Ik vind dat, alles in rekening genomen, ook niet duur eigenlijk. Ik zet de dochter af tussen 7u en 8u, en mijn vrouw gaat ze normaal halen rond 15u30. Dat is al 8u, en de meeste kinderen zitten daar inderdaad eerder 10u (logisch ook als je beiden standaarduren hebt met wat pendeltijd).Onze crèche was de 1e 18 maanden dat mijn dochter ging ook niet-inkomensgerelateerd.
Wij betaalden toen €24,5/dag + €1,5/dag voor de pampers.
Als je dan bedenkt dat je kind voor amper €26 bijna 10u wordt opgevangen is dat eigenlijk belachelijk weinig geld.
Edit: en we kregen per dag dan nog eens een toeslag van €3,xx. Spotgoedkoop eigenlijk.
En dat dan 4 dagen in de week voor € 480 per maand, en dan heb ik nog niets teruggetrokken. Ja, dat is een serieuze som geld als je dat optelt, maar als je dan ziet wat er tegenover staat kan dat volgens mij dus meer kosten voor mensen met een ok inkomen. Ik weet het, dat is niet leuk hé, maar moest dat geld naar de mensen gaan die er effectief werken zou ik daar weinig problemen mee hebben.
. Plus de schaalvoordelen, vaak zijn er meerdere verzorgers aan de slag wat de vaste kosten per kind drukt.
.