Crimson Desert

De zaken die ik nog niet wist blijven ook maar de kop opsteken.

Ik wou bvb niet met die andere vrijgespeelde characters spelen, al werk genoeg met Kliff.
Maar nu blijkt dat je die andere characters ook kan inviten in een party en die vechten ook mee. Al kan je niet alle quests doen met die party.
Story quests zullen niet lukken, maar zo goed als andere zaken wel.

Pets kunnen ook armor equipped krijgen, al is het maar cosmetic.

The abyss daar in de lucht is nog een wereld appart, daar blijven ook puzzle/jump levels unlocken met rewards.
Dus niet enkel dat stukje waar je in begin van het spel word naartoe gestuurd.

Als je die 'kuku' pot quest hebt gedaan, kan je in die pot alle abyss related items steken, is dus een extra inventory in je inventory.
(230 slots in die pot)

Heb het nu al een paar dagen gespeeld. Ik vind het wel leuk.
Er zat echt veel potentieel in de het spel maar ze hebben het imo naar de knoppen geholpen door geen werk te steken in de manier waarop lore of het verhaal wordt aangereikt.
De intro is echt goed en daarna is het zo van "fu, lees maar wat tekst in de menu ofzo als je meer wil leren".
Daarvoor moest men geen lineair verhaal maken. Gewoon de lore meer integeren in het spel.
Aan de ene kant moet je saaie tutorials doorworstelen voor zaken die ik zelf wel kon uitzoeken en aan de andere kant geen enkele info geven over core gameplay elementen.
En die abyss. Tja, het "bestaat". En daarmee is alles gezegd.
Het is alsof dit spel volledig via AI gemaakt is. Een mix van alles maar geen ziel.
Zeer spijtig want de engine, de wereld en de mechanics zijn echt wel goed.

Bij momenten is dit spel toch echt frustrerend, daarstraks voor de eerste keer in de edit mode van mijn huis en ik kon gewoon niet vinden hoe ik dat kon afsluiten (blijkbaar escape inhouden) :unsure:

Bij momenten is dit spel toch echt frustrerend, daarstraks voor de eerste keer in de edit mode van mijn huis en ik kon gewoon niet vinden hoe ik dat kon afsluiten (blijkbaar escape inhouden) :unsure:
Is dat iets dat via de main quest word aangeboden?
Ik zit nu in chapter 6 maar nog geen housing zien passeren.

Is dat iets dat via de main quest word aangeboden?
Ik zit nu in chapter 6 maar nog geen housing zien passeren.
Nee niet specifiek, aan de overkant van de weg bij uw kamp staat normaal gezien uw huisje.

Wat doen jullie eigenlijk met al die documenten en boeken die je krijgt? Die wat je kan verkopen heb ik verkocht maar ik heb er nu nog een hoop die je niet kan verkopen. Is dat safe om gewoon te verwijderen? Want door die rommel zitten mijn bags nog altijd vol...

Nee niet specifiek, aan de overkant van de weg bij uw kamp staat normaal gezien uw huisje.

Wat doen jullie eigenlijk met al die documenten en boeken die je krijgt? Die wat je kan verkopen heb ik verkocht maar ik heb er nu nog een hoop die je niet kan verkopen. Is dat safe om gewoon te verwijderen? Want door die rommel zitten mijn bags nog altijd vol...
Geen idee, ik heb die die ik niet kan verkopen voorlopig in mijn supply chest gestoken.
Tot ik daar eens zonder space zal vallen en dan nog eens te bekijken denk ik.

Allee ondertussen weer wat uurtjes versleten en het begint wel wat meer te groeien aan mij. De controls blijven soms wat onhandig voelen ( jump / use beide op vierkantje) maar het gaat steeds vlotter. Net in chapter 5 (?) Die archery wedstrijd moeten doen, dat was wel vloeken. Die tegenstander zn pijl ging soms al voordat het target omhoog kwam. Maar na enkele pogingen is het me toch gelukt. De wereld is echt gigantisch en ik heb nog maar een fractie ervan gezien. Ook al die plekjes met verborgen secrets en loot, hoe vind iedereen die, ik heb echt de tijd niet om elk hoekje te exploren 🤣 Zijn er eigenlijk ook pets die je helpen in combat? Ik heb wel ondertussen een hond die alle loot voor mij verzameld.

Tof spel en de tijd vliegt als ik bezig ben maar versta niks van de main quest, niet dat ik daar belang aan hecht maar toch wtf 😳

Allee ondertussen weer wat uurtjes versleten en het begint wel wat meer te groeien aan mij. De controls blijven soms wat onhandig voelen ( jump / use beide op vierkantje) maar het gaat steeds vlotter. Net in chapter 5 (?) Die archery wedstrijd moeten doen, dat was wel vloeken. Die tegenstander zn pijl ging soms al voordat het target omhoog kwam. Maar na enkele pogingen is het me toch gelukt. De wereld is echt gigantisch en ik heb nog maar een fractie ervan gezien. Ook al die plekjes met verborgen secrets en loot, hoe vind iedereen die, ik heb echt de tijd niet om elk hoekje te exploren 🤣 Zijn er eigenlijk ook pets die je helpen in combat? Ik heb wel ondertussen een hond die alle loot voor mij verzameld.
Pets niet denk ik, maar je kan wel een companion oproepen (via de character wheel), die helpen wel in combat.

Die companion had ik inderdaad net ontdekt, ik heb enkel die vrouw nog maar. Is wel ferm da die combat weer wat anders aanvoelt met haar. Is het dan zo dat er bepaalde missies enkel met die andere characters te doen zijn? De main quest is bij mij voorlopig enkel met Cliff en zonder companions te doen.

Die companion had ik inderdaad net ontdekt, ik heb enkel die vrouw nog maar. Is wel ferm da die combat weer wat anders aanvoelt met haar. Is het dan zo dat er bepaalde missies enkel met die andere characters te doen zijn? De main quest is bij mij voorlopig enkel met Cliff en zonder companions te doen.
Cliff is de enige die de main kan doen. De anere kunnen geen puzzles, geen memories, ed
De skillpoints zijn ook gedeeld dus elke skill in een companion is 1 minder voor Cliff. Enkel de 3 hoofdskills zijn gemeenschappelijk.

Wat is dan het nut van die andere characters? Ik heb Damiane ook al een hele tijd unlocked maar tot nu toe geen reden gehad om te switchen, zie ook geen enkele reden om dat te doen als je dan skill points kwijt bent voor Kliff waarmee je de main story moet uitspelen.

Wat is dan het nut van die andere characters? Ik heb Damiane ook al een hele tijd unlocked maar tot nu toe geen reden gehad om te switchen, zie ook geen enkele reden om dat te doen als je dan skill points kwijt bent voor Kliff waarmee je de main story moet uitspelen.
Heb al quests gezien die Damiane only zijn. Verder kan je companions voornamelijk gebruiken als extra "party member" in sidequests en exploration etc

Bah.. ik ben soft locked op de faction quest line.

Na meer dan 40 uren vond ik het vreemd dat ik nog niet door had dat we een eigen huis hebben in ons camp.
Tot dat hier werd vermeld.
De reden is blijkbaar dat ik die intro quest (Luke's request) niet had gedaan en die flower basket per abuis heb verkocht eerder in het spel.
Hoe onozel is dat ook niet dat je bags vol zitten met items die je niet kan verkopen, maar een item dat je quest progress locked wel...

Want als je die quest niet doet kan je de rest van de camp faction quests niet unlocking. (expanding the camp)

Er staan al heel wat forum threads op verschillende fora van mensen met hetzelfde issue, en sommigen beweren dat een flower basket van pororin village het zou oplossen of luke op missie sturen en daar tegen hem praten voor een nieuwe flower basket. Maar ik heb zo goed als alle flower baskets gestolen van die village en geen enkel triggered the quest line wanneer ik die in mijn huisje plaats.

Ook de trick met Luke op missie sturen en dan daar tegen hem praten of cancellen en dan tegen hem praten lost het niet op. Gisteren 3 uren bezig geweest met die mogelijke "fixes" te proberen maar nope...

Hopelijk patchen ze het want tis wel game breaking als ik niets meer kan uitbreiden in mijn camp en na 40+ uren ga ik niet opnieuw beginnen. Bah. :(

Net wanneer ik wat nice progress begon te maken in het spel.
Gisteren nieuwe armor set, nieuwe betere spear, nieuwe one hander en nice good looking shield met goeie stats...

Laatst bewerkt:
Bah.. ik ben soft locked op de faction quest line.

Na meer dan 40 uren vond ik het vreemd dat ik nog niet door had dat we een eigen huis hebben in ons camp.
Tot dat hier werd vermeld.
De reden is blijkbaar dat ik die intro quest (Luke's request) niet had gedaan en die flower basket per abuis heb verkocht eerder in het spel.
Hoe onozel is dat ook niet dat je bags vol zitten met items die je niet kan verkopen, maar een item dat je quest progress locked wel...

Want als je die quest niet doet kan je de rest van de camp faction quests niet unlocking. (expanding the camp)

Er staan al heel wat forum threads op verschillende fora van mensen met hetzelfde issue, en sommigen beweren dat een flower basket van pororin village het zou oplossen of luke op missie sturen en daar tegen hem praten voor een nieuwe flower basket. Maar ik heb zo goed als alle flower baskets gestolen van die village en geen enkel triggered the quest line wanneer ik die in mijn huisje plaats.

Ook de trick met Luke op missie sturen en dan daar tegen hem praten of cancellen en dan tegen hem praten lost het niet op. Gisteren 3 uren bezig geweest met die mogelijke "fixes" te proberen maar nope...

Hopelijk patchen ze het want tis wel game breaking als ik niets meer kan uitbreiden in mijn camp en na 40+ uren ga ik niet opnieuw beginnen. Bah. :(

Net wanneer ik wat nice progress begon te maken in het spel.
Gisteren nieuwe armor set, nieuwe betere spear, nieuwe one hander en nice good looking shield met goeie stats...

Wanneer krijg je die quest? Bij de Greymane commissions heb ik Luke's request niet staan en als ik met Luke ga praten in het kamp geeft hij ook geen quest.

Wanneer krijg je die quest? Bij de Greymane commissions heb ik Luke's request niet staan en als ik met Luke ga praten in het kamp geeft hij ook geen quest.
Al redelijk in begin van de camp quests maar geen idee wanneer precies. Ik heb al zoveel andere zaken gedaan.

Ik heb nog altijd maar 9 camp members,, dus veel heb ik daar voor de rest nog niet gedaan.

This alleszins de introductie quest voor je housing

Al redelijk in begin van de camp quests maar geen idee wanneer precies. Ik heb al zoveel andere zaken gedaan.

Ik heb nog altijd maar 9 camp members,, dus veel heb ik daar voor de rest nog niet gedaan.

This alleszins de introductie quest voor je housing
Dat is dan ook wel heel vreemd dat ik die niet heb gekregen, zit bij de main quest ondertussen in chapter 7 en in mijn kamp zit ook al 9 man waarvan ik bijna al hun requests gedaan heb.

Oei, ik heb ook die flower basket verkocht. Ik zit aan 9 crewmembers en die housing is bij mij ook niet geintroduceerd. Het huis staat er wel al en ik kan het al decoreren, maar ik heb hier geen missie rond gehad. Dat had dan wel onder quest item mogen staan 😅

Dat is dan ook wel heel vreemd dat ik die niet heb gekregen, zit bij de main quest ondertussen in chapter 7 en in mijn kamp zit ook al 9 man waarvan ik bijna al hun requests gedaan heb.
Ben zo terug thuis.
Ik zal eens een screenschot nemen van de lijst inclusief voorgaande questen, want ze unlocken wel op volgorde heb ik de indruk.

Screenschot met verloop van die quest line:

Ik zit ook al in chapter 7 maar de meeste mensen die ik zie spelen hebben al tegen de 20 members tegen dan... :oink:
En ik vermoed dat je na die quest line extra uitbreidings opties krijgt want na Luke's Request noemt de volgende quest volgens online guides "expanding the camp".

Ik heb wel gelezen in mijn zoektocht online dat er in chapter 7 een quest komt die je zo een basket laat craften, en naar schijnt zou die wel die luke quest triggeren, dus ben aan uitzien tot ik daar ben, hopelijk werkt dat.

Laatst bewerkt:
Ben zo terug thuis.
Ik zal eens een screenschot nemen van de lijst inclusief voorgaande questen, want ze unlocken wel op volgorde heb ik de indruk.

Screenschot met verloop van die quest line:

ik zit ook al in chapter 7 maar de meeste mensen die ik zie spelen hebben al tegen de 20 members tegen dan... :oink:

Ik heb wel gelezen in mijn zoektocht online dat er in chapter 7 een quest komt die je zo een basket laat craften, en naar schijnt zou die wel die luke quest triggeren, dus ben aan uitzien tot ik daar ben, hopelijk werkt dat.
Aha nu is het duidelijk, dat is een van de main missions van het kamp. Ik ben die missies voor "secure resources" nu pas aan het doen, was de hele tijd andere missies aan het doen en dat duurt elke keer een eeuwigheid als je niet gaat slapen.

Wel goed om te weten als ik seffes Luke's request krijg dat ik die bloemen niet mag verkopen, anders had ik dat waarschijnlijk ook gedaan... :lol:

Terug
Bovenaan