Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik dacht dat gij zei dat het tot 5 of zelfs 10 $ kon gaan. 500-1000% return rate is voor mij voldoende :thumb:
Tiens.
De eerste

ADA op long term is zowieo een no-brainer. Is het deze bull run niet, de volgende kan die zeker 5 USD halen.
2-3 USD zie ik die dit jaar wel halen. Zeker als die samenwerking met die Afrikaanse landen officieel wordt. Smart Contracts. Listing op Coinbase. Meer geld dat naar ADA komt van Grayscale Trust.

Wat is jullie korte- en lange termijn visie momenteel? Ik ben benieuwd wat de algemene tendens is nu we toch al enkele maanden in de bullmarket zitten, die weinig tekenen van vertraging laat zien naar mijn mening.

Ik ben enkele weken geleden voor +- 50% in cash gestapt zodat ik sinds 2017 officieel op winst sta, wat er ook gebeurt. Ik ben nu met nog 1ETH en 5LTC aan het freerollen, maar blijf twijfelen over wat mijn plan eigenlijk is. Ik zou graag mijn investeringen beginnen diversifiëren en heb al een deel van mijn winsten (die ik nog eerder nam) in de beurs geïnvesteerd. Graag zou ik minstens 75% van mijn cryptovermogen richting de beurs brengen omdat ik het risico wil verlagen. Dat gaat niet per sé over een nakende crash, maar op lange termijn denk ik ook aan regulering, taxatie die uit de grijze zone gehaald zal worden, ... Desondanks geloof ik nog steeds in het potentieel van crypto en wil ik wel nog met een deel in de markt blijven.

De grote vraag is of ik mijn posities in ETH en LTC nu zou afbouwen, of deze munten gewoon - net zoals bij mijn aandelen - laat staan voor een termijn van 5 à 10 jaar, in de hoop dat er tegen dan geen vaste 40% winstbelasting op gehoffen wordt, Tether niet faliekant gecrashed is, mijn harde schijf met mijn wallet niet de geest heeft gegeven enz....

Dus: wat is jullie plan en hoe denken jullie hier over?

Dus op dit moment omgerekend een 2500 euro.

Da's nu toch echt geen bedrag om over wakker te liggen of te spreken over risicospreiding. Zeker niet als ge uw winst al veilig gesteld hebt en dit "restgeld" is.
"cryptovermogen" tja.. :p ik vind het wel leuk verwoord.

Ik zou het laten staan, gewoon voor de lol en mee te leven met de cryptowereld.

Ik laat ook alles staan. Mijn portfolio is 4k waard, maar ik weet nu dat als ik nu ga verkopen dat ik het binnen paar jaar ga beklagen. 'k Heb het momenteel niet nodig en het is leuk om naar iets uit te kijken op lange termijn :)

Zelfde voor shitcoins, meeste zijn gratis en 20 euro winst maar ik laat da gewoon staan.

't is allemaal theorie natuurlijk, maar had ik nooit gecasht dan had ik al meer dan een half miljoen euro gehad in crypto nu :)
Ik zou vroeger voor 2500 euro ook nerveus geweest zijn. Ge moet wel durven wat risico te nemen om gains te hebben.

Ik zit op dit moment met 10% van mijn funds in crypto (10% Crypto, 90% ETF, 0% cash). Huis niet meegerekend.
Stilletjes aan zou ik dit wel durven verhogen naar een 15 a 20%

Wat voor percentage hebben jullie in crypto zitten ?

Chiliz alweer 100% lol.

Die heeft me al geld opgebracht.

Meermaals gelezen dat die vlot 0,7 euro gaat halen.
En we zijn er nog niet. 0,44 euro nu.

Maar then again, het internet heeft ook niet altijd gelijk.

Holo is een verdachte, draait al een tijd vrij vlak, kan wel eens up gaan.
Of down zoals NEM en Stellar :p

Dus op dit moment omgerekend een 2500 euro.

Da's nu toch echt geen bedrag om over wakker te liggen of te spreken over risicospreiding. Zeker niet als ge uw winst al veilig gesteld hebt en dit "restgeld" is.
"cryptovermogen" tja.. :p ik vind het wel leuk verwoord.

Ik zou het laten staan, gewoon voor de lol en mee te leven met de cryptowereld.

Het gaat mij niet per sé om het bedrag an sich, meer over de zwaarte van crypto procentueel gezien over al mijn investeringen heen.
Misschien is 2500 euro voor jou verwaarloosbaar, ik vind het toch een bedrag dat tot nadenken stemt. Ik ben nog vrij jong en ga liefst op een verantwoorde manier met geld om zodat ik hopelijk later een mooi rendement kan behalen. Het klopt dat crypto hier een rol van betekenis in kan spelen, maar ik zou graag wat meer stabiele rendementen als basis gebruiken voor het opbouwen van een portefeuille. Over hoeveel geld het gaat is eigenlijk maar bijzaak momenteel.

't is allemaal theorie natuurlijk, maar had ik nooit gecasht dan had ik al meer dan een half miljoen euro gehad in crypto nu :)
Ik zou vroeger voor 2500 euro ook nerveus geweest zijn. Ge moet wel durven wat risico te nemen om gains te hebben.

Tgoh 't is niet dat het bij nerveus maakt aangezien die 2500 euro wat mij betreft nog 10 jaar vast mag zitten. Ik heb ze op korte termijn niet nodig. Hetgeen mij wel bezig houdt is de manier waarop het vast staat. Liefst zonder de grote risico's en de grote swings die ik de afgelopen 4 jaar in crypto heb gehad. Toch niet voor zo'n percentage van mijn algemeen budget dat ik in crypto had steken, los van vastgoed natuurlijk. Ik merk dat ik me veel comfortabeler voel bij het feit dat ik al 50% in cash heb gezet, ook al heeft het me de laatste weken waarschijnlijk honderden euro's gekost. Dat is voor mij van ondergeschikt belang aan de gemoedsrust die het geeft om winst veilig te stellen.

Traden jullie ook crypto of enkel holding for long term?
Als jullie traden, welk platform gebruiken jullie dan? Heb al veel negatieve reviews gelezen over Binance en kucoin etc.

Ik ben onlangs ook gestart met crypto, natuurlijk ingekocht 2 dagen voordat alles gigantisch instortte.. Intussen wel terug break even, en vanaf nu kan er dus winst komen :)

Ik heb hier nog een vraag; iemand van jullie die bekend is met de pi-mining app?
Werkt blijkbaar enkel op ‘invitatie’. [Mod edit: referral link] Het is vooral om eens te weten als iemand hier al op ‘minet’. Release zou eind 2021 zijn, en men schat de waarde op ongeveer 1-1,5 $.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat mij niet per sé om het bedrag an sich, meer over de zwaarte van crypto procentueel gezien over al mijn investeringen heen.
Misschien is 2500 euro voor jou verwaarloosbaar, ik vind het toch een bedrag dat tot nadenken stemt. Ik ben nog vrij jong en ga liefst op een verantwoorde manier met geld om zodat ik hopelijk later een mooi rendement kan behalen. Het klopt dat crypto hier een rol van betekenis in kan spelen, maar ik zou graag wat meer stabiele rendementen als basis gebruiken voor het opbouwen van een portefeuille. Over hoeveel geld het gaat is eigenlijk maar bijzaak momenteel.

2500 euro kan je niet uitgebreid spreiden over bv meerdere aandelen omdat je transactiekosten relatief hoog gaan zijn. Dan kan je beter alles in een ETF steken als je het veiliger wilt maar toch iets meer opbrengst dan een spaarboekje.

Als je zoals je zelf aangeeft liever stabielere beleggingen doet heb je je eigen vraag toch al beantwoord.

2500 euro kan je niet uitgebreid spreiden over bv meerdere aandelen omdat je transactiekosten relatief hoog gaan zijn. Dan kan je beter alles in een ETF steken als je het veiliger wilt maar toch iets meer opbrengst dan een spaarboekje.

Als je zoals je zelf aangeeft liever stabielere beleggingen doet heb je je eigen vraag toch al beantwoord.

BUX Zero geeft hier tegenwoordig een antwoord op, dus dat vormt het probleem op zich niet meer.

Het klopt dat ik inderdaad deels mijn eigen antwoord al heb gevormd, maar ik ben vooral benieuwd naar de meningen van anderen die een groot bedrag in crypto belegd hebben en wat hun plan naar de toekomst toe is. We kunnen alleen maar van elkaar leren, dus misschien pik ik een aantal zaken op die ik mee in overweging kan nemen :). Dat is voor mij alleszins de meerwaarde van een forum.

wat is de kans dat het overkop gaat?

als de grootste cryptobeurs zie ik da nie zo rap gebeuren...

Binance Probed by CFTC Over Whether U.S. Residents Made Trades​

AmpleWelloffAsiansmallclawedotter-size_restricted.gif

Het leven is toch lekker zorgeloos en comfy als ge u gewoon beperkt tot BTC en ETH holden.

giphy.gif

Terug
Bovenaan