Het is ook nooit openlijk duidelijk gecommuniceerd geweest he. Dat als ge iemand in uw tuin ontvangt je die toegang tot uw toilet moet ontzeggen was natuurlijk een noodzaak om te verduidelijken, dat men kinderen opeens ging meetellen als knuffelcontact was een fait divers natuurlijk :ironic: Imo is er nu evenveel verontwaardiging als er ging geweest zijn moest met dit in november verduidelijkt hebben.
Dat ligt volgens mij 100 % aan de media. Beide gaan terug op hetzelfde artikel 15 bis - dat de journalist het belangrijker vindt om vragen over een kakje te stellen dan over kinderen zegt meer over de journalist i.m.o.; de enige reden dat het over dat toiletbezoek ging was dat een journalist die vraag aan de minister stelde, de minister begon daar niet zelf over.
De uitzondering heeft nooit bestaan voor het knuffelcontact, enkel voor de bubbels waarvan heel erg expliciet werd gecommuniceerd dat deze afgeschaft werden. Waarom zou die niet-bestaande uitzondering nog eens herhaald worden? De niet-bestaande uitzondering voor linkshandigen en boekhouders werd ook niet vermeld.
Kleine aanvulling. Als ik of mensen in dezelfde situatie eerder dit jaar verontwaardigd waren over de impact van een maatregel waren de reacties steevast iets in deze strekking:
* Iedereen moet opofferingen maken
* Het virus kijkt niet naar wat leuk is
* Het virus ... (vul maar in)
* Iedereen moet zich aanpassen
* Het is voor niemand leuk.
* Je bent een dikke egoïst als je je er niet aan houdt
* Je bent een dikke egoïst als je zelfs nog maar kritiek hebt op een maatregel.
etc.
Deze reeds bestaande maatregel wordt nog eens herhaald, en plots is het wel een drama?
Die alleenstaande moeder kan ook tijdelijk te verhuizen. Ik ken genoeg alleenstaanden die tijdelijk bij hun ouders, collega's of vrienden ingetrokken zijn omdat ze anders wel heel erg alleen waren. Misschien iets moeilijker met een kind, maar het is wel degelijk een optie. Of een half uurtje per dag in de tuin afspreken. Of langer binnen, met een knuffelcontact dat de kinderen niet meeneemt.