Crimson Desert

Dat is nog altijd niet duidelijk waarom het dan opeens de PC zou worden? :unsure:
Dat ziet er toch allemaal vrij standaard uit voor console en pc?

Als je beide systemen hebt staan ga je toch eerder grijpen naar PC op basis van de gegeven specificaties (native, zonder upscaler)? Toegegeven ik ben geen console speler dus als dit het 'standaard' verschil is, dan heb ik niets gezegd :unsure:.

Waarom? Waarschijnlijk mis ik iets
Dat is nog altijd niet duidelijk waarom het dan opeens de PC zou worden? :unsure:
Dat ziet er toch allemaal vrij standaard uit voor console en pc?
een Base PS5 is toch triestig als je performance wilt spelen is het 1080p voor 60 fps en quality is upscaled naar 4k vanuit 2k voor maar 30 fps.
anno 2026 vind ik 1080p toch niet "standaard"

dan speel ik liever op mijn pc 2k met meer dan 60 fps...

een Base PS5 is toch triestig als je performance wilt spelen is het 1080p voor 60 fps en quality is upscaled naar 4k vanuit 2k voor maar 30 fps.

Als je niet beter weet als console gamer is 1080p 60fps goed
de vraag is meer, overal een vaste/stabiele 60fps….

Ik ben hier de uitzondering mss, maar ik heb nog steeds geen 4K tv. (full hd oled). Dus voor mij maakt resolutie weinig uit :)

Als je niet beter weet als console gamer is 1080p 60fps goed
de vraag is meer, overal een vaste/stabiele 60fps….
voor mij is 1080p al meer dan voldoende
Ik ben hier de uitzondering mss, maar ik heb nog steeds geen 4K tv. (full hd oled). Dus voor mij maakt resolutie weinig uit :)
dan kon je toch ook blijven op de PS4 want dat ding speelde ook 1080p af. Het enige wat je dan wint met PS5 zijn de loading times.

Ik kan het nog snappen als je geen 4k tv hebt yeah fuck resolutie dan I get that maar ik zit hier met een 65 inch OLED 4k tv die tot 120hz kan gaan en dan krijg je voor de ps5 een miezerige 1080p als je wat meer frames wilt. Lolz

De PS5 is van 2020 dus geen idee waarom je dan afkomt met "anno 2026".

De PS5 is momenteel voor €420 te vinden, en is een tijd te vinden geweest voor €350.
Als ik naar de specsheet voor pc kijk, zal je pc in de verste verte (noch een halfjaar geleden en zeker nu niet) in die prijsklasse zitten als je 1440p 60fps+ zult halen... Dus ik snap niet waarom je dat dan wilt vergelijken 🤷‍♂️

Zelfs een pc met de specs voor medium settings 1080p 60fps (vergelijkbaar met performance op ps5) is een pc met een prijskaartje die meermaals die van de ps5 is.

dan kon je toch ook blijven op de PS4 want dat ding speelde ook 1080p af. Het enige wat je dan wint met PS5 zijn de loading times.

De nieuwere games komen niet meer op ps4 😁

Ik heb het even opgezocht en mijn tv is een 1080p hd. Moet zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van de nieuwste tv's en beeldscherm resoluties. Zolang het spel maar draait op de ps5 is het voor mij goed.

De PS5 is van 2020 dus geen idee waarom je dan afkomt met "anno 2026".

De PS5 is momenteel voor €420 te vinden, en is een tijd te vinden geweest voor €350.
Als ik naar de specsheet voor pc kijk, zal je pc in de verste verte (noch een halfjaar geleden en zeker nu niet) in die prijsklasse zitten als je 1440p 60fps+ zult halen... Dus ik snap niet waarom je dat dan wilt vergelijken 🤷‍♂️

Zelfs een pc met de specs voor medium settings 1080p 60fps (vergelijkbaar met performance op ps5) is een pc met een prijskaartje die meermaals die van de ps5 is.
Mijn huidige pc is iets van 3 jaar oud denk ik. Ik zou 4k kunnen draaien maar heb nog geen 4k monitor.
Ik wacht nog effe tot OLEDS 4k monitoren op de markt wat goedkoper worden en dan ga ik ervoor.
Momenteel heb ik een 2k monitor daarom dat ik op 2k "vast zit"

Toen de ps5 uitkwam in 2020 werd er op de doos van de console gezet 4k 120
In 2020 eh!!! Als ik mij niet vergis stond er zelfs 8k op
Dus excuse me dat ik 6 jaar later niet in 1080p wil gamen

Ik snap ook niet waarom je een prijs van pc wilt vergelijken want die zijn sinds 2020 inflated, 2020 de coin boom en corona waardoor gpu prijzen hoog werden en dan AI waardoor we nu ook hetzelfde probleem hebben bij Ram en storage.
maar no worries als het zo blijft doorgaan worden de consoles ook prijzig met next gen.

Toen de ps5 uitkwam in 2020 werd er op de doos van de console gezet 4k 120
In 2020 eh!!! Als ik mij niet vergis stond er zelfs 8k op
Dus excuse me dat ik 6 jaar later niet in 1080p wil gamen
En hardwarematig kan de PS5 die output ook aan. Dat is het enige dat die logo's op de doos willen zeggen. Dat jij die fout interpreteert en daardoor verkeerde verwachtingen hebt, is enkel aan jezelf te danken.

Ik snap ook niet waarom je een prijs van pc wilt vergelijken want die zijn sinds 2020 inflated, 2020 de coin boom en corona waardoor gpu prijzen hoog werden en dan AI waardoor we nu ook hetzelfde probleem hebben bij Ram en storage.
maar no worries als het zo blijft doorgaan worden de consoles ook prijzig met next gen.
Omdat het wel belangrijk is natuurlijk. Jouw pc, die JIJ aan het vergelijken was, zit in een compleet andere prijsklasse en is nieuwer. No shit dat het dan meer performance gaat halen. Net zoals een PS5 pro betere performance zal halen dan de base PS5. Maar jij vergeleek met de base PS5...

Mijne neefke zijn 5j oude (toen al semi-budget) gaming pc gaat volgens de pc spec sheet tussen minimum & low zitten :P

En hardwarematig kan de PS5 die output ook aan. Dat is het enige dat die logo's op de doos willen zeggen. Dat jij die fout interpreteert en daardoor verkeerde verwachtingen hebt, is enkel aan jezelf te danken.

Omdat het wel belangrijk is natuurlijk. Jouw pc, die JIJ aan het vergelijken was, zit in een compleet andere prijsklasse en is nieuwer. No shit dat het dan meer performance gaat halen. Net zoals een PS5 pro betere performance zal halen dan de base PS5. Maar jij vergeleek met de base PS5...

Mijne neefke zijn 5j oude (toen al semi-budget) gaming pc gaat volgens de pc spec sheet tussen minimum & low zitten :p
Hij kan het aan maar bij bepaalde games bij Crimson Desert dus niet en ik heb ook nog in al die tijd geen enkele game op 120 fps zien draaien op de ps5 op 4k duuuuuus zeer doubtful dat die dat ooit kon halen. Het is ook dat ze na een bepaalde tijd die logo's er ook hebben afgehaald.

Nee wat ik belangrijk vond of beter gezegd de keuze maakte is dat ik liever niet op 1080p wil gamen ik heb helemaal geen vergelijking gedaan tussen mijn pc en de ps5. Gewoon mijn keuze uitgelegd waarom ik de pc versie verkoos boven de pc.
Maar zodra ik zei 1080p sprong iedereen al op zijn paard.

Als ik een PS5 Pro had zou ik wel bezig zijn over de ps5 pro maar die heb ik niet wel een base ps5.

Hij kan het aan maar bij bepaalde games bij Crimson Desert dus niet en ik heb ook nog in al die tijd geen enkele game op 120 fps zien draaien op de ps5 op 4k duuuuuus zeer doubtful dat die dat ooit kon halen. Het is ook dat ze na een bepaalde tijd die logo's er ook hebben afgehaald.

Nee wat ik belangrijk vond of beter gezegd de keuze maakte is dat ik liever niet op 1080p wil gamen ik heb helemaal geen vergelijking gedaan tussen mijn pc en de ps5. Gewoon mijn keuze uitgelegd waarom ik de pc versie verkoos boven de pc.
Maar zodra ik zei 1080p sprong iedereen al op zijn paard.

Als ik een PS5 Pro had zou ik wel bezig zijn over de ps5 pro maar die heb ik niet wel een base ps5.
Ik zit niet op mijn paard; ik en waarschijnlijk nog een paar console gamers zijn tevreden met 1080p 60fps, zeker in dit type game.
Ook al heb je 4k tvs met 120hz…

Denk dat we mogen content zijn als GTA op 1080 60 ga zitten op de base PS5

Dit zal zo zwaar een where wind meets verhaal zijn...

Veel opties en leuk maar na paar maand spreekt niemand er meer over.

Where winds meet heeft alleen al op steam nog +-40k dagelijkse spelers na 5 maanden.

Ikzelf speel een single player game toch ook geen maanden.
Dus lijkt me normaal dat er x maand na release ook veel minder zal over gepraat worden.
En als het toch tegenvalt dan zal het inderdaad nog sneller stilvallen, maar ervan uitgaand dat het meer dan ok is zullen de meeste gamers na een paar weken er wel door zitten.

Kijk naar een nieuwe single player release zoals bvb de nieuwe resident evil.
Dat had op release op steam ook bijna 400k spelers, en nu nog +- 80k nog geen week na release.
Niet omdat het niet ok is, maar omdat de meeste er al door zitten.

Voor veel mensen is dit wel nog de standaard, zeker door dat er veel gamers op een console gamen.

@Gentei , ook op de gewone PS5 is de output 4k he. Is via pssr geupscaled. Niet te vergelijken met pssr 2 op de pro, dat is juist. Maar bijna niemand op pc speelt zijn spellen in natief 4k. Het grotendeels speelt zijn spellen op 1440p met dlss naar 4k output. Dus ik snap deze discussie niet zo goed eerlijk gezegd. En er zijn genoeg spellen die ook 120 fr hebben op de gewone PS5. Fortnite, warzone, devil may cry, ...

Terug
Bovenaan