Een regel die zo ingrijpend is moet allereerst relevant zijn en effect hebben. In deze is bewezen dat in het merendeel dit niet is en het effect daarnaast enorm beperkt is, waarom dan vasthouden aan een nutteloze regel die zo ingrijpend is voor heel wat mensen?Nu is het duidelijk, het is overal. Als je het enkel doet in de grootsteden, dan krijg je gewoon een verschuiving van het probleem. Zoals met de sluiting van de fitness in Antwerpen gingen er ook gewoon mensen naar andere provincies.
Niemand mag nog knipperen met de ogen in het openbaar is ook een zeer duidelijke regel, maar dat wil nog niet zeggen dat die effectief is tegen het virus. Dit laatste is toch waarom we al die regels nu hebben of mis ik iets ?
Ik ben nu benieuwd of men hierop gaat reageren. Mijn kleine teen zegt van niet en laat dat dan net het probleem zijn met heel wat van die maatregelen. Ze worden in allerhaast via MB's genomen, maar er wordt nooit meegedeeld wanneer ze worden afgebouwd of wanneer het een wet wordt met een duidelijke eindtermijn.
Het failliet van de democratie en ondergraving van basis grondrechten gaat dus rustig verder