D
Deleted member 95
Guest
Tiens dat is ook de eerste keer dat ik hoor dat een gele kaart 750 Euro boete inhoudt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blijkbaar gewijzigd zodat het wat "eerlijker" verdeeld is. Jezus, waar mensen zich druk in maken.
Ik geef je gelijk over het zorgpersoneel. Maar hun leven verbeter je op dit moment ook door de tijdbom van het oudere segment van de bevolking te ontmijnen. Zij kunnen het zorgstelsel doen ontploffen als ze besmet worden. En dan gaat het niet over die ene 90-jarige, maar over het hele bevolkingssegment.Typisch Belgisch eigenlijk, eerst een uitrol plannen op basis van rationele criteria, zoals locatie van de woonzorgcentra in de buurt van de logistieke keten van het vaccin en die vervolgens overboord gooien omdat Franstalige regio's hierbij benadeeld zijn.
Een dweil kan echter probleemloos een regering vormen zonder regionale evenwichten te respecteren, maar goed.
Als symbool kan dit wel tellen inderdaad, niet zozeer een symbolische vaccinatie, maar symbool van Belgische wafelijzerpolitiek.
Ik blijf het ook zonde vinden dat men ervoor kiest om eerst de woonzorgcentra te vaccineren en later past het zorgpersoneel, dat is een foute keuze die moet dienen als schaamlapje voor het falen van de overheid in diezelfde woonzorgcentra, maar het "rendement" van die vaccins zal daar laag zijn.
Ik las dat een 96-jarige als eerste het vaccin zal krijgen, en hij hoopt de 100 te halen. Ik misgun hem die 100 jaar niet.
Maar de cynicus in mij vindt het leven van een jonge verpleegster/verpleger, dokter of zorgkundige in een ziekenhuis toch belangrijker dan het leven van iemand in een woonzorgcentrum die daar gemiddeld nog slechts 2 jaar te leven heeft. De kans dat een jong iemand van het zorgpersoneel overlijdt aan covid-19 is een pak kleiner, maar die verliest in één keer wel meteen een veelvoud aan kwalitatieve levensjaren.
Maar goed over het blindstaren op absolute sterfcijfers hebben we op het legacy-forum al gediscussieerd.
Update: Afgewezen door de RvS, terecht in mijn ogen.Je geeft ze een vinger en ze eisen een arm
![]()
Raad van State verwerpt klacht van groep priesters die kerstvieringen met meer dan 15 mensen wilden | VRT NWS Nieuws
De Raad van State geeft een groep katholieke priesters ongelijk die bezwaar hadden aangetekend tegen de beperkingen op misvieringen, in de hoop dat ze deze week op Kerstmis toch volwaardig de mis (met meer dan 15 mensen) zouden kunnen opdragen. Een van de priesters is Marc Leroy, de pastoor van...www.vrt.be
Wel, ik kan eindelijk eens iets positief zeggen over de Belgische politiek en het coronabeleid:
![]()
Amerikaanse Congresleden krijgen voorrang bij vaccinatie: ‘Belachelijk’
In de Verenigde Staten krijgen niet de gezondheidswerkers of de ouderen de eerste coronavaccins, maar wel de Congresleden. Dat lokt heel wat verontwaardigde reacties uit, ook binnen de politiek zelf.www.standaard.be
Onze politici zijn nog net niet zo laag gezonken als mensen als Nancy Pelosi (D) of Mitch McConnell (R), de corrupte, bejaarde gerontocraten die in het Congress van de V.S. de dienst uitmaken, door zichzelf voorrang te geven in de vaccinatie-campagne op mensen in de frontlinie van de strijd tegen het virus. Uiteraard zelfs nog een paar Republikeinen die voorheen het virus minimaliseerden, maar nu wel braaf een vaccin hebben laten zetten.
Da's dubbel imo. Het is wel een krachtig signaal dat bepaalde figuren met een voorbeeldrol zich laten inenten. Ge kunt er dan over discussiëren of het hele congres aan die voorwaarde voldoet maar Pelosi kunt ge daar wel bijrekenen imo, net als Biden.Ik vind er eigenlijk niets opmerkelijks aan.
Dat zijn wat, 650 vaccins?
Op een bevolking van 210 miljoen volwassenen. Peulschil.
Het land moet geregeerd kunnen blijven worden en gezien de gemiddelde leeftijd in de Senaat bv, is dat toch noodzakelijk.
Bovendien speelt dat psychologisch effect echt wel een rol denk ik om twijfelaars over de streep te trekken.
Het is niet de senaat die het land "regeert" he, het zijn de kabinetten (of whatever de naam is in US) die dat doen. Die senator kan daar nog zoveel staan roepen dat hij iets vindt, als zijn kabinet dat niet voorbereidt, kan die niks uitvoeren.Ik vind er eigenlijk niets opmerkelijks aan.
Het land moet geregeerd kunnen blijven worden en gezien de gemiddelde leeftijd in de Senaat bv, is dat toch noodzakelijk.
Bovendien speelt dat psychologisch effect echt wel een rol denk ik om twijfelaars over de streep te trekken.
Vele kleintjes maken natuurlijk een grote.Ik vind er eigenlijk niets opmerkelijks aan.
Neen, net voor de eerste vaccinaties gingen er filmpjes rond waarin getoond werd hoe gemakkelijk het was om een inenting te faken dmv valse naalden. Dus de "valselijk verkozen" president die zich "zogezegd" laat vaccineren is geen krachtig signaal.Vele kleintjes maken natuurlijk een grote.
Ik vind vooral de tegenstelling interessant. 1 persoon te veel is prinicipieel een ramp, dan ben je een egoïst - maar als je met 650 bent is het ok.
Het signaal was (in mijn ogen) even krachtig als enkel Biden dat deed.
Men geeft vaak aan dat alleen oude mensen sterven aan het virus. Toch even een beeld geven van wat dit virus met officiële statistieken doet.
Het CDC heeft berekent dat de gemiddelde levensverwachting in de VS, einde augustus 2020, is gedaald met 1.5 jaar, en dat die daling tegen tegen het einde van 2020 waarschijnlijk 2 tot 3 jaar zal bedragen.
Sinds het begin van de tellingen zijn de twee grootste dalingen in levensverwachtingen 1943 (tweede wereldoorlog, daling met 2.9 jaar) en 1918 (influenza, daling met 11.8 jaar, groter effect om dat influenza vooral jongeren trof).
De idee dat dit virus alleen mensen treft die nog maar enkele maanden te leven hebben is dus totale nonsens.
"Dat stevig aantal mensen die net onder de levensverwachting zitten" hebben inderdaad nog allemaal nog heel wat jaren te leven, want de gemiddelde levensverwachting van die populatie is veel hoger dan de gemiddelde levensverwachting van de totale populatie. Dat bevestigt dus gewoon mijn stelling, dat het niet allemaal mensen zijn die bijna dood, zijn, maar veel mensen die nog heel wat levensjaren te goed hadden.enkele uitzonderlijke jonge doden kunnen je gemiddelde al stevig verlagen. Een steviger aantal oude mensen die net onder de vorige gemiddelde levensverwachting zaten ook.
No shit Sherlock Holmes!Het feit dat je zelf het cijfer van de Spaanse Griep erbij zet is duidelijk: dat was een virus dat vooral jongeren trof, en je ziet duidelijk een veel grotere invloed op de levensverwachting.
Discussies mogen gerust wat bitsig zijn.Blij om te zien dat de 9lives trend zich hier ook doorzet.
Moeten replies altijd zo aanvallend zijn?
"Dat stevig aantal mensen die net onder de levensverwachting zitten" hebben inderdaad nog allemaal nog heel wat jaren te leven, want de gemiddelde levensverwachting van die populatie is veel hoger dan de gemiddelde levensverwachting van de totale populatie. Dat bevestigt dus gewoon mijn stelling, dat het niet allemaal mensen zijn die bijna dood, zijn, maar veel mensen die nog heel wat levensjaren te goed hadden.
No shit Sherlock Holmes!
Waarom denk je dat ik die opmerking erbij plaatste
Helaas zaten er heel was paniekzaaiers bij en Covid deniers --> get to the end of the line zou ik zeggenIk vind er eigenlijk niets opmerkelijks aan.
Leer eens lezen. Ik schrijf "De idee dat dit virus alleen mensen treft die nog maar enkele maanden te leven hebben is dus totale nonsens." Verdraai mijn woorden dus nietJe post zelf cijfers die je eigen stellingen onderuit halen. Als covid19 niet een ziekte was die voornamelijk oude mensen zou treffen, maar met dezelfde mortaliteit jongere mensen zou treffen, zouden de cijfers er héél anders uitzien.