Crypto - Nieuws en algemene discussie

Sterker nog, 60ct voor een instant overschrijving en bij binance is uw cash binnen de paar minuten beschikbaar
Ik kan perfect met MC bij binance betalen, maar 1.8% kosten is ook niet weinig

Ik ga u een voorbeeld geven.
ADA was toen shelley (juni) uitkwam 1500 satoshis waard en stond toen 13 dollarcent.
Fast forward enkele maanden (november). ADA staat nog maar 1000 satoshis (een derde minder in sats) maar is 15 dollarcent waard.
Ada staat nu 1812 sats en we zitten ver aan een dollar.
Tiens hoe komt dat?
Geen enkele altcoin is momenteel echt 100% losgekoppeld van BTC
Dat is altijd al zo geweest, dat alts afhangen van hetgeen bitcoin doet. Ik heb het niet daarover, maar over die "grote groep" die zogezegd exclusief in gaan traden om hun bitcoin te vermeerderen. Hun einddoel is niet meer bitcoin, maar meer dollars, voor het overgrote deel van crypto traders. Als puntje bij paaltje komt kunt ge nog altijd niet 100% alles doen met bitcoin. Zoals bv. uw belastingen betalen, uw hypotheek, een huis kopen, etc etc...

Misschien dat dat nog veranderd, maar ik vind het écht oh zo onlogisch dat dat met bitcoin zou gebeuren. Bitcoin is zowat de slechtste van alle crypto's. Traag, gecentraliseerd en geen enkel toekomstperspectief. Het teert enkel en alleen op de naam en omdat het de bekendste crypto is. Het enigste wat ik nu zie is een gigantische zeepbel die waarvan de crash altijd om de hoek zal loeren. Bitcoin maxi's zullen mij nu wss wel tegenspreken. Maar mij gaat ge niet overtuigen dat een gecentraliseerde China PoW chain "the future of finance" is. Er zou maar eens een pact gesloten worden tussen landen dat crypto mining via PoW verbiedt omwille van ecologische redenen. Ik zie het trouwens nog gebeuren. Het is ook makkelijk gedaan, ze zoeken gewoon die mining warenhuizen op en doeken die op. En dan is het concept van "digital gold" ook helemaal naar de kloten. PoS of andere consensus algoritmen kunnen ze al veel moeilijker gaan verbieden.

De dag dat de kostprijs van elektriciteit in China serieus omhoog gaat zie ik dat PoW network het zelfs niet overleven. Ongeveer break-even draaien willen ze nog wel doen zolang de crypto waarde stijgt, maar puur verlies gaan draaien...

Zou dat geen goede zaak zijn moest Bitcoin mining meer verspreid zijn over de wereld, ipv voor 65% in China zoals dat nu het geval is?
Als er miners wegvallen dan gaat de difficulty weer omlaag waardoor het voor andere miners weer profitable wordt en uiteindelijk zal het probleem zichzelf oplossen, denk ik.
Wat dat nog steeds niet wegneemt dat PoW verschrikkelijk energievretend is.
Tijdens de bear market zullen er heel wat minder miners geweest zijn want het was niet zo profitable en toch is het netwerk daar niet door onderuitgegaan.

De dag dat de kostprijs van elektriciteit in China serieus omhoog gaat zie ik dat PoW network het zelfs niet overleven. Ongeveer break-even draaien willen ze nog wel doen zolang de crypto waarde stijgt, maar puur verlies gaan draaien.
Dan stoppen er gewoon meer mining farms --> meer winst voor de anderen --> mining terug profitabel. Het is niet echt zo dat de gigantische hash power bescherming die we nu hebben niet met veel minder kan overleven hé.

Alle ‘t is er dan toch van gekomen. Mijn inleg van 4a5k er uit gehaald si. Een beetje van alle coins.

nog een kleine 10k staan nu die winst is en kan doen wat het wil hé ;-)

Dan stoppen er gewoon meer mining farms --> meer winst voor de anderen --> mining terug profitabel. Het is niet echt zo dat de gigantische hash power bescherming die we nu hebben niet met veel minder kan overleven hé.
Ge vergeet een klein detail: alle asic miners komen ook uit loempialand en zodra die markt crasht stopt ook de ontwikkeling en productie van die toestellen. Vooraleer ge terug kunt gaan GPU minen moet de hash power wel echt extreem zakken

Ge vergeet een klein detail: alle asic miners komen ook uit loempialand en zodra die markt crasht stopt ook de ontwikkeling en productie van die toestellen. Vooraleer ge terug kunt gaan GPU minen moet de hash power wel echt extreem zakken
Ksnap het probleem niet zo goed. Buiten tijdelijke congestion.
Hashpower op de 2017 prijspiek was ook amper 9% van wat het nu is en is tijdens de bearmarket zelfs eerst nog een eind verder gestegen.

Laatst bewerkt:
Heb hier nog wat BTC en ETH staan, sinds 2016, op Bittrex en ben stillaan aan het kijken om een deel uit te cashen.

Vroeger al eens geprobeerd en dan Bittrex -> Bitstamp -> Rekening gedaan.

Hiervoor eerst naar ETH omgezet om de kosten en tijd te drukken.

Zijn er betere of andere manieren waar minder fees bijkomen? Want die zijn toch wel fors tegenwoordig.

Heb hier nog wat BTC en ETH staan, sinds 2016, op Bittrex en ben stillaan aan het kijken om een deel uit te cashen.

Zijn er betere of andere manieren waar minder fees bijkomen? Want die zijn toch wel fors tegenwoordig.
Ik snap eigenlijk niet waarom het zo moeilijk is om al die coins in euro terug om te zetten.
Er is namelijk een gigantische toevoer aan euro's in die markt. Houden die marketplaces al die euro's dan bij en willen ze die niet meer afgeven zonder gigantische fees of hoe zit dat eigenlijk?

Niemand die hier al problemen heeft gehad met uitbetalen van bv. Coinbase naar zichtrekening (BNP, KBC, ING, etc.)? Heb al verhalen gehoord dat banken dat weigeren onder het mom van witwaspraktijken.

Van exchange naar exchange is Litecoin voor mij de way to go. Snel en lage fees.

Niemand die hier al problemen heeft gehad met uitbetalen van bv. Coinbase naar zichtrekening (BNP, KBC, ING, etc.)? Heb al verhalen gehoord dat banken dat weigeren onder het mom van witwaspraktijken.
Nooit gehoord maar zou wel dik probleem vormen. Maar dan zou de bank uw overschrijving naar Coinbase in eerste instantie al moeten blokkeren, toch?

Ksnap het probleem niet zo goed. Buiten tijdelijke congestion.
Hashpower op de 2017 prijspiek was ook amper 9% van wat het nu is en is tijdens de bearmarket zelfs eerst nog een eind verder gestegen.
De hashpower die in het netwerk zit is een groot deel van de market cap. Als uw miners niets meer opbrengen omdat de kosten hoger liggen dan de prijsstijging van de BTC, dan kegelt ge beide buiten.

BNB is weer met 50% gestegen sinds gisterenavond. Al op 266$ nu. Vorige maand nog op 40$.

Beste "vergissing" ooit om mijn BNB niet om te zetten :D
Na 3 jaar in het rood te staan, sta ik plots met 75% in het groen. Ik kan weer gaan dromen...

Terug
Bovenaan