Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
EU heeft effectief uniform een contract afgesloten voor alle lidstaten, alleen een stuk trager dan de andere grote machten gedaan hebben...een beetje conform met hun imago van log instituut.Vind het wel jammer/zwak van de EU dat men niet gezamenlijk als een blok contracten afgesloten heeft dan. Ipv nu elk land voor zich. Of zie ik da verkeerd?
Wie moet er exact vertrekken en waarom?Wanneer nemen de eerste hun verantwoordelijkheid en vertrekken ?
Duitsland is ondertussen uit voorzorg op hun eentje vaccins aan het bestellen voor 2022. Big Pharma begint ondertussen ook wat samen te werken, zowel Sanofi als Novartis gaan productielijnen ter beschikking stellen voor het Pfizer vaccin te produceren. Maar dat gaat de komende maanden nog geen extra volumes opleveren.
Wie moet er exact vertrekken en waarom?
Omdat er geen garantie is dat de immuniteit tegen covid19 levenslang is of slechts korte termijn en jaarlijks herhaald dient te worden.Enig idee waarom deze vaccins besteld worden, of waarom we hier in tekort zouden komen, als er meer dan het dubbele dat nodig is reeds besteld is?
Beetje zoals wie zich niet aan de regels houd ook achteraan de rij mag aansluiten.Van mij mogen ze die werkweigeraars veel strenger gaan controleren en aanpakken, zeker in tijden dat er nu bespaard zal moeten worden in de toekomst. Kijk nu bijv. naar de enorme kost van de Covid ingrepen, dit gaat weer allemaal gefinancieerd worden door mensen die werken en belastingen betalen en mensen die weigeren mee te betalen mogen evenzeer mee profiteren van de oplossing. Zet die gasten bijv. eens helemaal achteraan als ze beginnen met de vaccinaties.
Indien het halfjaarlijks herhaald moet worden, dan zou dit misschien opportuun zijn. Maar als het jaarlijks herhaald zou moeten worden, dan zijn we met de huidige aantallen reeds voorzien voor 2022. Is er enige indicatie dat de vaccins slechts zo kort efficiënt zouden zijn?Omdat er geen garantie is dat de immuniteit tegen covid19 levenslang is of slechts korte termijn en jaarlijks herhaald dient te worden.
Ik zou minstens voor het zorgpersoneel een extra vaccin voor in 2022 voorzien.
In het geval dat gewone of aangepaste booster shots nodig zijn om de immunisatie op peil te houden. Bij de Zuid-Afrikaanse (en vermoedelijk ook de Braziliaanse) variant is al te zien dat de huidige vaccins een stuk minder goed werken dan bij de variant die nu nog dominant is in Europa. Op dit moment is dat nog niet problematisch maar hoe het virus verder nog gaat muteren is onvoorspelbaar. Vaccinatiecampagnes zouden bv voor evolutionaire druk kunnen zorgen zodat mutaties dominant worden waarop het vaccin nog minder effect heeft.Enig idee waarom deze vaccins besteld worden, of waarom we hier in tekort zouden komen, als er meer dan het dubbele dat nodig is reeds besteld is?
“We are now actually ordering further vaccines for 2022, to have at least some on hand,” Spahn said. “Nobody knows if we’ll need a booster... With production capacities now being extended, we’ll order vaccines as a precaution. If we don’t need them, good, but if we do then they’ll be available.”
De realiteit geeft aan dat van die mensen statistisch gezien nooit nog iemand zou gaan werken.Nope, hier wordt niets aan gedaan, mede door Covid-19,
duizenden-langdurig-zieken-meteen-erkend-tot-aan-pensioen
Pfizer en Moderna zijn op dit moment wel al vaccins aan het ontwikkelen voor de nieuwe varianten, mijn interpretatie was dat die daar zouden kunnen ondervallen. Maar dat is inderdaad niet zo duidelijk op basis van het artikel.Naast het gegeven dat ik dacht tegengekomen te zijn dat alle vaccins toch voldoende bescherming zouden bieden tegen de huidige varianten, zie ik niet hoe het bestellen van de huidige vaccins helpt tegen varianten van de toekomst. Extra bestellingen van huidige vaccins lijken me juist dat te zijn, huidige vaccins.
Nu, het is moeilijk af te leiden natuurlijk, gezien de geringe informatie in het artikel. Lijkt me meer een kwestie van "het volk kalm houden", dergelijk nieuws.
Is weer zo'n damned if you do, damned if you don't situatie. Als de regering er geen koopt en een boostershot blijkt handig, dan is er commentaar dat ze weer niet hebben ingegrepen. Als de regering er koopt en een boostershot lijkt onnodig, dan is er commentaar dat ze weer onnodig miljoenen hebben uitgegeven. Ik veronderstel dat tegen 2022 de verschillende fabrikanten hun productie zodoende in orde hebben dat er niet meteen nood is aan het stockeren van honderdduizenden vaccins.
Nog maar wat liegen.Net niet, in het artikel staat letterlijk dat bijna 30k mensen zonder boe of ba een uitkering gaan krijgen tot aan hun pensioen. Niet omdat ze zwaar ziek zijn of omdat ze het werk niet aankunnen, maar wel omdat de controle-artsen het werk niet meer kunnen volgen:
![]()
Overheid geeft ruim 29.000 langdurig zieken uitkering tot aan hun pensioen: "Heel uitzonderlijk" | VRT NWS Nieuws
De overheid heeft beslist om ruim 29.000 langdurig zieken een uitkering te geven, meteen tot aan hun wettelijk pensioen. Daar kunnen ook jongere mensen bij zitten die al meer dan 10 jaar arbeidsongeschikt zijn. Dat schrijft De Standaard en is bevestigd aan VRT NWS. De overheid nam de beslissing...www.vrt.be
Dat zeg ik niet alleen, dat staat evengoed in het artikel van DS. Maar vertel me gerust wat jij in die grafiek dan ziet. Ik ben benieuwd![]()