Crypto - Nieuws en algemene discussie

Stillekes aan toch misschien enes wat afhalen.

Is er een bepaalde regel dat je éénmalig belastings vrij kan afhalen of hoe zit dat ? Heb ik dit mis op "als goede huisvader"?

Heb er ooit 3-4j gelden ong 3-4k euro in gestoken. Ik zou binnenkort die inleg er terug willen uithalen en de rest laten freerollen.
Op zich moet ik daar dan niets op betalen, want dat is geen winst?

Is het dan aan mij om te bewijzen dat ik ooit ook zo veel gestort heb of gaat niemand zich vragen stellen bij zo'n kleine transactie?

3 - 4 jaar hodlen en gefaseerd verkopen valt normaal gezien niet onder winst uit speculatie.

Ben benieuwd waar ETH december 21 gaat staan. Minimum 2750$.

Laatst bewerkt door een moderator:

Is er een bepaalde regel dat je éénmalig belastings vrij kan afhalen of hoe zit dat ? Heb ik dit mis op "als goede huisvader"?

Heb er ooit 3-4j gelden ong 3-4k euro in gestoken. Ik zou binnenkort die inleg er terug willen uithalen en de rest laten freerollen.

Is het dan aan mij om te bewijzen dat ik ooit ook zo veel gestort heb of gaat niemand zich vragen stellen bij zo'n kleine transactie?
Op het oude 9lives forum wordt er in dezelfde thread heel wat over gepraat.
Misschien kan je daar eens bijlezen.

Je hebt wel winst hé :p. Het is niet omdat je enkel je "inleg" hebt eruit gehaald dat je geen winst hebt gehaald.
Als je voor 3.000€ tien coins (Dus 300€ per coin) koopt in 2016 en je verkoopt in 2021 één coin voor 3.000€ dan heb je een winst gerealiseerd van 2.700€.

Je hebt altijd best bewijskrachtige documenten beschikbaar, moest er ooit iemand (bank, fiscus, in theorie het gerecht zelfs :p,...) vragen hebben hier.

Maar nee, je gaat hier geen belasting op hoeven betalen (hoogstwaarschijnlijk).

Hier ETH aan +-650-700 dollar gekocht. Nu aan 1320 dollar verkocht (omdat het plots sterk zakte)..aan het twijfelen om terug aan te kopen aan 1280..

Vanwaar de minimum van 2750?
Op basis van de ETH koerswaarde en stijging die we in het alt season in de 2017 bull markt zagen, zowel in absolute waarden als relatief tov. de bitcoin waarde.

Ik spreek dan over het echte absolute minimum want als je rekening houdt met het netwerk effect / Metcalfe's law kan ETH even goed ook op 10k-20k$ eindigen. Who knows.

Hier ETH aan +-650-700 dollar gekocht. Nu aan 1320 dollar verkocht (omdat het plots sterk zakte)..aan het twijfelen om terug aan te kopen aan 1280..
Herkenbaar. Ik heb in 2017 dezelfde fouten gemaakt. Je mag dit advies aanzien als je toekomstige 'ik' uit 2023 -> blijft er vanaf en rij deze fucker helemaal tot de top omhoog in plaats van uit stress veel te vroeg te verkopen.

Als je geen professionele algo trader bent, ga je met slechts een fractie van de winst tov. hodl strategie eindigen. Je zal netto geklopt door iedere backtested AI toepassing die er bestaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan