalganpilletje al bestaat? Want ik durf te wedden dat daar een stofje in zit waar je geen weet van hebt. Al vaak geweigerd om Dafalgan te slikken? Of vraag je bij alle pillen van de dokter welke methode er wordt gebruikt voor de inname en welke stoffen erin zitten?

Er is nog niets geweten (afaik) over severity of vermindering van vaccin efficacy. Als beide meevallen is er nog geen groot probleem.
Dat ernstigheid en vaccinbescherming meevielen dat was bij Delta ook te horen. Zijn we vet mee als transmissievoordeel massa's hoger is als je ziet welke maatregelen we nu weer nodig hebben om Delta onder controle te houden in één van de gebieden met de hoogste vaccinatiegraad ter wereld.

Nuja, we zullen binnen enkele weken wel zien wat dit geeft. Om die variant tegen te houden is het toch al veel te laat, die zit al in alle uithoeken van de wereld.

Stel de quarantaine regels voor gevaccineerde eens in vraag dat is wat ze moeten doen want deze regels zijn een opening in het corona beleid waardoor het virus nu razend snel verspreid en kom niet af dat het nog altijd de niet gevaccineerde volwassenen zijn want de meeste die samen komen zijn gevaccineerde volwassen personen. Hoog risico contact dag 1 een negatieve test en uit quarantaine terwijl mss op dag 4 of 5 toch besmet maar je ziet het dan op dag 7 bij 2de test terwijl je in die periode toch andere hebt besmet. Jullie willen precies dat het virus blijft rond gaan.
Dit heb je toch al geschreven? En er is je uitgelegd waarom het niet klopt. Wel niet netjes om gewoon hetzelfde bericht te herhalen en niet te reageren op tegenargumenten. Zijnde:

Er is geen groot gat in die regels maar enkel in de uitvoering.

Een besmet persoon moet in isolatie gaan. Dit gebeurt meestal niet waardoor je iedere dag een hoogrisicocontact hebt en je inderdaad ook in quarantaine zou moeten.

Als er iemand in je huishouden besmet is, dan is die hoogstwaarschijnlijk de 3 à 4 dagen ervoor ook bij jou geweest. Als die dan positief test, is die hoogstwaarschijnlijk ook niet nog maar één minuut besmettelijk, zeker niet aangezien je in afwachting van die test in isolatie moet. Als de andere persoon dan ook nog eens een test moet boeken en gaan halen, ben je alweer wat verder. Dus zo enorm groot is dat gat toch niet, hoor. Zelfs niet als je de isolatieregels niet toepast (wat aannemelijk is).

Dat alleen winkelen is weer so een stomme maatregel.

Maar wat ik mij herriner van vorige keer deden de winkels daar niet echt moeilijk over. Enkel de Ikea was streng, en dan moest je dus met wat afstand tussen elkaar in de rij staan en dan kon je binnen terug samenkomen.

Uiteindelijk kan het de winkelbedienden niets schelen en niemand heeft goesting constant mensen op 'fouten' te wijzen. Zeker als je een serieus uitziende volwassene bent.

Als ze echt niet gaan raken aan de thuis bezoeken en horeca tot 11-12u blijft, gaat de impact op mij nog meevallen. Thuiswerk heb ik ook een uitzonderingscertificaat.
Voor nen Ikea kank da snappen, maar waarom doen mensen zo dwars over het feit da ze samen boodschappen 'MOETEN' gaan doen? Hier wast soms aanschuiven bij de supermarkt omdat er maar X aantal mensen binnenkwamen, en dan zagde ni anders als koppels die buitenkwamen, waarvan 1 me een lege kar. Doe gvd nu eens alleen uw boodschappen ipv ander volk te doen aanschuiven.

Ik erger mij zwaar aan die doemdenkerij.

Voor nen Ikea kank da snappen, maar waarom doen mensen zo dwars over het feit da ze samen boodschappen 'MOETEN' gaan doen? Hier wast soms aanschuiven bij de supermarkt omdat er maar X aantal mensen binnenkwamen, en dan zagde ni anders als koppels die buitenkwamen, waarvan 1 me een lege kar. Doe gvd nu eens alleen uw boodschappen ipv ander volk te doen aanschuiven.

Supermarkten snap ik ook niet, tenzij gepensioneerden voor wie dat de wekelijkse uitstap is. Maar kleding, elektronica, meubels, decoratie, ... dat zijn zaken die je toch met je partner of huisgenoot wil overleggen in de winkel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan