Ik heb ergens nog wat Ripple staan. Is dat nog interessant om bij te houden want ben echt geen kenner.
Ripple is vanaf 15 januari van sites zoals Coinbase en Bittrex gehaald, twee grote handelsplatformen. De aanleiding is een onderzoek van de SEC . Dit artikel geeft meer uitleg:
https://www.sec.gov/news/press-release/2020-338
Persoonlijk vind ik het ongelooflijk dat Ripple zijn waarde nog zo goed weet te behouden. Als ik Ripple zou bezitten, zou ik het zo snel als ik kan van de hand doen.
BTC 11 % naar beneden en alle anderen ook een grote daling. Waarom zelfs? Iemand n idee wat dit teweegbrengt. Blijft precies zo fluctueren zonder enige logica die crypto.
11% is peanuts en is compleet volgens verwachting. BTC slaagt er al even niet meer in om terug richting 40k te stijgen. Hoe langer het duurt, hoe meer mensen beginnen twijfelen of het nog wel zal gebeuren. Dit zet de markt onder druk en zorgt voor grote correcties zoals die van gisteren. Kans is groot dat we nu wat herstel zien om dan opnieuw een grote daling te krijgen naar +- 25k. Mijn advies is om altijd wat $ opzij te hebben staan om gebruik te maken van de forse dalingen. Da's goed voor de gemoedsrust

.
Buy High sell low!
Nee alle gekheid op een stokje ik ben nu met speelgeld op binance bezig.
Stijgt btc ga ik uit alts. daalt btc ga ik naar alts. (welke alts, ik heb geen flauw idee).
tot nu toe van 50 euro toch al 300 gemaakt.
edit 246...

maar mijn sats stijgen dus das goed
Mooi begin! Ik zou persoonlijk van die +- 150 euro winst toch een bedrag apart zetten voor een diepe crash op te vangen. Gisteren was een mooie pullback, maar in cryptospace is dat een standaard correctie. We zullen hoogstwaarschijnlijk binnenkort wel eens een correctie van 30% of meer meemaken, en dan voelt dat altijd minder ellendig als je wat geld opzij hebt staan om bij te kopen wanneer iedereen schreeuwt dat BTC een scam is en weer naar 3000 zal zakken.
Vanaf welk bedrag vinden jullie het de moeite om te investeren in bitcoin?
Ik heb op dit moment max €3000 als budget in gedachte, mijn gemoedsrust laat me niet toe van meer te investeren op dit moment, maar ik vraag me af of het dan wel de moeite is op dit moment...
Ik ben drie jaar geleden ingestapt met +- 1000 euro. Ik heb de afgelopen drie jaar voor +- 1500 euro bijgekocht om mijn gemiddelde aankoopprijs te verlagen.
Sites als Binance vragen geen vaste instapkosten zoals bij normale aandelen het geval is. Ze nemen enkel een minimale transactiekost, maar dat gaat over een aantal cent per transactie en is naar mijn mening verwaarloosbaar. Elk bedrag dat je kan missen, is dus goed. Je moet echt beseffen dat de kans even groot is momenteel dat je 3000 euro binnen een jaar nog maar de helft waard is, als dat je het kan verdubbelen. Investeer dus enkel geld dat je echt jarenlang kan missen.
Als mensen de logica zoeken achter prijsfluctuaties maar het wel normaal vinden dat iets 300% stijgt dan is de belangrijkste les marktpsychologie.
Hevige prijsstijgingen gaan praktisch altijd gepaard met periodes van consolidaties en correcties. Dat heeft geen fundamentele verklaring nodig.
Helemaal akkoord. We hebben een rally gezien van 12k naar 40k in minder dan 60 dagen. Voor mij staat het buiten kijf dat we binnenkort een correctie zullen zien naar +- 15k voor Bitcoin. Het zou alleszins gezond zijn voor de markt om een stevige pullback te hebben en wat te consolideren. Rond 15.000 en 18.000 hebben de grote investeringsfondsen (Microstrategy, Greyscale, Blackrock...) massaal aangekocht. Die levels zullen dus logischerwijs als een stevige support dienen voor BTC.
De vraag is natuurlijk wat er in tussentijd gebeurt. Ik ga gefaseerd verkopen en heb wat geld aan de kant staan om terug in te kopen wanneer BTC de bovenstaande levels bereikt.