Croky Cup 2025-26

Wat is daar wil uitkomen van? Die speler van Gent draait zich toch wat om en lijkt het gewicht van zijn lichaam op Coosemans te willen doorduwen. Erachter valt Coosemans heel ambetant op die van Gent, maar da's dacht ik niet strafbaar.

(Zelf Standard-Supporter, dus redelijk neutraal hier)
Wild uitkomen is misschien het verkeerde woord, maar hij springt naar de bal en heeft hem niet, maar raakt wel de speler

Als je dan een vergelijking maakt met een bal op de grond. Keeper komt uit en duikt, speler is eerst op de bal en keeper raakt de speler ist ook penalty.
Dus als die op de stip gaat heb je denk ik weinig te zeggen.

Langs de andere kant verhinderd het contact ook wel niet dat Skoras zijn kans kan gaan - want dat is toch aan de overkant wel het argument om niet terug te komen op de overtreding.

Daar lees je dan niks meer over net zoals de potentiële rode kaart voor Ito

Werd er vroeger dan wel consequent gefloten? Lijkt mij sterk eerlijk gezegd. Natuurlijk schept de VAR een bepaald verwachtingspatroon en terecht he, maar het blijft een sport met veel interpretatie, behalve buitenspel.
Maar die rode kaart is toch niet voor interpretatie vatbaar?
Dit is gewoon het reglement volgen.

Het wordt er echt elk jaar erger op. Het heeft ook gewoon mijn liefde voor het spelletje kapot gemaakt. Buiten Genk kijk ik echt niks meer... Wsl wat WK matchen ofzo, maar zelfs daar is mijn goesting niet meer wat het was tot in pakweg 2018. Ooit hield ik echt van voetbal. CL kijken. EL kijken. Matchen van de Duivels. Matchen van onze tegenstanders. WK. EK. Nu vervloek ik soms dat ik supporter van een ploeg ben zodat ik toch genoodzaakt ben om iets van de sport te kijken.

Maar ik blijf erbij: Consequentie. Fouten maken is één ding, maar consequentie in uw beslissingen zou al veel frustratie vermijden. Lambrechts bvb die Tzolis geen rood geeft, maar Aziz in 2023 op Antwerp voor zeker geen zwaardere aanraking rood geeft. (for the record: De beslissing rond Aziz was de correcte) Dan stelt ge u toch de vraag welke regels die mannen in hun eigen hoofd volgen.
Ik deel je mening helemaal. Op dat vlak is het goed dat dazn het zo speelt. Ik maak me veel minder druk erin omdat ik het toch nog amper bekijk. Voor Anderlecht durf ik al eens een stream te zoeken, voor de andere ploegen helemaal niks. Vroeger stond hier bijna elke match op als er eentje bezig was

Maar die rode kaart is toch niet voor interpretatie vatbaar?
Dit is gewoon het reglement volgen.
Maar door die VAR en veel meer beelden ter beschikking hebt ge wel een kader gecreëerd waarin consequentie makkelijker zou moeten zijn. Ge hebt niet alleen veel meer materiaal om te bestuderen en bijsturen, maar door de brede beschikbaarheid van beelden kan er ook gewoon steviger op inconsequentie gewezen worden. Ik haalde dat van Lambrechts aan waar hij de ene keer wel rood geeft voor een aanraking en de andere keer niet. De ene keer gebeurt in de laatste weken van een stevige titelstrijd en de andere in een kwartfinale van de beker, matchen met media- en supportersaandacht dus een breed bewustzijn. Het kan dan toch niet dat ge zulke zwart-wit beslissingen dan in beide situaties anders doet?

Maar om op uw vraag te beantwoorden: Ik denk niet dat het beter was, maar dat ge er nu gewoon veel sneller op gewezen kunt worden wat niet goed is. Dit zou normaal de kans op "bijleren" en "procedures die altijd consequent gevolgd worden" groter moeten maken. Maar het maakt idd ook de frustratie groter wanneer dit niet verbetert.
Ik zeg ook dat ik de frustraties begrijp vanwege de VAR en hun mogelijkheden. Ik reageer alleen op het feit dat @starspike zegt hij door het inconsequent zijn hij het voetbal minder leuk vindt. Dat is er namelijk altijd al geweest. Ik denk dat het overaanbod en het ouder worden ook wel meespeelt in het minder kijken van de matchen. Maar dat kan ik natuurlijk niet voor iemand anders zeggen wat de echte de reden is.

Die inconsistentie is er idd altijd geweest.
En om dat op te lossen hebben ze een VAR ingeroepen. Die dan nog inconstenter is.

Het enige wat consistent afgefloten wordt, is een halve teennagel buitenspel, wat ook weer de fun uit het spel haalt

Ik zeg ook dat ik de frustraties begrijp vanwege de VAR en hun mogelijkheden. Ik reageer alleen op het feit dat @starspike zegt hij door het inconsequent zijn hij het voetbal minder leuk vindt. Dat is er namelijk altijd al geweest. Ik denk dat het overaanbod en het ouder worden ook wel meespeelt in het minder kijken van de matchen. Maar dat kan ik natuurlijk niet voor iemand anders zeggen wat de echte de reden is.

De arbitrage is voor mij alleszins echt wel een zeer grote reden voor mijn "afkeer" van de sport. 2023 was de "nail in the coffin" op dat vlak, maar het sluimerde al heel lang. En dat gevoel speelde vooral in Genk, maar ik merk dat het zich begint door te trekken naar supporters van andere clubs.

Mensen mogen uiteraard een mening hebben over dat gevoel en over hoe de Genk supporters in het algemeen denken over de arbitrage. En ik ken veel van die meningen uiteraard :D Maar los van die mening zijn dat gevoel en de gevolgen van die gevoelens er nu eenmaal. Vroeger was er inderdaad ook shit, maar nu wordt ge er gewoon zoveel makkelijker op gewezen en wordt het zoveel keer herhaald en is de mogelijkheid voor frustratie met een grote factor verhoogd.

Dat overaanbod speelt maar voor een klein deel mee. Maar het speelt mee. Als ge het komend WK wilt volgen, moet ge bij wijze van spreken een maand vrij nemen van uw werk en kunt ge tegen uw gezin zeggen "Deze maand doet ge het maar allemaal op uw eigen". En als het van Infantino afhangt, is dit nog maar het begin :S Maar het spreekt inderdaad niet in het voordeel van "het speciale" van voetbal.

Ik vind het alleszins jammer. Voetbal was altijd een enorm deel van mijn leven en ik mis dat gevoel wel. Maar ja, het is wat het is :)

Laatst bewerkt:
In de verste verten geen penalty in mijn ogen. Coosemans staat daar gewoon, het is juist de speler van Gent die tegen hem aanloopt. Coosemans kan zich niet onzichtbaar maken, en hij kan moeilijk ook achteruit springen.

Dat je soms een fout kan maken zonder intentie is helemaal waar. Maar dat is hier toch niet het geval. Je vergelijkt het met een verdediger die te laat komt en de tegenstander omver maait. Hier kan je het eerder vergelijken met twee spelers die samen op de bal willen koppen en tegen elkaar aanvliegen.

Nuja, ik weet dat ieder zijn mening heeft en ik je niet plots van het tegendeel ga kunnen overtuigen. Maar dat de meningen zo verdeeld zijn, toont alleszins al dat dit absoluut geen duidelijke penalty is.
Coosemans staat daar toch niet. Hij komt aangesprongen. Indien hij daar stil stond dan is het een compleet ander verhaal.
Zelfs als je vergelijkt met 2 speler die samen voor 1 bal gaan en je springt uiteindelijk je tegenstander omver terwijl die eerder op de bal is, dan ga je ook een fout tegenkrijgen net omdat je te laat op de bal bent. Hoe vaak fluiten ze zo'n fases niet ergens anders op het veld?

Coosemans staat daar toch niet. Hij komt aangesprongen. Indien hij daar stil stond dan is het een compleet ander verhaal.
Zelfs als je vergelijkt met 2 speler die samen voor 1 bal gaan en je springt uiteindelijk je tegenstander omver terwijl die eerder op de bal is, dan ga je ook een fout tegenkrijgen net omdat je te laat op de bal bent. Hoe vaak fluiten ze zo'n fases niet ergens anders op het veld?
Zoals ik zei, ik weet dat ik je niet ga kunnen overtuigen, dus weinig zin om verder te discussiëren. Voor mij helemaal geen fout, en daarvoor fluiten was in mijn ogen een van de belachelijkste penalties van het jaar geweest.

Intussen wel de fase van de doorgebroken speler gezien, en dat was dan wel weer zuiver rood voor mij.

Straks is de eerste leg van de halve finale. Op Mambourg, toch niet te onderschatten. Charleroi is echt wel in goede vorm. Hopelijk zakelijke overwinning nummer elvendertig. Gratis op DAZN, iedereen behalve Sportinggboy kan kijken 🤩

Straks is de eerste leg van de halve finale. Op Mambourg, toch niet te onderschatten. Charleroi is echt wel in goede vorm. Hopelijk zakelijke overwinning nummer elvendertig. Gratis op DAZN, iedereen behalve Sportinggboy kan kijken 🤩
Waarom zou ik niet kunnen kijken? Daar heb ik dazn alvast niet voor nodig. Maar eerlijk gezegd heb ik geen interesse in om de match te zien. Zelf niet als het op tv zou komen hoor. Kijk eigenlijk nooit naar andere ploegen in de beker.

Morgen zit ik trouwens zelf in Anderlecht. Kaart via kameraad gehad. Al heb ik er bitter weinig zin in met het spelpeil laatste tijd van beide ploegen, maar heb me toch laten overhalen om toch maar mee te gaan.

Charleroi zit inderdaad echt wel in goede vorm. Ik zou als Union zijnde al blij zijn met een gelijkspel, denk dat er zelf meer kans is dat Charleroi thuis de overwinning naar zich toe trekt.

Amai het trok op ni veel. Maar ok, verschil zullen we volgende week dan wel maken zeker. Hopelijk scherpen en khalaili ni te lang out

Kunnen die halve finales ook niet op één match worden gedaan?
Ik vind het toch een voordeel dat het nog heen en terug is. Je zou denken waarom de kwartfinale niet (zoals ver verleden) maar goed. Die stap net voor de finale is het toch leuker dat dat het heen en terug is. Zo krijg je meer een terechte finalist, buiten vorig jaar natuurlijk toen wij moesten doorgaan zonder Odoi zen streken 😄.

Ik ben er toch niet gerust in vanavond, zeker met die trainerswissel dat meestal een korte boost geeft. Niet verliezen zou ik al zeer tevreden mee zijn en dan geef ik ons volgende week een deftige kans.

Ik vind het toch een voordeel dat het nog heen en terug is. Je zou denken waarom de kwartfinale niet (zoals ver verleden) maar goed. Die stap net voor de finale is het toch leuker dat dat het heen en terug is. Zo krijg je meer een terechte finalist, buiten vorig jaar natuurlijk toen wij moesten doorgaan zonder Odoi zen streken 😄.

Ik ben er toch niet gerust in vanavond, zeker met die trainerswissel dat meestal een korte boost geeft. Niet verliezen zou ik al zeer tevreden mee zijn en dan geef ik ons volgende week een deftige kans.
Jullie moeten zich niet teveel zorgen maken hoor. De pijnpunten bij Anderlecht gaan niet ineens weg zijn + we gaan weer met een brakke verdediging aan de start komen met de blessures van Kana en Augustinsson en het vertrek van Ndiaye.

Ik wil nu niets zeggen maar de heenmatch vorig jaar precies toch vergeten waar EN Janssens rood moest krijgen en Anderlecht eigenlijk verdiende met 4-0 te winnen.

Ik zie dat vanavond op 0-0 eindigen. Niet kunnen tegen niet willen

Jullie moeten zich niet teveel zorgen maken hoor. De pijnpunten bij Anderlecht gaan niet ineens weg zijn + we gaan weer met een brakke verdediging aan de start komen met de blessures van Kana en Augustinsson en het vertrek van Ndiaye.
Ja, dat hoor ik elke match :laugh: en toch, van de laatste 17 onderlinge duels hebben wij er 1 gewonnen.

Ik wil nu niets zeggen maar de heenmatch vorig jaar precies toch vergeten waar EN Janssens rood moest krijgen en Anderlecht eigenlijk verdiende met 4-0 te winnen.

Ik zie dat vanavond op 0-0 eindigen. Niet kunnen tegen niet willen
Ik wist dat iemand over die fase met Janssen ging beginnen, laat ons zeggen dat Odoi (fase Leoni) en Janssen minstens in evenwicht was. 4-0 is ook extreem overdreven al waren jullie toen de heenmatch idd de betere ploeg. Terugmatch daarentegen stond er maar 1 ploeg op het veld

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan