Crimson Desert

Volgens mij was dat als tv geen 120Hz aan kan voor 4k, dat het spel terugschakelt naar een veel lagere resolutie als je de 120Hz afdwingt.

Weet wel niet of de update hier iets van oplost?

Heb ze gisteren beide eens getest: 120 hz op ps5 en console in balanced mode.
Het viel me op dat het spel iets soepeler draaide maar dat de dynamiek (filter) van de graphics
en ook vergezichten als bergen wat wegviel, zagen er wat lichter uit. Heb het toch maar afgezet :biglaugh:

In het begin van de video, als ze beginnen te praten over Crimson Desert op PS5 (min 3 ofzo), dan is John aan het vertellen van pssr 2 op de pro, dat dit er nog zoveel beter uitziet dan toen zij eerst het spel getest hadden. Zo goed zelfs dat de balanced mode er beter uitziet - puur visueel - dan de native 4k mode. Dat is toch wel damn impressive. Pssr 2 is the real deal 🙂.

Vraagje voor zij die hem ook aant spelen zijn.

Int begin krijg je zo een paar quests waar je bv een slave camp moet bevrijden, of een quarry gaan ontdoen van alle bandits.

Hoe doen jullie dit?
Als ik daaraan begin dan komt er een percentage dat zeer traag aftelt vanaf 100% naar 0.
Maar ik heb het gevoel dat ik maar enemies blijf killen en dat dit percentage amper daalt.
Aan dit tempo zou ik precies 2, 3 uur enemies moeten staan killen.

Mis ik iets? :)

Int begin krijg je zo een paar quests waar je bv een slave camp moet bevrijden, of een quarry gaan ontdoen van alle bandits.

Hoe doen jullie dit?
Als ik daaraan begin dan komt er een percentage dat zeer traag aftelt vanaf 100% naar 0.
Maar ik heb het gevoel dat ik maar enemies blijf killen en dat dit percentage amper daalt.

Nope all normal, ik heb over de quarry een dik half uur gedaan :)

Er komen nog zo Camps met massa mobs maar ondertussen ga ik er al wat sneller door met mijn equipment upgrades en skills.

Hoe doen jullie dit?

Ik heb die quarry in +- 20 min gedaan gisteren, incl boss. Op release dag heb ik die ook al eens geprobeerd en toen was het alsof ik gewoon tegen een muur bleef lopen. Upgraded gear en skills maken een enorm verschil. Toen ik gecleared heb vs toen ik het voor de eerste keer probeerde is dag en nacht verschil.

Ik zou dus de quarry negeren tot je je armor en wapens wat meer hebt geüpgraded.

Ik heb die quarry in +- 20 min gedaan gisteren, incl boss. Op release dag heb ik die ook al eens geprobeerd en toen was het alsof ik gewoon tegen een muur bleef lopen. Upgraded gear en skills maken een enorm verschil. Toen ik gecleared heb vs toen ik het voor de eerste keer probeerde is dag en nacht verschil.

Ik zou dus de quarry negeren tot je je armor en wapens wat meer hebt geüpgraded.
Heb je die quarry gedaan voor of na de hornsplitter?

Heb je die quarry gedaan voor of na de hornsplitter?
Heel lang na hornsplitter! De eerste keer dat ik quarry probeerde was idd rond dezelfde tijd dat ik hornsplitter moest doen.
Ik zit nu een aantal hoofdstukken verder van hornsplitter en heb dus nu pas de quarry gedaan. Voelde me wel tikkeltje OP, maar was dus omdat ik zo veel sidequests en exploration heb gedaan sinds de vorige poging.

Ik was de quarry eigenlijk al volledig uit het oog verloren tot ik een quest kreeg waarvoor ik die quarry nodig heb

Ik heb gisterenavond Hornsplitter verslagen en zijn zwaard gekregen.

Wat ik ook net lees, is dat er in die quarry's gebouwen zouden zijn die je kan kapotmaken.
Een informary bv om te stoppen dat mobs respawnen.
Met de laatste patch van gisteren zouden deze gebouwen beter zichtbaar moeten zijn.

Straks nog eens een poging ondernemen :).

Vanaf wanneer klikt het bij iedereen met deze game? 6 uurtjes gespeeld en toch nog niet de drang dat ik verder wil spelen. Grafisch super mooi, maar blijf met het gevoel zitten dat ze teveel erin hebben willen steken, dat dan weer matig is uitgewerkt.

Voorbeeld die bounty' s, kheb er al een stuk of 5 gedaan en das letterlijk gewoon elke keer naar de locatie gaan, die persoon vinden, tackelen en naar de gevangenis brengen. Ik mis dan zoals bij RDR 2, dat er rond die bounty een verhaal is, dat telkens volledig anders is.

Daarom vraag ik me af of het nog beter word. Momenteel zit ik aan chapter 3, bij dat stuk land dat je krijgt.

Vanaf wanneer klikt het bij iedereen met deze game? 6 uurtjes gespeeld en toch nog niet de drang dat ik verder wil spelen. Grafisch super mooi, maar blijf met het gevoel zitten dat ze teveel erin hebben willen steken, dat dan weer matig is uitgewerkt.

Voorbeeld die bounty' s, kheb er al een stuk of 5 gedaan en das letterlijk gewoon elke keer naar de locatie gaan, die persoon vinden, tackelen en naar de gevangenis brengen. Ik mis dan zoals bij RDR 2, dat er rond die bounty een verhaal is, dat telkens volledig anders is.

Daarom vraag ik me af of het nog beter word. Momenteel zit ik aan chapter 3, bij dat stuk land dat je krijgt.
Bij mij was de grote klik na de chapter 3 boss. Alles viel na chapter 3 wat op zijn plaats en had niet meer het gevoel dat er te veel in stak

Er openen nochtans veel extra zaken na/vanaf chapter 4.
Wist gisteren even niet wat eerst te doen. :)
Nieuwe commisies, die greymanes gaan zoeken om je camp opties uit te breiden,de main quest die varieerd van killen tot puzzelen en boss fight ertussen, nieuw upgrades, nieuwe factions met bijhorende quests/tasks.

Maar ik vind dat eerder een voordeel dan een nadeel.

33 uren played en ik zit nog maar halverwege chapter 4 qua main quest.
Wel al Tier 6 wapens, Tier 4 equipment en Tier 2 accesoires.

Bij mij klikte het eigenlijk meteen na de tutorials wanneer de wereld open ging. De quests en het verhaal worden er niet beter op nee, maar ik zit ook niet zoveel verder dan jou, net in het begin van chapter 4. Wel al meer dan 25u gespeeld ondertussen.

Terug
Bovenaan